3109
Sök

Världens mest övesrskattade bil?

687 Inlägg
7 juni 2007
bmw_TT skrev:
volvo_Tobias skrev:
Honda crx måste ju vara dom mest överskattade bilarna som finns, dom ser ju ut som dom har blivit inbackade i en bergvägg i 150km/h.

Det är nog en smaksak vilken som är mest överskattad men vad har detta med överskattning att göra?

Ja att det finns personer som köper så fula bilar och dessutom tycker att dom är snygga då är dom överskattade,dom andra i tråden har ju skrivit att den o den bilen är överskattad för att dom är slöa eller fula,så då tänkte jag att jag inte behöver någon utförlig förklaring.

171 Inlägg
7 juni 2007
volvo har blivit en jävligt överskattad bil morssan har en xc70 jävla skit bil

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 juni 2007
Monster_Femma skrev:
mycket moget tråd c c c c.om man kollar ba på vilka som tycker att bmw är överskattade så är det audi, volvo och skyline ägare som har lagt sina röster på.men jag skulle nog säga att de e lite avisa på bmws värsting modeller.jag själv tycker att bmw är underskattade bilar, för de flesta som klagar på bmw har aldrig ens suttit i en M-modell så hur fan kan man tycka att den är överskattad? M3 e30 är en legend inom bmw och att säga att den är överskattad förtjänar inte ens att köra bil.

visst bmw är lite dyrare bilar men du får vad du betalar för.en japs kan aldrig i livet mäta sig med en tysk bil när det gäller i princip allt.när jag sätter mig i en japansk bil så är det som att sitta i en lego bil.överallt plast plast plast.

min röst går till alla japanska bilar, som tycker att deras bilar håller mycket mera trim än alla andra bilmodeller.

ps:jag känner mig överskattad när jag kör min bil, får otroligt många fina blickar.de första de kollar på är bilen och sen så kollar de på vem det är som kör den, och det känns skööönt fast jag inte alltid vill visa det.

tror faktiskt intte du har kört någon nyare BMW heller
lika mycket plast i dom som alla andra bilar och framförallt elen som BMW misslyckats totalt med
blir det något litet fel på batteriet eller en kabel till det så total dör bilen allt släck går ej köra bilen utan batteriet som det går på dom flesta bilar
och går så är det överdrivet mycket knappar och finesser
vad ska man ha 8 knappar till bara vid växelspaken jo dessa är det på vissa
M läge sportigare
S läge sport
W läge vinterkörning
A läge till paddlar
sen dom andra kom jag nte på nu men det är bara mest onödig skit det är det enda BMW har misslyckats med i sina bilar och det extremt mycket

snackar om nya M6 och nya M5an
Senast redigerat av Team-Adolfsson (7 juni 2007)

Fortare än kvickt
241 Inlägg
7 juni 2007
hehe jag kör själv bmw och jag måste säga att bmw är överskattat. har åkt både gamla och nya M-modeller (och vanliga såklart). många är fina att titta på/roliga att köra, men det framställs ofta som nån slags överbil och det är det inte.

Akta lacken pappskalle!

Nismo
758 Inlägg
7 juni 2007
KOOLSVILLE skrev:
finns många....men M3....tycker jag e rätt överskattad.spec när det gäller fart....min polare hade för 2 årsen en saab 9000 trimmad av maptun den hade runt 380 hk med standrad boxen och standard soppa....va tvungen att bromsa för att inte köra in i röven på M3 an..och det va alltså på en stor väg, det roliga va att vi kände han med M3 an...frågade han om han gav allt med sin M3a å han svarade att han trycke nästan igenom gaspedalen genom golvet smile och detta va den nyaste M3an....

Kan bero på att en M3a inte har 380hk original?

7 120 Inlägg
7 juni 2007
Masaru skrev:
Aerodynamik skrev:
V-Tech big_smile

Fan inget jävla "h" i VTEC.. skärpning tongue

Angående världens mest överskattade bil så måste det ju vara Supra och Volvos R modeller.. Supran - tung o slö orginal och Volvo R - att bara sätta in en turbo i sina vanliga bilmodeller hjälper inte mkt asså

Skrev faktiskt utan "h" först, sen ändrade jag mig. Vet inte varför, men det lät bäst wink

Sen är Supran ganska överskattad, de är ungefär som en japansk Corvette. Stor tung, fast med power. Mer lekbil än riktig race bil.

