7415
Sök

Nya högtalare i miniSuv

3 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Hej! En stor fråga med många svar kan tänkas *L*

Har precis köpt ny HU på 4X50W men e nu trött på originalhögtalarna i bilen. Det är 4 st 5.25" (en i varje dörr) och en diskant vid vardera backspegel.

Vad Fungerar bra med tanke på storleken på bil... lyssnar på Techno, trance house osv.

Utan slutsteg kanske ska tilläggas då jag bara vill byta ut skräpet som sitter i...

Några tips? Ska det vara 4ggr Coaxial med diskanterna eller finns något sånt man ska tänka på... är Helt grön på området...

Kanske någon har bra tips på högtalare som fläskar på bra för pengarna... ju billigare desto bättre men ska fortfarande funka bra... hoppas ni förstår vart jag vill komma roll

Tack på förhand!

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 maj 2007
Centin skrev:
Hej! En stor fråga med många svar kan tänkas *L*

Har precis köpt ny HU på 4X50W men e nu trött på originalhögtalarna i bilen. Det är 4 st 5.25" (en i varje dörr) och en diskant vid vardera backspegel.

Vad Fungerar bra med tanke på storleken på bil... lyssnar på Techno, trance house osv.

Utan slutsteg kanske ska tilläggas då jag bara vill byta ut skräpet som sitter i...

Några tips? Ska det vara 4ggr Coaxial med diskanterna eller finns något sånt man ska tänka på... är Helt grön på området...

Kanske någon har bra tips på högtalare som fläskar på bra för pengarna... ju billigare desto bättre men ska fortfarande funka bra... hoppas ni förstår vart jag vill komma roll

Tack på förhand!

koppla ur dom som sitter i bak  apråpå högtalare så borde du kuna köra på dls framsystem vad får det kosta i runda slängar då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

3 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
2000:- ungefär sätter jag taket.

Vad tjänar jag på att ta bort dem bakre högtalarna? Bättre krut i framsystemet? besparing av inköpskostnaden?

Har kollat på:

MDS Fanatic FF520 5,25" 2-vägs koaxial (Till bakdörrarna)
               MDS Fanatic FCS525 5,25" 2-vägs kitsystem (som framsystem)

Någon som har nått att säga om dem? lyssnat på dem eller liknande? hamnar ju på 1600.- vilket känns som lagom... men då vill jag även att det ska ljuda i bilen.. 1600 e ände 1600:- big_smile

Eller kanske någon har något annat i liknande prisklass och kan rekomendera!

/Varför jobba på klämdagar!!!

Sök