1907
Sök

ToXtreme's Volvo 740 projekt / MONSTERUPDATE 9/4!! Modemdödare ;)

811 Inlägg
13 augusti 2007
najs. då får man hålla sig uppdaterad av denna tråden ikväll och imorgon då smile

3 627 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Jajjemen tongue Hade lackat mer idag om det inte varit för att maskeringstejpen tog slut tongue Så det blir nog mer lackande imon om vädret tillåter och sen så blire inpassning av fronten igen, samt uppbyggnad av grillen så den kan monteras.. och så ska orangea blinkerslampor införskaffas tongue

Kommer eventuellt börja jobba imon igen.. Så får se hur mkt jag hinner med!

Sen på onsdag ska jag ta en heldag till att bara putsa på bilen wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
13 augusti 2007
Härligt med mycket aktivitet wink. Så du lackar alltså om hela fronten från kofångare och nedåt på egen hand nu?

3 627 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Helt korrekt Daniel!

Lackat om hela stötfångarna, svarta.. sen har jag lackat om trösklarna också smile

Synd att du sålt din 940.. den hade vart intressant annars tror jag smile

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
13 augusti 2007
att putsa på bilen för mkt är aldrig bra. gör det engån och engång ordentligt så kommer du ha en fin bil längre. sen så ser dina prickar ut som antingen kalkfläckar efter dålig torkning,alt dåligt skin eller fläckar från inbränd avfettning/schampoo. Testa att tvätta bilen i skugga eller under tak. Och ta det som vana att tvätta en gång i veckan max, om bilen inte blivit jätte skitig. Och att aldrig tvätta i solljus.

Obs: detta är inget jag hittar på utan är utbildad fackman i ämnet.

Hoppas du får bukt på problemet

Mvh Mattias

3 627 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Tack Matte smile Ska följa ditt råd wink Funkar det så ska jag krama dig tongue Nee bara skojja men då blir jag riktigt glad smile

För då kommer ju bilen bli riktigt fin smile

MVH Jimmy

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
13 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Tack Matte smile Ska följa ditt råd wink Funkar det så ska jag krama dig tongue Nee bara skojja men då blir jag riktigt glad smile

MVH Jimmy

Av bilderna att dömma så har jag dragit den slutsatsen jag skrev i föregående inlägg. Testa. Bmw:n som du hittar på min sida ser nästan förjämnan ut sådär då den är oerhörv välputtsad och svart. varenda vatten droppe syns på den direkt och ser precis ut dom dina "bubblor" ser också sådant på jobbet förjämnan vilket man lätt löser med en tvätt, ordentlig torkning och i nödfall en LÄTTARE vaxning.

Hoppas att den blir ok igen för en sådan fin 740 du har ska man skatta sig lycklig att ha. och ge in upp glöden, ligger många timmar bakom min vita fara;)

Mvh : Mattias

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
13 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Helt korrekt Daniel!

Lackat om hela stötfångarna, svarta.. sen har jag lackat om trösklarna också smile

Synd att du sålt din 940.. den hade vart intressant annars tror jag smile

940:n är såld men bara till far. Finns kvar på mina marker wink big_smile

Grymma råd Matte!

3 627 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Turbomatte skrev:
ToXtreme skrev:

MVH Jimmy

Av bilderna att dömma så har jag dragit den slutsatsen jag skrev i föregående inlägg. Testa. Bmw:n som du hittar på min sida ser nästan förjämnan ut sådär då den är oerhörv välputtsad och svart. varenda vatten droppe syns på den direkt och ser precis ut dom dina "bubblor" ser också sådant på jobbet förjämnan vilket man lätt löser med en tvätt, ordentlig torkning och i nödfall en LÄTTARE vaxning.

Hoppas att den blir ok igen för en sådan fin 740 du har ska man skatta sig lycklig att ha. och ge in upp glöden, ligger många timmar bakom min vita fara;)

Mvh : Mattias

Får tacka oerhört! Jo den är ju rätt fin faktiskt, väldigt fin klädsel i den.. bara förarsätet som är lite skadat.. men det är ju standardfel tongue

Motorn sett går som en klocka.. inga som helsta problem och jag tkr verkligen om den roll

Så jag ska göra som du rekommenderar.. så får vi koppas på att det va så simpelt big_smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Jo sant, fast det är mest tid jag lagt ner.. visst har jag lagt ner pengar oxå.. men dem får jag förhoppningsvis tillbaks när jag säljer..

Sen är man ju lite sugen på en annan bil roll

Men det kommer nog inte säljas direkt.. utan kommer jobba ihop lite pengar så jag har iaf 30000 att köpa för smile Sen blir det nog en 960 smile

så du ska sälja den, vad ska du har för en 960 då?

Jonas

3 627 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Joo det blir nog så.. va inne hos en rekondare igår och han sa att han försökt få reda på samma sak i 20år.. Han sa att det inte går att återgärda lacken!