Skyline ftw smile

Proljece?
1 464 Inlägg
7 juni 2007
Skillnaden mellan supra och skyline? Tycker fortfarande volvo förövrigt. smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Avstängd
63 Inlägg
7 juni 2007
Team-Adolfsson skrev:
Monster_Femma skrev:
mycket moget tråd c c c c.om man kollar ba på vilka som tycker att bmw är överskattade så är det audi, volvo och skyline ägare som har lagt sina röster på.men jag skulle nog säga att de e lite avisa på bmws värsting modeller.jag själv tycker att bmw är underskattade bilar, för de flesta som klagar på bmw har aldrig ens suttit i en M-modell så hur fan kan man tycka att den är överskattad? M3 e30 är en legend inom bmw och att säga att den är överskattad förtjänar inte ens att köra bil.

visst bmw är lite dyrare bilar men du får vad du betalar för.en japs kan aldrig i livet mäta sig med en tysk bil när det gäller i princip allt.när jag sätter mig i en japansk bil så är det som att sitta i en lego bil.överallt plast plast plast.

min röst går till alla japanska bilar, som tycker att deras bilar håller mycket mera trim än alla andra bilmodeller.

ps:jag känner mig överskattad när jag kör min bil, får otroligt många fina blickar.de första de kollar på är bilen och sen så kollar de på vem det är som kör den, och det känns skööönt fast jag inte alltid vill visa det.

tror faktiskt intte du har kört någon nyare BMW heller
lika mycket plast i dom som alla andra bilar och framförallt elen som BMW misslyckats totalt med
blir det något litet fel på batteriet eller en kabel till det så total dör bilen allt släck går ej köra bilen utan batteriet som det går på dom flesta bilar
och går så är det överdrivet mycket knappar och finesser
vad ska man ha 8 knappar till bara vid växelspaken jo dessa är det på vissa
M läge sportigare
S läge sport
W läge vinterkörning
A läge till paddlar
sen dom andra kom jag nte på nu men det är bara mest onödig skit det är det enda BMW har misslyckats med i sina bilar och det extremt mycket

snackar om nya M6 och nya M5an

du om du ens kollar på vad jag heter och kollar på mina bilder så kommer du veta vad jag har själv för bil.har kört bilar som du inte ens sätt i värkligheten, så det är bara snick snack från din sida.när det gäller plast så är det inte många som slår en japanare, lr volvo och saab.

90 Inlägg
7 juni 2007
Monster_Femma skrev:

Okej de är så de ligger till, va duktig du är på japanska bilar som kan allt om dom..

Sen är ju frågan om man vill ha en bil full me bröte som väger 2 ton, lr om man vill ha en enkel japansk muskelmaskin me hur mycke körglädje du vill..

Tillbaks till de här me plasten, Lexus är ju en bil i samma "klass" som bmw, där är de oxå påkostat..
Så vitt ja vet har Lexusen vatt bättre än sina konkurenter i testerna......

har alltid gillat m-modellerna, men snacka inte om saker du inte vet nåt om..

Over and out

MVH

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
7 juni 2007
Saab helt klart...fattar inte vad folk ser i dessa bilar...betala ett överpris för ingeting..

V8 - 4 Life

40 Inlägg
7 juni 2007
Trabant lol

It ain't over 'till the fat lady sings

102 Inlägg
7 juni 2007
supra o skyline. hade själv inte tackat nej till någon av dom, men priset e lite väl högt för så gammla japanare där e ju inte så mycket utr i dom, enbart därför ja tycker dom e överskattade.

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
7 juni 2007
Att bara räkna hk/kr blir ju helt fel. Det är ju inte bara effekt som räknas. Kolla bara på M3 E30. Precis som många sagt så är det en 20 år gammal bil med en liten fyrcylindrig motor som inte ens ger 200hk. Trots det kör den ifrån det mesta på kurviga vägar. Man kan ju inte vara riktigt frisk om man påstår att en sån bil är överskattad. Det är lite samma princip som med Lotus elise.

En helt opartisk notis från en biltidning (tror det var teknikens värld). Det var en artikel om världens bästa motorer i 12 olika kategorier. BMW var bäst i 7 av 12.

Sen förstår jag inte varför så många säger volvo 740. Det är en billig, skrotig, ful, långsam maskin som i princip är odödlig. Alla (?) förväntar sig ju en skrotfärdig bil med en motor som bara går och går. Hur kan man överskatta en bil som man vet inte är bra på nånting? (Att den är lämplig som vinterbil och kan gå långt räknas inte). Hade den kostat 100 000 begagnad så hade man ju förväntat sig en hel del. Men en bil för 5000 kr inger inga större förhoppningar. För det finns väl ingen 740 ägare som på fullt allvar påstår att det är en snabb sportbil han har?

Överskattade:
Volvo S60R - vad jag läst är det en katastrofalt dålig "R-bil" som kostar multum.
Toyota Supra - Jag skiter i hur många hästar man KAN plocka ur osv osv. I original skick  är den överskattad till höga det priset.
Viper - amerikansk väghållning...

