Fordonsvärdering!! Kostar Pengar!!

tompaq
23 maj 2007 · 5 Inlägg

Gör inte som jag... att lockas av en enkel fordonsvärdering utan att läsa igenom allt....

Verkar enkelt och kul smile en snabb värdering på din bil.... fyll bara in bil mätarställning och telefonnummer så får du svar via sms! låter hur kul som helst.
jag gjorde det och kollade inte runt på sidan först... visar sig att värderingen kostar 299:- och att fakturan kommer i efterskott!
Jäkligt dumt att inte kolla upp det innan....
länken till sidan finns här på Garaget.org.
jag ringde iallafall kundtjänst och dom annulerade min order . riktigt bra!

men ett tips till er som lockas.... gör inte som jag... läs först!

""kör före du, så väntar jag där framme""
Toyota Supra MKIV TT "Supra" (1996)
falloutboy
23 maj 2007 · 1 723 Inlägg

jo jag såg det i annonsen att det kostar 299:-. Texten som informerar om det här är väldigt liten. De hoppas ju såklart att man inte läser den, trist sätt att tjäna pengar på.

ironhead volvoraggare
23 maj 2007 · 4 776 Inlägg

jag har också läst det. 299 spänn är dyrt. en 50 lapp vore lagom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Pavatura
23 maj 2007 · 43 Inlägg

Ja man får vara försiktig, tur att du slapp betala!

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.
tompaq
23 maj 2007 · 5 Inlägg

Jo känns surt att tjäna pengar på det viset...... skulle gissa att det skickats ut en hel del fakturor till folk som blivit riktigt förvånade. jo jkag såg det juh i tid och fick tag på deras kundtjänst så jag hade tur!

""kör före du, så väntar jag där framme""
Toyota Supra MKIV TT "Supra" (1996)
index
23 maj 2007 · 658 Inlägg

Lyckades med samma sak som du, men han annulera min också smile

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Redbull Moderator+
23 maj 2007 · 1 081 Inlägg

Fordonsvärderingen har i år
värderat 10501 fordon.

Dumt eller inte, ganska ok att få in:
3 139 799 SEK på det. Dock har jag själv bara sett annonsen där det är en länk till sidan, inte något annat, sen kan man väl diskutera hur dyrt det är eller inte men besöker man sidan och fyller i formuläret så bör man ju läsa lite på sidan också. Fast det kanske inte var samma annons som trådskaparen med flera sett?

Jag har inget med drift av garaget och dess annonser att göra men vill bara förtydliga att garaget.org INTE har valt dessa annonser utan det baseras på ord som finns på sidan, och det är google som styr vilka annonser som visas. Så ingen tror något annat smile

Vem jag?
Virtual_Blå
23 maj 2007 · 145 Inlägg

tycker det är för jävligt, (antagligen för att jag är en av dom som fyllt i uppgifter och fått en faktura)...Men jag tycker det e fult gjort av dom, för det finns hur många sidor som helst på internet som man kan värdera sin bil på!, och så tar nu fordonsvärderingen betalt 300 kr också! för exakt samma sak!!!

Dom borde visa den delen av texten med att det tydligen ska kosta 300:- bättre, så man får en chans iaf att kunna få bestämma sig...

För hur många läser egentligen allt + det finstilta!? 1 av 10 som mest!, och det har dom jue fattat på fordonsvärderingen.

Dom e inte dumma...bara allmännt korkade!!!

_stuntman_
23 maj 2007 · 205 Inlägg

Annars kan man gå in och göra en värdering helt GRATIS här: http://www.bilpriser.se/

Mr_Jetta Yamaha R1 Turbo ;)
23 maj 2007 · 255 Inlägg

tompaq skrev:
Gör inte som jag... att lockas av en enkel fordonsvärdering utan att läsa igenom allt....

Verkar enkelt och kul smile en snabb värdering på din bil.... fyll bara in bil mätarställning och telefonnummer så får du svar via sms! låter hur kul som helst.
jag gjorde det och kollade inte runt på sidan först... visar sig att värderingen kostar 299:- och att fakturan kommer i efterskott!
Jäkligt dumt att inte kolla upp det innan....
länken till sidan finns här på Garaget.org.
jag ringde iallafall kundtjänst och dom annulerade min order . riktigt bra!

men ett tips till er som lockas.... gör inte som jag... läs först!

