4948
Sök

Bilköp i prisklassen 30-40 000 kr

3 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Hej!

Är lite sugen på att köpa en bil att ha nu över sommaren och då främst en sexcylindrig sådan. De modeller jag funderar över är BMW 325-328 coupe och Golf VR6. Problemet är att jag vill få den såld till hösten när skolan börjar igen och då funderar jag lite över vilken av dessa som skulle vara lättast att sälja? Tips på andra modeller är också välkomna!

Tack på förhand

Däckspert
298 Inlägg
29 maj 2007
Acke_ skrev:
Hej!

Är lite sugen på att köpa en bil att ha nu över sommaren och då främst en sexcylindrig sådan. De modeller jag funderar över är BMW 325-328 coupe och Golf VR6. Problemet är att jag vill få den såld till hösten när skolan börjar igen och då funderar jag lite över vilken av dessa som skulle vara lättast att sälja? Tips på andra modeller är också välkomna!

Tack på förhand

peugeot 306 gti grymm bil

Livet börjar vid 6200rpm!!!

Höbonde
228 Inlägg
30 maj 2007
Om du kollar på blocket.se så ser du att det finns 3-4 sidor ute med golf vr6or till salu, många av dem har varit där länge!

Vet dock inte om det finns lika många bmw 325 å 328 där!big_smile
Senast redigerat av rideharddiefree (30 maj 2007)

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Proljece?
1 464 Inlägg
30 maj 2007
Köp en cykel ska inte glida runt i en varm bil wink jag vill ha vr6a big_smile köpköpköp sälj aldrig den finns delar på skroten ffs xD

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Nismo
758 Inlägg
30 maj 2007
Köp en Bmw 325 e30!

Biltokig
870 Inlägg
30 maj 2007
Vilken jag tycker du borde välja behöver jag nog inte ens säga - räcker med att kolla under min avatar roll

Men vilken som är lättast att sälja är svårare att säga, beror väl på vart du ska sälja den och i vilken prisklass - har en kompis som säljer en fin 328 i den högre prisklassen och den verkar ju inte såld på studs iaf...
När man ser en fin vr6a med okej pris så brukar de vara borta inom ett par dagar vad jag har sett iaf... sen varierar det ju också såklart... men ingen utav dessa bilarna är egentligen en bil som är jättelätt att sälja på hösten

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

555 Inlägg
30 maj 2007
hade en polare som sålde en riktig fin golf gti 99 för 50k...den hade 17" bbs fälgar och 17" ace fälgar och sen en fin nyköpt stereo värde 2500 ...riktiga sköna recaro skinnstolar...full stämplad servicebok körd typ 17000mil.. han sålde det för det priset för han tyckte den var svårsåld...

2 123 Inlägg
30 maj 2007
Alla bilar är lätta att sälja till rätt pris.
Jag skulle dock tro att båda dom där är ungefär lika lätt sålda.
Får man fråga varför du bara ska ha en bil över sommaren och inte efter ?
Ska du ragga brudar på stranden med bilen wink

Idiot..
285 Inlägg
30 maj 2007
Beror ju på om du tycker det är värt att gå minus eller inte.
Alla bilar som det finns många av blir ju svårsålda,För det finns alltid någon som säljer billigare.

3 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:

Haha nej det är inte därför faktiskt. Anledningen till att jag vill bli av med den efter sommaren är för att jag studerar och då bor jag hemifrån samt att jag inte har någon användning av bil där. På sommaren bor jag hemma och sen händer det ju att man blir sugen på att dra någonstans ibland och då är det bra att ha en bil.

2 123 Inlägg
30 maj 2007
Acke_ skrev:

Haha nej det är inte därför faktiskt. Anledningen till att jag vill bli av med den efter sommaren är för att jag studerar och då bor jag hemifrån samt att jag inte har någon användning av bil där. På sommaren bor jag hemma och sen händer det ju att man blir sugen på att dra någonstans ibland och då är det bra att ha en bil.

Kan du inte låna föräldrarnas bil för att köpa en bil för sommaren kommer du gå väldigt mkt minus på, det kanske du är medveten om ?
Cykla hellre och spara sommarjobbs pengarna till något vettigt istället i så fall tycker jag.

3 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Acke_ skrev:

Kan du inte låna föräldrarnas bil för att köpa en bil för sommaren kommer du gå väldigt mkt minus på, det kanske du är medveten om ?
Cykla hellre och spara sommarjobbs pengarna till något vettigt istället i så fall tycker jag.

Jo det kan jag. Anledningen till att jag tänkte köpa en var för att jag ville ha en som är lite roligare och sportigare. Men du tror att man skulle förlora rätt så mycket pengar på det alltså? Vill ju inte förlora allt för mycket.

2 123 Inlägg
30 maj 2007
Acke_ skrev:
Acke_ skrev:

Jo det kan jag. Anledningen till att jag tänkte köpa en var för att jag ville ha en som är lite roligare och sportigare. Men du tror att man skulle förlora rätt så mycket pengar på det alltså? Vill ju inte förlora allt för mycket.

Bilen får ju en till ägare och går mera mil, när man köper en bil så förlorar man alltid pengar direkt om man inte köpt bilen till ett bra pris.
När jag säljer nåt tänker jag alltid att jag kommer förlora på det oavsett hur jag gör, lyckas man gå plus på en bil har man gjort en jävligt bra affär helt enkelt.
När du köpt bilen ska den kanske skattas, försäkras osv. Den kanske går sönder direkt och du måste laga den ?
Sen kostar ju bensin och andra saker pengar.
Det är inte billigt att ha bil helt enkelt, tänk igenom allt innan du köper bil så du verkligen vet att du har råd att ha en finare bil : )

555 Inlägg
30 maj 2007
Tycker också du ska låna föräldrarnas bil om du inte ska behålla bilen länge..

Sök