8609
Sök

Subway lurar en!!

535 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Var ute o festade i Kristianstad en lördag och som vanligt går man in o tar en sub innan man åker hem. Klockan är då 02:00, dvs söndag. Jag läser på en poster inne på Subway, (Kommer inte ihåg exakta orden, skyller de på spriten) att man kan köpa en hel sub med läsk för 50 kr under HELA SÖNDAGEN. Går fram för att beställa den, tjejen som ska fixa den säger att det gäller bara under dagen. Påpekade tydligt att söndagen var 2 timmar gammal, hälpte inte. Jag lackade och gick till pastagubben brevid.

Hur fasiken kan man ha sån marknadsföring? Synd att man inte pluggar till att bli advokat för det är ett gyllene tillfälle att stämma dom wink

/Martin

DFFL
9 020 Inlägg
19 maj 2007
MawE skrev:
Hur fasiken kan man ha sån marknadsföring? Synd att man inte pluggar till att bli advokat för det är ett gyllene tillfälle att stämma dom wink

Falsk marknadsföring?
Isåfall så är det inte ett gyllene tillfälle...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

535 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
utveckla...

stämma är ju överdrivet men att anmäla dom till marknadsföringsombudsmannen möjligtvis för falsk marknadsföring.

/Martin

DFFL
9 020 Inlägg
19 maj 2007
MawE skrev:
utveckla...

stämma är ju överdrivet men att anmäla dom till marknadsföringsombudsmannen möjligtvis för falsk marknadsföring.

Exempelvis så tillhör den natten lördagen om de stänger innan morgonen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Skaune
20 maj 2007
Jag förstår att irritationen var total mitt i natten o hungrig, men nu hade jag nog inte orkat bry mig mer, eller om du nu vill ta det hela till en ny nivå föreslår jag att du ringer Sverker på plus, han hade nog "grillat" dom! tongue

Fri fart för ett fritt folk!
15 027 Inlägg
20 maj 2007
FireTraXX skrev:
MawE skrev:
utveckla...

Exempelvis så tillhör den natten lördagen om de stänger innan morgonen.

men söndagen infaller 00.00 sen är det söndag till 23.59.59 där efter är det måndag
dagar regleras knappast av öppettider smile

Kör fort så hinner inget hända...

113 Inlägg
20 maj 2007
Growe skrev:
men söndagen infaller 00.00 sen är det söndag till 23.59.59 där efter är det måndag

I restaurangbranschen e det lördag tills dem stänger..
T.ex Öppet lörd 18-05. sön stängt!!

DFFL
9 020 Inlägg
20 maj 2007
TommyGT skrev:
Growe skrev:

I restaurangbranschen e det lördag tills dem stänger..
T.ex Öppet lörd 18-05. sön stängt!!

Det var det jag ville säga.
När de öppnar på söndagsmorgonen börjar erbjudandet gälla.
Inte kl. 00:00 på natten.

Russel Crowe, Gladiator.

Sök