3691
Sök

Världens mest övesrskattade bil?

29 Inlägg
8 juni 2007
ok. förstår inte varför, köpte själv en vr6:a av en kompis för ca 1 månad sen(bruksbil) de enda trevliga med den e ljudet, nån racer e de ju i alla fall inte

BMW Power
2 362 Inlägg
8 juni 2007
Aerodynamik skrev:
SkyNard skrev:
Volvo är så jävla överskattat tongue 1 500 kr per år eller vad det nu va! Den är juh FFS svensk!

haha ne då on topic så är det väll i stort alla japanska bilar... (tycker jag)

//SkyNard

Tycker japanska bilar är underskattade!

Mest överskattade bil är BMW M3.

Ursäkta? japanska bilar underskattade? tongue snarare överskattade

BMW, bogsering med wire :/

BMW Power
2 362 Inlägg
8 juni 2007
Oavsett vilket bilmärke man äger och inte äger så märker man verkligen på er människor som tycker och tänker om vissa bilar, hur dumt det låter...

Självklart hyllar man den bilen man har.. oftast..

Själv avgudar jag tyska bilar.. första bilen var en GOLF 2 GTI 16v som jag hade, inte fan var den bra någonstans egentligen när man tänker efter...

Alla bilar har självklart svagheter både dittan och dattan, även om jag nu inte är ett fan av riskokare så klankar jag inte ner på dom för att jag egentligen inte vet ett smack vad dom presterar (orginalt)... dock så vill jag inte veta det heller så tongue

Men folk som nu påpekar att M3 E30 är överskattad (som någon annan i tråden redan har berättat) vet fan inte ett skit om vad det är för bil smile åk med i en sådan en gång så förstår du nog vad alla säger om den.

BMW, bogsering med wire :/

Avstängd
63 Inlägg
9 juni 2007
peter_1976 skrev:
Monster_Femma skrev:
TurboAnders skrev:

Okej de är så de ligger till, va duktig du är på japanska bilar som kan allt om dom..

Sen är ju frågan om man vill ha en bil full me bröte som väger 2 ton, lr om man vill ha en enkel japansk muskelmaskin me hur mycke körglädje du vill..

Tillbaks till de här me plasten, Lexus är ju en bil i samma "klass" som bmw, där är de oxå påkostat..
Så vitt ja vet har Lexusen vatt bättre än sina konkurenter i testerna......

har alltid gillat m-modellerna, men snacka inte om saker du inte vet nåt om..

Over and out

MVH

vi tar din bil som ett ex. din bil är bara en symaskin som producerar ris med hjälp av en turbo, utan den så blir det inte mycket mera.

så vitt jag vet så är lexus inte mera japanskt, utan amerikanskt.

lexus är japansk bil. så mycket vet du om japanska bilar.
om du läser här så är det många med bmw, som själv tycker det är en överskattad, som vågar erkänna. finns de me japanska bilar som tycker att dom är det.
men som jag sa tidigare. vissa bmw folk är bestämda, bmw är störst, bäst o vackrast.
ditt verkar ju du höra     no offense

men vilka bilar ligger bäst till hos bilprovningen, vilka bilar har flest nöjda kunder. inte är det bmw i alla fall

erkänna vad? du borde erkänna att din civic är en riskokare på 110hk och inget annat.
här har du svar på vilka som har bäst nöjda kunder och som har minst fel på bilar.
http://www.vibilagare.se/artikel.asp?gu … F92310AB9D

hater
656 Inlägg
9 juni 2007
Monster_Femma skrev:
erkänna vad? du borde erkänna att din civic är en riskokare på 110hk och inget annat.
här har du svar på vilka som har bäst nöjda kunder och som har minst fel på bilar.

hahahah aaa du, innan du lägger upp fler artiklar, kolla så att bäst före datumet stämmer på de, den här artikeln e skriven juli månad, år 2004

Toyota har sveriges nöjdaste kunder.. tyvärr bmw, audi och mercedes.. japs is the shit
Senast redigerat av Masaru (9 juni 2007)

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

7 120 Inlägg
9 juni 2007
Masaru skrev:
Monster_Femma skrev:

hahahah aaa du, innan du lägger upp fler artiklar, kolla så att bäst före datumet stämmer på de, den här artikeln e skriven juli månad, år 2004

Toyota har sveriges nöjdaste kunder.. tyvärr bmw, audi och mercedes.. japs is the shit

Trodde det var Subaru?
Men Toyota är ju världens största biltillverkare smile

266 Inlägg
9 juni 2007
Här var diskussionen i full gång ser jag!!
Alltså ärligt talat nu när jag ser vad monster_femma skriver förstår jag helt plötsligt varför folk är så emot bmw och deras förare så mycket!! Men ni som käbblar med han, lägg ner för han ger sig aldrig! det finns bara en sak för han och det är bmw och bmw slår allt enligt han!!

mvh niclas!

Saab frälst
43 Inlägg
9 juni 2007
För mig är en överskattad bil nått som inte håller vad den lovar, men alla vill ha den. Nu verkar denna tråd gå ut på att klanka ner på dom man tycker är fula.

En övrskattad bil för mig är Mercedes e-class runt 98-02.
1. Dom var jävligt dyra nya
2. Många vill ha den.

varför:
jo,
Dom rostar sönder och samman på några år, stora problem med elektronik och motor.

Saablar Aset Axsar Bra!!!