Men kommer ändå ner till Vallåkra med den nyputsad wink

Jadu.. 960.. Nee satsar nog på en S40 Turbo istället smile

811 Inlägg
16 augusti 2007
surt. Synd att det ska vara så nu när bilen ser så bra ut.

3 627 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Jo det är faktiskt lite tråkigt sad Menmen.. får ta det med en nypa salt! Kommer ju inte byta ut den på 1 år iaf smile Måste ju ha råd med S40in först wink

811 Inlägg
16 augusti 2007
hehe. inte hört vad det kan kosta att lacka om? iofs vore ju riktigt surt om du lackerar om bagageluckan så börjar det komma på huven eller något annat ställe efter det.

3 627 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Det är redan över hela bakluckan, taket och huven wink Så det hade inte varit en billig historia att återgärda!

Därför väljer jag att sälja den smile

3 627 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Update

Ja.. som ni kanske märkt så har det inte hänt så mycket här i tråden .. men det har hänt grejjer med bilen tongue Ni som såg den på Vallåkra vet detta roll

Lacken ser fortfarande ut som fan.. jag har testat ett nytt polermedel + vax och har inte fått fler fläckar i lacken! Underbart bra big_smile Så det blir nog till att få tag i ett garage för någon dag så att man får fixat bort fläckarna med Err-Bee'n och sedan dra på med superpolermedlet smile Och sen vax på det! Förhoppningsvis så kommer det hålla sig bra smile

OM jag nu får lacken fin, så kommer jag behålla bilen smile Vilket jag nog gjort ändå.. men OM den nu blir fin så kan jag ju ha ett smile på läpparna iaf big_smile

Här är några bilder på den så som den såg ut innan vallåkra! Har dock hänt lite mer sen dess smile

Jag tog och lackade listerna i samma svarta som B/C-stolparna:
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00201.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00200.jpg
Sen så kommer en bild på hur bakstötfångarn blev:
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00198.jpg
Och sist men inte minst en helhetsbild på bilen, dock är inte allt monterat!
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/DSC00199.jpg

Som ni ser så sitter det vita blinkers på den smile Sitter även lister på den nu tongue

Det va allt för denna gången! Nästa projekt blir nog oljebyte tongue Eventuellt en baslåda oxå roll

Ha det gött och glöm inte kommentera!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Update

Ja.. som ni kanske märkt så har det inte hänt så mycket här i tråden .. men det har hänt grejjer med bilen tongue Ni som såg den på Vallåkra vet detta roll

Lacken ser fortfarande ut som fan.. jag har testat ett nytt polermedel + vax och har inte fått fler fläckar i lacken! Underbart bra big_smile Så det blir nog till att få tag i ett garage för någon dag så att man får fixat bort fläckarna med Err-Bee'n och sedan dra på med superpolermedlet smile Och sen vax på det! Förhoppningsvis så kommer det hålla sig bra smile

OM jag nu får lacken fin, så kommer jag behålla bilen smile Vilket jag nog gjort ändå.. men OM den nu blir fin så kan jag ju ha ett smile på läpparna iaf big_smile

Här är några bilder på den så som den såg ut innan vallåkra! Har dock hänt lite mer sen dess smile

Jag tog och lackade listerna i samma svarta som B/C-stolparna:
http://i48.photobucket.com/albums/f238/ … C00201.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/ … C00200.jpg
Sen så kommer en bild på hur bakstötfångarn blev:
http://i48.photobucket.com/albums/f238/ … C00198.jpg
Och sist men inte minst en helhetsbild på bilen, dock är inte allt monterat!
http://i48.photobucket.com/albums/f238/ … C00199.jpg

Som ni ser så sitter det vita blinkers på den smile Sitter även lister på den nu tongue

Det va allt för denna gången! Nästa projekt blir nog oljebyte tongue Eventuellt en baslåda oxå roll

Ha det gött och glöm inte kommentera!

bra jobbat! det blev bra med stolparna och bilnersarn, såg den ju på vallåkra

Jonas

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 augusti 2007
Dags för toning av ruterna snart smile ?? Köp en grill utan emblem med smile

C H E V R O L E T <3

3 627 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Dags för toning av ruterna snart smile ?? Köp en grill utan emblem med smile

Tack Jonas först och främst smile Det blev ett lyft på bilen ja big_smile

Och du Kettunen, njaa toning kommer det nog inte bli.. är väldigt sugen på att skaffa mig en mindre bil.. denna drar ju satans med bensin dessvärre sad

Jofan.. kommer upp lite bilder imon på min lilla fina körning från idag tongue Kan ju ge en liten hint av vad det handlar om... Jag har lärt mig att man ska köra lugnare på grusväg roll

811 Inlägg
21 augusti 2007
vart och kört offroad? smile Har också erfarenhet av det...ner i diket åkte man. Möte som bestämt sig för att åka mitt i vägen. så jag fick parkera i dike.  klarade mig dock fint. lite små grus under bilen som försvann med en högtryckstvätt.

Sök