2025
Sök

ToXtreme's Volvo 740 projekt / MONSTERUPDATE 9/4!! Modemdödare ;)

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
24 augusti 2007
Ja, inge lukta på blommerna med den bilen lol

Lev livet, det kan ta slut fort

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Volvo__Mannen skrev:
ToXtreme skrev:
Tack för stödet ni andra roll .. Och det lär bli bilbyte! Letar som en idiot efter ny bil.. tror jag vet vad jag ska ha förnågon nu oxå big_smile

jasså vad ska du ha då?

Jag väntade på att någon skulle bli nyfiken tongue Jag hade faktiskt tänkt införskaffa mig en Peugeot 106 wink

75hästare.. kanske inte så mkt att hurra för men när bilen har en tjänstevikt på 900kg så händer det ändå rätt mkt .. Eventuellt om jag hittar en "Rallye" till bra pris.. 103hk.. med sportavgas och annat luftfilter får man ut ca 120hk ur motorn.. och den väger bara 810 kg big_smile

Liten gokart smile

Fast kolla Folksams krocktest.. den va rödstämplad hmm Känns ju inte så säkert direkt sad

jasså ingen volvo? tongue men jga gissar att en sån drar lite mindre soppa en 740 :p
Senast redigerat av Volvo__Mannen (25 augusti 2007)

Jonas

284 Inlägg
25 augusti 2007
Volvo__Mannen skrev:
ToXtreme skrev:
Och du Kettunen, njaa toning kommer det nog inte bli.. är väldigt sugen på att skaffa mig en mindre bil.. denna drar ju satans med bensin dessvärre sad

haha så mycket drar dom ju inte en liter milen är ju inte så farligt tongue

min drar 1,5. tongue
fast då har jag ju inte kört lungt en halv meter

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
25 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Jag väntade på att någon skulle bli nyfiken tongue Jag hade faktiskt tänkt införskaffa mig en Peugeot 106 wink

Tråkigt, hoppades på 940/960 eller åtminstone S40. sad

3 627 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
Dock inte säkert om det blir en sådan än!

Letar runt som en idiot efter ny bil tongue Så alla tips på rolig, snygg och snål bil för vettigt pris (max 25000) är välkomna smile

Jag hade behållt min om det inte vart för törstigheten.. men jag går tillbaka till Volvo så fort ekonomin tillåter detta big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

8 156 Inlägg
26 augusti 2007
Varför inte en gammal PV / Amazon? Sen är det bara att byta ut skärmar och dylikt till glasfiber så har du en ganska så pigg och rolig bil, speciellt om du byter ut motorn.
PV:n är godkänd för 110hk och Amazonen för 150hk.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

3 627 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Update

Ja, då är det dax för försäljning snart smile Fixar det sista innan jag slänger ut den på blocket! Så idag har dagen gått till att fixa bakluckan, som blev riktigt bra faktiskt.. även om det tog sin tid smile

Inga bilder dock sad

Imon blir det nog att ta huv och tak och så slänger jag ut den på blocket på måndag när jag även orkat städa den smile

MVH Jimmy

1 997 Inlägg
30 augusti 2007
Okej, vad tråkigt när du fixat såpass mkt med bilen...
Jag har följt den tråd hela tiden men tror inte att jag har skrivit i den:/ Vill bara säga att du gjort ett bra jobb!

Har du hittat nån annan som du vill/ska köpa?

811 Inlägg
30 augusti 2007
lycka till Toxtreme. Hoppas du får ett bra pris för den. Du har gjort den riktigt fin. mot vad den var när du köpte den. Viss skillnad i lack. smile
Lycka till med fin putsandet inför blocket annonsen smile

3 627 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Tacktack smile

Jo det känns änna som det är dax nu! Anledningen är egentligen 3 skäl, 1. jag vill ha en bränslesnålare bil 2. jag vill ha en nyare modernare bil och 3. jag vill bygga på en mindre bil, och slippa laga rost tongue

Ska försöka pressa nån på så mkt pengar som jag tkr den är värd roll

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 augusti 2007
Vad har du tänkt dig för pris ca då??

C H E V R O L E T <3

3 627 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
18000 med fälgar och stereo.. billigare vid snabb affär är tanken smile

Utan fälgarna så kommer jag vilja ha 13000 och billigare vid snabb affär smile

Måste säga att det känns jävligt tungt att sälja den ändå.. fan va mkt tid jag lagt ner på den hmm

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 augusti 2007
haha gillade bilderna på sidan 27 tror jag det var, med din fina parkering.. din parkering var ju iaf finare än den vi gjorde med min bil tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

811 Inlägg
30 augusti 2007
japp. så är de väl alltid om man har spenderat så mycket tid på att ordna bilen som du har gjort.

3 627 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Droors skrev:
japp. så är de väl alltid om man har spenderat så mycket tid på att ordna bilen som du har gjort.

Precis hmm Så det känns lite tungt! Men samtidigt så vill jag ju plasta stereo.. och det gör man inte i en 740, åt helvete för stort bagage för det tongue

Du blev för övrigt mitt 400de inlägg hmm Usch å blä va mkt som hänt nu när man tänker på det!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 augusti 2007
för att slippa läsa igenom massa sidor så frågar jag nu istället, varför ska den säljas??

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 627 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Varför? Pga av flera skäl.. dels för att jag inte orkar lägga ner min skäl i att rostlaga den, sen så har jag problem med lacken.. sen så drar den för mycket soppa för mig som student hmm

Så jag vill ha någon mindre bil, som jag kan ha ett tag smile

811 Inlägg
30 augusti 2007
Toxtreme en Smart bil där har du något bensinsnålt. hehe. Hoppas du hittar en bra ersättningsbil som du blir nöjd med. Själv är jag grymt sugen på en vinterbil.. men det har jag inte råd med. hehe Funderat lite på nästa bil också. En Ford Focus ST220 skulle smaka.

3 627 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Hah jo en Smart hade vart fräckt tongue men de är så dyra hmm

Så det blir antingen en tysk bil, men troligtvis en japanare smile Kan iaf säga att jag INTE tänker köra med eftermarknadsprylar, utan det som kommer sitta på bilen kommer vara egenbyggt efter eget huvud smile

112 Inlägg
2 september 2007
det låter bra, tur att du hinner gör dig av med bilen innan det hände nåt värre med den, som min som blev påkörd... bara att vänta starkt på en ny, synnerligen intressant projekttråd dårå! big_smile

Rätta mig om du har fel...

Sök