Bas slår överdrivet mycket

Munkis
27 maj 2007 · 1 637 Inlägg

Tjena! Det är så att jag har en Cdt 10" classic bas som slår väldigt mycket även vid låga volymer . har jämfört med en kompis bas som är identisk med min och hans bas slår mycket mindre än min ! Någon som vet vad det kan bero på?  Tack på förhand /David


EDIT: lådan är byggd efter en uträknad ritning av en bilstereo försäljare och är i 22mm spån

Senast redigerat av Munkis (27 maj 2007)

il duce
27 maj 2007 · 69 Inlägg

din bilstero kanske gör basen ännu mer än din kompis, det brukar varier på olika bilstero hur mycket bass de kan avge

mazda 323 gtr
AeroMalm BMW fantast
27 maj 2007 · 1 172 Inlägg

kan beror från stereo till stereo precis som il duce sa... testa och justera på stereon och justera på slutsteget.. brukar gå att justera där med.. gjorde jag på min.. blev en jävla skillnad...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
christofer_k Vorsprung durch Technik
27 maj 2007 · 2 432 Inlägg

du ska ställa in  steget  sänk all bas i stereon sen  så  vrider du i steget tills du får rätt bas som du vill ha  ha volymen på 3 / 4

silverbird
27 maj 2007 · 666 Inlägg

har du slutsteg ställ ner den som heter gain/volym/effekt vad nu reglaget heter på ditt steg, då spelar basen mindre

//Silver

Munkis
27 maj 2007 · 1 637 Inlägg

silverbird skrev:
har du slutsteg ställ ner den som heter gain/volym/effekt vad nu reglaget heter på ditt steg, då spelar basen mindre

//Silver

Jo men det känns som att den slår mer än vad den låter om man säger så :S

Drönirettab
27 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Går det att ni byter låda med varandra och spelar varandras låda med era egna slutsteg?

bringen_
27 maj 2007 · 217 Inlägg

prova att ändra på slutsteget..

BMW 320D TOURING "familjeräser" (2007)
TT-Avant
27 maj 2007 · 6 851 Inlägg

Kanske dum fråga, men har du ställt in ditt steg på Lp och vart delar du isf. basen?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang