6210
Sök

Hjälp med att hitta kopplingsschema för Clarion DB348RMP

2 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Hej,
Jag har nyligen köpt en Clarion DB348RMP bilstereo av en kompis, dock har han lyckats slarva bort kopplingsschemat till enheten och nu behöver jag hjälp. Jag har googlat alla möjliga sökfraser som kändes det minsta lilla relevanta men ännu har jag inte hittat något kopplingsschema eller några bra tips på hur jag ska koppla utan det, därför vänder jag mig nu till er som kan mer än mig och frågar, kan någon berätta för mig om det finns någon speciell standard för vad varje pinne på stereon hör till eller kan någon kanske rentav skicka en inscannad kopia på sitt eget kopplingsschema?

Jag ber om ursäkt för den grötiga texten men när man har varit vaken i 32 ½ timme och spenderat större delen av den tiden på att bråka med bilstereon så blir det lätt att man inte tänker på sin grammatik smile

Tack på förhand för hjälpen och ha en trevlig kväll!

2 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Tack för länken till manualen men den har jag redan, det är just kopplingsschemat jag är ute efter smile Stöldkassetten (tror det heter så) saknas och den som sitter i min bil just nu passar helt enkelt inte kontakterna på. De förra ägarna har också dragit om en hel del av bilens orginalkablar för att de ska passa till den stereo de har använt innan, därför behöver jag kopplingsschemat för att veta vart jag ska dra kablarna till smile

Jag har mailat både MDS och Clarion och väntar på svar (har ingen telefon alls för tillfället) men tänkte helt enkelt se om någon här kunde hjälpa mig snabbare eftersom folket här verkar kunna sånt här!

Sök