4566
Sök

ska köpa en bil som är kreditköpt. hur gör jag för att inte bli blåst?

638 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
ska åka och kolla på en bil som är kreditköpt. han säger att han tänker betala lånet med pengarna jag betalar han. men hur ska jag gå till väga för att inte bli blåst?

För om jag ger han pengarna och han inte betalar lånet så får ju jag betala av lånet också. ska man gå till banken direkt eller hur brukar man göra?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Rakapparat
301 Inlägg
17 maj 2007
om du ska köpa bilen så be om allinformation om lånet (bank etc)
sen går ni ner till sagda bank och löser lånet med pengarna du ska betala bilen.

Evolution Garage
478 Inlägg
17 maj 2007
prata med hans bank där han/hon har lånet på bilen. Dom kommer förmodligen oponera sig att du ger han alla pengar i handen. och då istället vilja ha en bankväxel av dig på resterande skuld "ägaren" har och en check till ägaren på resterande belopp.

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

638 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
okey ja det måste va smidigast så ju. nu ska jag åka på söndag och titta på den så då går det ju inte med banken. får ta de en vardag då

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

847 Inlägg
17 maj 2007
Ja för fan följ med till banken o se på när han betalar sin skuld. livsfarligt annars.

237 Inlägg
17 maj 2007
Gå med o kolla så han löser skulden...o skriv även på kvittot att säljaren löser skulden med datum...

Världens Häftigaste....De E Jag de...

150 Inlägg
18 maj 2007
Uräkta en kanske dum fråga... men hur ser man att bilen är kreditköpt med lån kvar om inte ägaren berättar det?  /Oerfaren på finbilar

Mekar på en Mondeo TDCi -06 och en gammal Ducato husbil från 1999.

Eliminator
1 441 Inlägg
18 maj 2007
Gör du en sökning på vägverket på regnummret så får du den infon.
Jag köpte en bil för några år sedan med just detta problemet,, fd ägaren och jag gick till banken och han fick lösa bilens kredit och jag var med och såg att pengarna kom in på rätt konto, dessutom intygade bankmannnen detta. Göres inte detta så blir du blåst och får betala krediten iochmed att du tagit över bilen. Många har gått på denna blåsning.

mvh Tommy:cool:

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 893 Inlägg
18 maj 2007
När jag jobbade på volvo, brukade jag köpa en gammal tjänstebil med 1-2 års mellan rum. Varje bil var med volvo-lån, så de var kredit köpta. Varje gång jag sålde, tog jag med köparen till min bank, fick lånet löst först (För köparens säkerhet) och resterande summa sattes in på mitt konto.
Aldrig några problem.
Vet dock inte vad en oärlig försäljare har för options om han/hon vill luras, så var på din vakt.

Lycka till.

638 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
okey då är det så det får bli. tack så mycket för hjälpen

Sök