6267
Sök

Komplettera en 4" med vilken högtalare?

1 723 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Bilen är en Volvo 245a. Ska köpa nya 4" till originalhålen i dörren och bygga in en till i dörren där sidofacken satt. Vilken storlek ska jag komplettera med för att få lite "botten" i ljudet och inte bara diskant från 4"an?

Jag lär köpa nåt i Sonys Xplod-prisklass. Det räcker gott å volvon. Och inget som behöver drivas av ett steg. kom gärna med förslag.

Avstängd
329 Inlägg
25 maj 2007
ett 4tums DLS-C4 kit .med delningsfiltrar.diskanterna på instrumentet

så här ser godiset ut

http://images.digitalshop.ru/big/d/dls-c4.jpg
Senast redigerat av bilstylarn (25 maj 2007)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 maj 2007
bilstylarn skrev:
ett 4tums DLS-C4 kit .med delningsfiltrar.diskanterna på instrumentet

så här ser godiset ut

Komplettera 4" med 4"?

Satsa på en 6.5" som är lättdriven... Satsa anars på ett 6.5 kit och släng dina 4" åt H-e...

Solfilmsmontör
950 Inlägg
26 maj 2007
Har samma problem med min bil sitter 4" orginal med små lådor i dörrsidorna ville inte modifiera om för mycket så ja hörde med ljudbyggaren i helsingborg han rekommenderade ett 4" kit från keenwood tror jag det var som kostade ca. 3500:- vet inte vilken modell men han sa att de spelade på bra som fan ungefär som vilket 6.5" kit som helst.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

6 851 Inlägg
26 maj 2007
Kornz skrev:
Har samma problem med min bil sitter 4" orginal med små lådor i dörrsidorna ville inte modifiera om för mycket så ja hörde med ljudbyggaren i helsingborg han rekommenderade ett 4" kit från keenwood tror jag det var som kostade ca. 3500:- vet inte vilken modell men han sa att de spelade på bra som fan ungefär som vilket 6.5" kit som helst.

Haha, nja att en 4" skulle spela på lika bra som en 6½" är nog svårt att tro. Man kommer aldrig få samma midbas/bas av ett så litet element,för liten konarea helt enkelt.
Men de kan ju dock spela på bra för sin storlek,det tvivlar jag inte på. Har haft ett par DLS R4 och måste säga att de imponerar verkligen för sin storlek. Men att jämföra dem med 6½" går bara inte..

Sök