Gjorde exakt samma sak , fick min faktura igår , trodde fan inte att det kostade 300

falloutboy
23 maj 2007 · 1 723 Inlägg

Redbull skrev:
Fast det kanske inte var samma annons som trådskaparen med flera sett?

jag har sett den i tidningen. och då är det verkligen en liten text om kostnaden.

Masaru hater
23 maj 2007 · 656 Inlägg

hmm.. jag har bra erfarenheter av Fordonsvärderingen.. den som finns på annons här på garaget beställde jag.. de värdera min förra BMW 320i -97 till 57k +-4000... kan säga som så att jag hade aldrig fått bilen såld för de pengarna som jag sålde den för ifall jag inte hade visat lappen från fordonsvärderingen... hos alla bilhandlare jag inte visa upp lappen för fick jag runt 35-40k för den när jag ksulel sälaj den.. och alla som ajg visa lappen för fick jag runt 50k... ren tur o bra timing? nej...

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
JockeT
24 maj 2007 · 1 010 Inlägg

tompaq skrev:
Gör inte som jag... att lockas av en enkel fordonsvärdering utan att läsa igenom allt....

Verkar enkelt och kul smile en snabb värdering på din bil.... fyll bara in bil mätarställning och telefonnummer så får du svar via sms! låter hur kul som helst.
jag gjorde det och kollade inte runt på sidan först... visar sig att värderingen kostar 299:- och att fakturan kommer i efterskott!
Jäkligt dumt att inte kolla upp det innan....
länken till sidan finns här på Garaget.org.
jag ringde iallafall kundtjänst och dom annulerade min order . riktigt bra!

men ett tips till er som lockas.... gör inte som jag... läs först!

haha gjorde precis samma sak tongue
tror deras kundtjänst e vana vid att folk ringer och avbeställer big_smile

bmx
24 maj 2007 · 7 100 Inlägg

men de ska ju finnas en annan värdering.den gjorde jag,men då är det från årsmodell 92-uppåt

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
hanomag
24 maj 2007 · 410 Inlägg

jag råkade också lyckas köpa skiten, riktigt jävla äklig sida för jsut texten om hur mkt det kostar smälter in i färgen på nått jävla mysko sätt tycker jag så det är absolut inget man lägger märke till, men som tur va lyckades jag avbeställa det roll

Copyright @ Rybbs Production
Droors
24 maj 2007 · 811 Inlägg

Samma här. Tänkte "åh schysst. Vore kul att se vad bilen är värd". Fyllde i allt och skicka. sen när jag kom till startsidan så upptäckte jag att det kosta 300:- Skicka fort som tusan ett mail till dom och bad dom ta bort ordern.
Så dagen efter fick jag mail att den vart annulerad tack o lov.

JalleJ
24 maj 2007 · 420 Inlägg

Är folk blinda eller ser jag otroligt bra? yikes

Står ju klart och tydligt mitt i sidan "Ditt pris för värdering och intyg: 299:- "

peugeot-mupp
12 november 2007 · 2 Inlägg

jag gick åxxå på niten. gjorde en snabbvärdering via en banner och missade att det kostade. fick intyget hemskickat med en faktura. skrev till dom att det hela var ett misstag och dom sa åt mig kasta fakturan, att skita i å betala e inte å rekomendera men att bestrida den å skylla på en väldans knappglad dotter eller nått funkar,
hur seriösa dom e och hur riktiga deras värderingar är kan jag inte svara på.

fick en huyndai elantra wagon -98 värderad till ca 46 000. jag gav sälv 29 900 på avbetalning och då hade den gått 5400 mil, att jag kopplat in cd å köpt till lm fälgar ökade värdet en aning. att jämföra med liknande bilar på blocket funkar inte för där finns samma modell för allt mellan 20-80 000

snoddas
15 februari 2008 · 1 142 Inlägg

tror ni man kan ringa dit och säga att man ej har beställt utan att nån spoelat ett spratt och att dom tar bort skiten

Torandi
15 februari 2008 · 70 Inlägg

Haha, jag med. Jag hittade dock "Annulera din order" eller något liknande på deras sida..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang