Bilar ni kört sönder??=)

__Linus__
23 maj 2007 · 192 Inlägg

va har ni kört sönder för bilar..??smile

körde sönder växellådan på min förstabil: Nissan Sunny big_smile

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

Mazda 323 1.3 3D -83 - Rosten gjorde att nått skit lossnade så att motorn inte kunde driva efter att jag hade kört på ett gupp..

Audi 100 1.8 -87 - Somnade vid ratten och körde in i ett mitträcke av vajertyp. sad

Mitsubishi L300 - Somnade och körde in i ett träd.. sad

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
__Linus__
23 maj 2007 · 192 Inlägg

evilmaster skrev:
Mazda 323 1.3 3D -83 - Rosten gjorde att nått skit lossnade så att motorn inte kunde driva efter att jag hade kört på ett gupp..

Audi 100 1.8 -87 - Somnade vid ratten och körde in i ett mitträcke av vajertyp. sad

Mitsubishi L300 - Somnade och körde in i ett träd.. sad

haha..du e erfaren dåwink

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Fredrik.Gustavsson
23 maj 2007 · 2 123 Inlägg

evilmaster skrev:
Mazda 323 1.3 3D -83 - Rosten gjorde att nått skit lossnade så att motorn inte kunde driva efter att jag hade kört på ett gupp..

Audi 100 1.8 -87 - Somnade vid ratten och körde in i ett mitträcke av vajertyp. sad

Mitsubishi L300 - Somnade och körde in i ett träd.. sad

Fan vad respektlöst att somna bakom ratten och att göra det två gånger är ju rent ut sagt skamligt.
Hade jag vart du så är det nåt jag hållt tyst om och skämts över istället, tänk om du hade kört på en fotgängare eller en annan bilist ? Tänk om du rent av kört ihjäl någon ?
Skam !

evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

__Linus__ skrev:

evilmaster skrev:
Mazda 323 1.3 3D -83 - Rosten gjorde att nått skit lossnade så att motorn inte kunde driva efter att jag hade kört på ett gupp..

Audi 100 1.8 -87 - Somnade vid ratten och körde in i ett mitträcke av vajertyp. sad

Mitsubishi L300 - Somnade och körde in i ett träd.. sad

haha..du e erfaren dåwink

Jag skrev inte hur många andra jag har fått reparera.. ;P
Har arbetat som kurir, så det har blivit en del smällar i trafiken.. neutral Inte mitt fel iaf (förutom när jag har somnat)...

Jag kör aldrig längre när jag är trött iaf... Inte en tredje gång!

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ironhead volvoraggare
23 maj 2007 · 4 776 Inlägg

evilmaster skrev:

__Linus__ skrev:

evilmaster skrev:
Mazda 323 1.3 3D -83 - Rosten gjorde att nått skit lossnade så att motorn inte kunde driva efter att jag hade kört på ett gupp..

Audi 100 1.8 -87 - Somnade vid ratten och körde in i ett mitträcke av vajertyp. sad

Mitsubishi L300 - Somnade och körde in i ett träd.. sad

haha..du e erfaren dåwink

Jag skrev inte hur många andra jag har fått reparera.. ;P
Har arbetat som kurir, så det har blivit en del smällar i trafiken.. neutral Inte mitt fel iaf (förutom när jag har somnat)...

Jag kör aldrig längre när jag är trött iaf... Inte en tredje gång!

två gånger är två gånger för mycket

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Fan vad respektlöst att somna bakom ratten och att göra det två gånger är ju rent ut sagt skamligt.
Hade jag vart du så är det nåt jag hållt tyst om och skämts över istället, tänk om du hade kört på en fotgängare eller en annan bilist ? Tänk om du rent av kört ihjäl någon ?
Skam !

Du får skälla hur mycket du vill. Jag har aldrig påstått att jag är stolt över det!
Bortsett från sååå många andra människor så står jag för mina misstag, och att det har hänt mer än en gång är naturligtvis långt ifrån bra.

Det enda jag kan göra är att säga att jag har haft tur och lära andra att inte göra om samma misstag som jag har gjort...

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ironhead volvoraggare
23 maj 2007 · 4 776 Inlägg

har kört sönder en volvo 745. växellådan rasa före stora rondellen i uppsala. när man kommer från norrtälje

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
dusty Living in the fastlane
23 maj 2007 · 2 616 Inlägg

Toyota Starlet 87. skulle skrotas så då drog jag å brorsan och körde rally tongue efter att jag hoppade en bit med bilen så flög ett däck av och sen ville den inte starta tongue

evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

ironhead skrev:
två gånger är två gånger för mycket

Ingen är felfri, inte ens du.

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
23 maj 2007 · 327 Inlägg

VW Polo -88... den tålde helt enkelt inte min körstil...den är iallafall död nu...och det skrattar jag åt. Hemsk bil.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
ironhead volvoraggare
23 maj 2007 · 4 776 Inlägg

evilmaster skrev:

ironhead skrev:
två gånger är två gånger för mycket

Ingen är felfri, inte ens du.

så sant så men det är inte bra att köra när man är trött eller bakfull

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
23 maj 2007 · 426 Inlägg

toyota starlet -89
sierra -88
saab 9000i -88b

alla har körts sönder för att skrotas

Senast redigerat av street (23 maj 2007)

/Street
evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

ironhead skrev:

evilmaster skrev:

ironhead skrev:
två gånger är två gånger för mycket

Ingen är felfri, inte ens du.

så sant så men det är inte bra att köra när man är trött eller bakfull

Verkligen inte! Och jag hoppas verkligen att jag kan rädda någon genom att berätta hur jäääävla lätt det är att somna och köra av vägen.