Hjälp mig med några:
SLR Mclaren - tung som fan och svindyr. med 627(?) hk borde den väl vara snabbare runt en bana = överskattad?
Boxter - klen, lite tjejig, dyr. trots allt en porsche med mittmotor = överskattad?
Impreza GT - dyr och ganska klen. Jävligt kul att köra? Överskattad?
Senast redigerat av Nasty (7 juni 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...

Avstängd
63 Inlägg
7 juni 2007
TurboAnders skrev:
Monster_Femma skrev:

Okej de är så de ligger till, va duktig du är på japanska bilar som kan allt om dom..

Sen är ju frågan om man vill ha en bil full me bröte som väger 2 ton, lr om man vill ha en enkel japansk muskelmaskin me hur mycke körglädje du vill..

Tillbaks till de här me plasten, Lexus är ju en bil i samma "klass" som bmw, där är de oxå påkostat..

Over and out

MVH

vi tar din bil som ett ex. din bil är bara en symaskin som producerar ris med hjälp av en turbo, utan den så blir det inte mycket mera.

så vitt jag vet så är lexus inte mera japanskt, utan amerikanskt.

2 201 Inlägg
8 juni 2007
Monster_Femma skrev:
TurboAnders skrev:
Monster_Femma skrev:

Over and out

MVH

vi tar din bil som ett ex. din bil är bara en symaskin som producerar ris med hjälp av en turbo, utan den så blir det inte mycket mera.

så vitt jag vet så är lexus inte mera japanskt, utan amerikanskt.

lexus är japansk bil. så mycket vet du om japanska bilar.
om du läser här så är det många med bmw, som själv tycker det är en överskattad, som vågar erkänna. finns de me japanska bilar som tycker att dom är det.
men som jag sa tidigare. vissa bmw folk är bestämda, bmw är störst, bäst o vackrast.
ditt verkar ju du höra     no offense

men vilka bilar ligger bäst till hos bilprovningen, vilka bilar har flest nöjda kunder. inte är det bmw i alla fall

Byfåne
368 Inlägg
8 juni 2007
Måste erkänna att jag precis köpt en BMW, inte för att det är en racer, för det är den inte på långa väger, men för att ligga och glida och en och annan lång resa. Problemet med BMW/BMW ägare är att folk tror att dem är så jäkla snabba, grymma och äger allt på gatan, vilket dom inte gör. Morsans gamla Golf skulle klå min BMW mellan rödljusen. Skulle folk bara acceptera att det inte är en sportbil utan en lyxkryssare är allt frid och fröjd men som dagsläget är så måste jag nog säga att BMW är en MYCKET överskattad bil.
Senast redigerat av Bubbaman (8 juni 2007)

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
8 juni 2007
Bubbaman skrev:
Måste erkänna att jag precis köpt en BMW, inte för att det är en racer, för det är den inte på långa väger, men för att ligga och glida och en och annan lång resa. Problemet med BMW/BMW ägare är att folk tror att dem är så jäkla snabba, grymma och äger allt på gatan, vilket dom inte gör. Morsans gamla Golf skulle klå min BMW mellan rödljusen. Skulle folk bara acceptera att det inte är en sportbil utan en lyxkryssare är allt frid och fröjd men som dagsläget är så måste jag nog säga att BMW är en MYCKET överskattad bil.

BMW är ju precis som vilken vovlo/saab/audi som helst. Skillnaden är att BMW är mycket roligare att köra, trots att dom inte gör några "sportbilar", förutom M3 då.

Alla kan köra fort rakt fram...

Byfåne
368 Inlägg
8 juni 2007
Nasty skrev:
Bubbaman skrev:

BMW är ju precis som vilken vovlo/saab/audi som helst. Skillnaden är att BMW är mycket roligare att köra, trots att dom inte gör några "sportbilar", förutom M3 då.

Nej det är inte samma sak på volvo/saab/audi och BMW. Folk tror att BMW drar allt som finns på gatan. Ska du ha en "rolig" bil varför ta en stor tung BMW? Inte bättre med en liten Golf Gti eller Japs som man faktiskt kan köra lite aktivt med?

29 Inlägg
8 juni 2007
Golf VR6, har knappt rört på sig i pris på 2 år, varför?

Byfåne
368 Inlägg
8 juni 2007
Erik_Kisa skrev:
Golf VR6, har knappt rört på sig i pris på 2 år, varför?

För att det är många som vill köpa en VR6? Är det inte likadant med Nissan 200 nu? Trycket att köpa en är större än vad det finns bilar.
Senast redigerat av Bubbaman (8 juni 2007)

Sök