Ser ut som luft kommit in under klarlacken och klarlacksbubblor bildats, Du kan alltid våtslipa ner ytan och lägga på ett nytt lager klarlack... Men de kommer förmodligen synas nr du säljer den, för bubblorna tror man håller sig borta men de syns lite ändå..
Jo.. faktum är ju att dessa "bubblor" inte fanns när jag polerade bilen första gången.. utan de uppkom efter ca 2-3veckor ...
Hm.. Men hur är bubblorna då? spruckna? Syns ju inte så bra på bilderna, men våtslipa och sedan lägga å ett nytt lager klarlack så blire som nytt lycka till mvh kimpa
Dessvärre va det inte så simpelt Kim Felet är tydligen lacken.. då min har den första årgången av Volvos miljövänliga lack som tydligen ska vara extremt känlig.. enda alternativet är att lacka om.. så det blir till att spara ihop lite pengar sen säljer jag av den... orkar inte återgärda felet
äsch. tycker du ska spara lite cash få det åtgärdat. fan du har ju lagt ner massor av tid och bilen ser ju riktigt fin ut inte ska du göra dig av med den för det där.? kolla vad det kan kosta att lacka om.
Du gäller över detta ??? Då vill du inte se min Firebird i nuskicket efter diket..... Hände inget alls med bilen med lacken skadades rejält & tack lack med
Du gäller över detta ??? Då vill du inte se min Firebird i nuskicket efter diket..... Hände inget alls med bilen med lacken skadades rejält & tack lack med
Det där va nog det mest meningslösa inlägget jag fått hittills.. det är ju inte mitt fel att du placerar bilen i diket!
Om jag nu vill gnälla låt mig göra det? Det är ju trots all MIN projekttråd eller hur? Jag har försökt få pejl på vad felet på lacken är och omlack är det enda alternativet.. ett alternativ som inte är aktuellt för min del!
Så om du nu tkr jag klagar hela tidn, vrf då läsa tråden?
Kanske kommer med en glädje nyhet ?! vita märkena i lacken fick jag också, det var för att jag allmänt virrig som man är tvättade bilen i solen, så schampo eller vad det var fick "torka fast" i lacken. Men sen tvättade jag en molnig dag i skuggan. och då försvann det. såg ut likadant som dina biler iaf..