Det tar bara en halv jävla sekund, sen kan man vara död... Jag trodde inte att jag var så trött som jag var, sen small det.

Så alla som kör på vägarna, ta det säkra före det osäkra, stanna och vila om ni känner er ouppmärksamma eller slöa... Det hjälper inte med kaffe om kroppen är helt slut!

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ironhead volvoraggare
23 maj 2007 · 4 776 Inlägg

evilmaster skrev:

ironhead skrev:

evilmaster skrev:

Ingen är felfri, inte ens du.

så sant så men det är inte bra att köra när man är trött eller bakfull

Verkligen inte! Och jag hoppas verkligen att jag kan rädda någon genom att berätta hur jäääävla lätt det är att somna och köra av vägen.

Det tar bara en halv jävla sekund, sen kan man vara död... Jag trodde inte att jag var så trött som jag var, sen small det.

Så alla som kör på vägarna, ta det säkra före det osäkra, stanna och vila om ni känner er ouppmärksamma eller slöa... Det hjälper inte med kaffe om kroppen är helt slut!

har vart rejält trött en gång men då såstanna jag vid vägkanten och tog mig en tupplur vakna efter tre timmar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Tompa_Vax Skogs Arbetare
23 maj 2007 · 413 Inlägg

evilmaster skrev:

ironhead skrev:

evilmaster skrev:

Ingen är felfri, inte ens du.

så sant så men det är inte bra att köra när man är trött eller bakfull

Verkligen inte! Och jag hoppas verkligen att jag kan rädda någon genom att berätta hur jäääävla lätt det är att somna och köra av vägen.

Det tar bara en halv jävla sekund, sen kan man vara död... Jag trodde inte att jag var så trött som jag var, sen small det.

Så alla som kör på vägarna, ta det säkra före det osäkra, stanna och vila om ni känner er ouppmärksamma eller slöa... Det hjälper inte med kaffe om kroppen är helt slut!

Kör på natten i tjänst, jag vet hur lätt det brukar hända, brukar sova 5 minuter på sånna vägkrogar, men annars är det bara att stanna på mototvägen med varningsljus.

Go For It!!
twin_cam Smålänning
23 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Förstör inte denna tråden! kan bli en rolig tråd. tongue

Jag har rasat växellåda och koppling i den bilen jag har. Inte bara mitt fel dock...

Har krökt en bärarm på en Mitsubishi galant

Försökt köra sönder en opel kadett 1200 från 78 (RWD) men det gick inte. Dock inte lika kul utan dom dubbla weber 45:orna

Försökt att köra sönder en saab 900 -84. Ett dörrhandtag lossnade när vi la den på sidan...

Misshandlat motorn i en saab 900 från -87. Tömde ur all olja och gasade fullt i 20 minuter. sen tröttnade vi och skickade den till skroten i alla fall.

Alla utom min bil skulle till skrot...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

Tompa_Vax skrev:

evilmaster skrev:

ironhead skrev:

så sant så men det är inte bra att köra när man är trött eller bakfull

Verkligen inte! Och jag hoppas verkligen att jag kan rädda någon genom att berätta hur jäääävla lätt det är att somna och köra av vägen.

Det tar bara en halv jävla sekund, sen kan man vara död... Jag trodde inte att jag var så trött som jag var, sen small det.

Så alla som kör på vägarna, ta det säkra före det osäkra, stanna och vila om ni känner er ouppmärksamma eller slöa... Det hjälper inte med kaffe om kroppen är helt slut!

Kör på natten i tjänst, jag vet hur lätt det brukar hända, brukar sova 5 minuter på sånna vägkrogar, men annars är det bara att stanna på mototvägen med varningsljus.

Då vet du nog hur det känns när man bara har fem minuter kvar att köra, sen väntar sängen på en.. hmm Det är så lätt att lura sig själv att man klarar det..

Har också kört mycket i tjänst, dock så har jag aldrig råkat ut för att somna vid ratten när jag jobbade. Det hände på vägen hem... Suck..

Nu har denna tråden gått off-topic kanske.. Ingen annan som har kvaddat sina bilar? roll

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

Jag kom på att jag har kvaddat motorn i en Opel Vectra 2.0i -89 också! big_smile

Körde mitt ute i ingenstans, bilen började gå ryckigt som fan och det bolmade ut mängder av svaaart rök ur avgasröret. "Shit" tänkte jag, här kan jag -inte- stanna.. Mitt i natten!

Kämpar mig vidare till närmaste ort och preciiis när jag kommer in i bebyggelsen så säger det "POOOOFF" ur motorn och det ryker som saaatan.. Motorn dör och jag hoppar ut ur bilen och öppnar motorhuven.. Värsta oljefontänen. Haha. Wiie.. Jättebra.

Det var en kolvring som hade brustit sa dom på verkstan, två cylindrar hade gått åt helvete. "Ren otur" sa dom att det var... Typiskt min otur då alltså.

Trevlig upplevelse, även om det inte var så kul just då. tongue

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
FreddeK
23 maj 2007 ·

era trådförstörare...ni skulle bli utkastade istället för att trådar låses! tillbaka till ämnet puckon! jag har skrotat en volvo 745, en toyota carina och kört slut på en mitsubishi colt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang