Att bara räkna hk/kr blir ju helt fel. Det är ju inte bara effekt som räknas. Kolla bara på M3 E30. Precis som många sagt så är det en 20 år gammal bil med en liten fyrcylindrig motor som inte ens ger 200hk. Trots det kör den ifrån det mesta på kurviga vägar. Man kan ju inte vara riktigt frisk om man påstår att en sån bil är överskattad. Det är lite samma princip som med Lotus elise.
En helt opartisk notis från en biltidning (tror det var teknikens värld). Det var en artikel om världens bästa motorer i 12 olika kategorier. BMW var bäst i 7 av 12.
Sen förstår jag inte varför så många säger volvo 740. Det är en billig, skrotig, ful, långsam maskin som i princip är odödlig. Alla (?) förväntar sig ju en skrotfärdig bil med en motor som bara går och går. Hur kan man överskatta en bil som man vet inte är bra på nånting? (Att den är lämplig som vinterbil och kan gå långt räknas inte). Hade den kostat 100 000 begagnad så hade man ju förväntat sig en hel del. Men en bil för 5000 kr inger inga större förhoppningar. För det finns väl ingen 740 ägare som på fullt allvar påstår att det är en snabb sportbil han har?
Överskattade:
Volvo S60R - vad jag läst är det en katastrofalt dålig "R-bil" som kostar multum.
Toyota Supra - Jag skiter i hur många hästar man KAN plocka ur osv osv. I original skick är den överskattad till höga det priset.
Viper - amerikansk väghållning...
Hjälp mig med några:
SLR Mclaren - tung som fan och svindyr. med 627(?) hk borde den väl vara snabbare runt en bana = överskattad?
Boxter - klen, lite tjejig, dyr. trots allt en porsche med mittmotor = överskattad?
Impreza GT - dyr och ganska klen. Jävligt kul att köra? Överskattad?
Senast redigerat av Nasty (7 juni 2007)
Alla kan köra fort rakt fram...