8026
Sök

Val av huvudenhet

555 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
tycker det är dags att byta huvudenhet, den jag har nu suger riktigt mycket..

det jag vill ha är så att det blir ett bra ljud... har ett litet paket från mds med slutsteg och baslåda och diskanter som var monterat när jag köpte bilen.. tänkte kanske byta högtalare också (det är fabriksmonterade i just nu)

jag har funderat på pioneer, verkar vara bra, prisklassen för huvudenheten bör inte överstiga 2500 tycker jag är rimligt.. pioneer är inte ett måste men jag har hört de är bra och de ser fina ut..kan dock ingenting om vad man ska kolla efter för att passa med slutsteget och baslåda som sitter i just nu...det enda jag vill att det ska ha är att den ska ha usb ingång och aux kanske sen självklart mp3..

just nu har förra ägaren kopplat så att de bakre högtalare inte används alls.. kan ingenting om kopplingar och så men gissar på det.. eftersom det finns två diskanter där fram som används istället.. men vill gärna ha de två bak fungerade om det är lätt att fixa till (dra sladd dit, lätt?)

är det lätt att byta ut högtalare som sitter i om man köper samma storlek? någon som har någon idé om vilka högtalare som skulle spela bra för max 1000kr för ett par högtalare bak...

2 600 Inlägg
20 maj 2007
högtalare så tycker jag mds är bra och som huvudenhet så tycker jag att jvc är bra smile
Senast redigerat av klimpan (20 maj 2007)

gör som jag kör gubba racer=)

2 123 Inlägg
20 maj 2007
Pioneer DEH-7900IB eller är det UB den heter ?
Den har iaf allt du efterfrågar på huvudenheten, ska själv köpa en sån så småningom.
Angående högtalare så kan man få mkt olika för 1000 kr.
Vad lyssnar du på för musik ?

555 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Skiljer kvaliten på de olika prisklasserna hos pioneer?
T ex får jag mer för pengarna om jag köper en stereo för 3000 än en som kostar 2000?

Jag lyssnar på allt möjligt..just nu klarar jag bara ha basen på låg för annars börjar det brusa i ljudet.. alltså för mycket bas ...

Är begagnade huvudenheter bra köp eller ska man undvika det?

Kollat på dessa tre pioneer huvudenheterna och vet inte riktigt vilken som är mest prisvärd.

Pioneer DEH-P6800MP

Pioneer DEH-P6900IB 

Pioneer DEH P 7900 UB 

Verkar som bara den sista jag nämnde har USB ingång, krånglar det så pass mycket så att Pioneer inte vill ha det eller?
Senast redigerat av lanred (20 maj 2007)

2 123 Inlägg
20 maj 2007
lanred skrev:
Skiljer kvaliten på de olika prisklasserna hos pioneer?
T ex får jag mer för pengarna om jag köper en stereo för 3000 än en som kostar 2000?

Jag lyssnar på allt möjligt..just nu klarar jag bara ha basen på låg för annars börjar det brusa i ljudet.. alltså för mycket bas ...

Är begagnade huvudenheter bra köp eller ska man undvika det?

Kollat på dessa tre pioneer huvudenheterna och vet inte riktigt vilken som är mest prisvärd.

Pioneer DEH-P6800MP

Pioneer DEH-P6900IB 

Pioneer DEH P 7900 UB 

Verkar som bara den sista jag nämnde har USB ingång, krånglar det så pass mycket så att Pioneer inte vill ha det eller?

Nej självklart krånglar inte USB ingången, dom andra har IP bussar och då behöver man en sladd för att koppla in en USB enhet och då tjänar dom mer pengar helt enkelt.
Den sista är väl lite av ett flagskepp inom bilstereo och det enda den saknar är tidskompensering men det är onödigt eftersom du inte har tillräcklig ljudutrustning för att behöva det, dessutom är det bara krångligt att ställa in.
Ska man ha tidskomp får man räkna med att betala 6000kr för en vettig.

Fri fart för ett fritt folk!
15 190 Inlägg
20 maj 2007
den jvc jag testade med usb ingång var rena skiten varje gång enheten startades om så gick usb offline och man fick börja om från början var enda j-vla gång man startade bilen hände det visst man kan alltid ha så den är igång hela tiden men om fronten togs ur eller man stängde av enheten på off knappen så startade skiten oxå om
helt värdelöst då kan jag lika gärna köra med en skiva och byta den när det är dax istället för att sitta och bläddra runt i ett 4gb usb minne och fatta nada sad

Kör fort så hinner inget hända...

Solfilmsmontör
950 Inlägg
21 maj 2007
lanred skrev:
tycker det är dags att byta huvudenhet, den jag har nu suger riktigt mycket..

det jag vill ha är så att det blir ett bra ljud... har ett litet paket från mds med slutsteg och baslåda och diskanter som var monterat när jag köpte bilen.. tänkte kanske byta högtalare också (det är fabriksmonterade i just nu)

jag har funderat på pioneer, verkar vara bra, prisklassen för huvudenheten bör inte överstiga 2500 tycker jag är rimligt.. pioneer är inte ett måste men jag har hört de är bra och de ser fina ut..kan dock ingenting om vad man ska kolla efter för att passa med slutsteget och baslåda som sitter i just nu...det enda jag vill att det ska ha är att den ska ha usb ingång och aux kanske sen självklart mp3..

just nu har förra ägaren kopplat så att de bakre högtalare inte används alls.. kan ingenting om kopplingar och så men gissar på det.. eftersom det finns två diskanter där fram som används istället.. men vill gärna ha de två bak fungerade om det är lätt att fixa till (dra sladd dit, lätt?)

är det lätt att byta ut högtalare som sitter i om man köper samma storlek? någon som har någon idé om vilka högtalare som skulle spela bra för max 1000kr för ett par högtalare bak...

Pioneer hade jag i bilen förut var väldigt nöjd med huvudenheten.
Har även ett MTX 5.25" kit liggandes med diskant som du kan få köpa för 1000kr om du vill (helt oanvänt).

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök