I soptunnan ute på gården..Tyvärr så blir det inte så bra med 6x9. Köp ist. ett bra framsystem + en bas (10" eller 12") så kommer ditt ljud bli mycke bättre.
Håller med Tiaz gillar inte 6x9or! kör 6.5or istället.
Men satsa på framsystemet först! sen bak, sen bas! så mkt skönare ljudbild med 4 högtalare än bara fram och en bas. Tycker jag iaf! och med bra grejer poppar det duktigt ändå om man inte har pengar för allt på en gång!
Jag har prövat ett bra framsystem i min golf 3a och det lät mkt bättre än att stoppa in ett par 6*9or i hatthyllan , jag kan rekomendera ett bra framsystem och kanske ett par 6*5or och en 8"bas.. då får man fint ljud
ptja.. ja har ett par i hemmagjord 10m mdf och ett par 6.5 i dörrarna.. men rekomenderar inte dom i dörrarna.. blev bara snyggt men ger inget ljud.. utvecka de som sitter så blir de faktisk riktigt bra...
ok men vad ska man ha för fram system? mds fantic 5,25" e de nåt att ha som de?
Är väl inte något av de bättre direkt, väldigt skrikigt ljud i det kittet, men allt beror ju på montering och övrig utrustning. I en kompis bil fick vi bra fart på Fanatic kittet när vi bytte mellanregistret mot ett annat:-) då lät även diskanten OK.