Camel
9 juni 2007
Alla bilar är överskattade.

study
772 Inlägg
9 juni 2007
ifall man får säga riskokare är det okej och säga bonde bil eller drägg 40 bara en fundering.
de heter ju normalt sosse container men i alla fall
Senast redigerat av moose46019 (9 juni 2007)

Avstängd
63 Inlägg
9 juni 2007
nicke_b2 skrev:
Här var diskussionen i full gång ser jag!!
Alltså ärligt talat nu när jag ser vad monster_femma skriver förstår jag helt plötsligt varför folk är så emot bmw och deras förare så mycket!! Men ni som käbblar med han, lägg ner för han ger sig aldrig! det finns bara en sak för han och det är bmw och bmw slår allt enligt han!!

mvh niclas!

jag skriver bara sanningen.men sen har vissa svårt att acceptera det.om du tycker att din golf är världens bästa bil så är det ok för mig men det är bara din ensak.men blanda inte inte och smutskasta andra som bara kör bmw.så fort du nämner bmw tror det här bmw tror att det är bäst osv så tyder det klara tecken på att du är avundsjuk.jag har själv kört golv och tyckt den var lite rolig när man var 18 år och trodde man var på toppen då.men i själva verket så e det en skitbil för MIG.blandar inte andras åsikter utan bara vad jag ser i mina ögon,.

dARKiE
5 031 Inlägg
9 juni 2007
orka tjata, alla tycker olika ? hur orkar ni lägga sån energi på att bråka och prata skit över internet det är för fan 30 grader ute! skärpning ut och gör nån nytta! wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

study
772 Inlägg
10 juni 2007
Bubbaman skrev:
Nasty skrev:
Bubbaman skrev:
Måste erkänna att jag precis köpt en BMW, inte för att det är en racer, för det är den inte på långa väger, men för att ligga och glida och en och annan lång resa. Problemet med BMW/BMW ägare är att folk tror att dem är så jäkla snabba, grymma och äger allt på gatan, vilket dom inte gör. Morsans gamla Golf skulle klå min BMW mellan rödljusen. Skulle folk bara acceptera att det inte är en sportbil utan en lyxkryssare är allt frid och fröjd men som dagsläget är så måste jag nog säga att BMW är en MYCKET överskattad bil.

BMW är ju precis som vilken vovlo/saab/audi som helst. Skillnaden är att BMW är mycket roligare att köra, trots att dom inte gör några "sportbilar", förutom M3 då.

Nej det är inte samma sak på volvo/saab/audi och BMW. Folk tror att BMW drar allt som finns på gatan. Ska du ha en "rolig" bil varför ta en stor tung BMW? Inte bättre med en liten Golf Gti eller Japs som man faktiskt kan köra lite aktivt med?

ja just ja bmw gör ju bara 5 och 7 serien. vakna gör volvo bara lik kistor och sossecontainernar eller. ja det gör dem.

bubbamannen är det en 316 du har köpt eller i fall den är mindre än 2.5 liters så kan jag förtså i fall folk drar den. 
men bmw har en till ser 3 serien som väger mindre än en 740 och har mer kraft och drar mindre bensin.
så att de är stora och tunga och sega är bara kommentarer från insöade volvoraggare som kör med slumpgenerator till tändning.
Senast redigerat av moose46019 (10 juni 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
10 juni 2007
Visste att det skulle bli en diskussionstråd... Tog ganska nomallång tid också... Alla har sin åsikt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 juni 2007
Camel skrev:

Stick å häng på nåt hästforum då...

Sky´s the limit...

90 Inlägg
10 juni 2007
Monster_Femma skrev:
TurboAnders skrev:
Monster_Femma skrev:
mycket moget tråd c c c c.om man kollar ba på vilka som tycker att bmw är överskattade så är det audi, volvo och skyline ägare som har lagt sina röster på.men jag skulle nog säga att de e lite avisa på bmws värsting modeller.jag själv tycker att bmw är underskattade bilar, för de flesta som klagar på bmw har aldrig ens suttit i en M-modell så hur fan kan man tycka att den är överskattad? M3 e30 är en legend inom bmw och att säga att den är överskattad förtjänar inte ens att köra bil.

visst bmw är lite dyrare bilar men du får vad du betalar för.en japs kan aldrig i livet mäta sig med en tysk bil när det gäller i princip allt.när jag sätter mig i en japansk bil så är det som att sitta i en lego bil.överallt plast plast plast.

min röst går till alla japanska bilar, som tycker att deras bilar håller mycket mera trim än alla andra bilmodeller.

ps:jag känner mig överskattad när jag kör min bil, får otroligt många fina blickar.de första de kollar på är bilen och sen så kollar de på vem det är som kör den, och det känns skööönt fast jag inte alltid vill visa det.

Okej de är så de ligger till, va duktig du är på japanska bilar som kan allt om dom..

Sen är ju frågan om man vill ha en bil full me bröte som väger 2 ton, lr om man vill ha en enkel japansk muskelmaskin me hur mycke körglädje du vill..

Tillbaks till de här me plasten, Lexus är ju en bil i samma "klass" som bmw, där är de oxå påkostat..

Over and out

MVH

vi tar din bil som ett ex. din bil är bara en symaskin som producerar ris med hjälp av en turbo, utan den så blir det inte mycket mera.

Moget skrivet, föresten så är Lexus toyotas lyxmärke..O ja hade inte en aning om att Toyota va Amerikanskt.. lol
Om du inte visste de så är det mer vanligt än ovanligt i dessa dagar att man bygger motorer me turbo, men de är väl nåt inte bmw löser...

Skulle va så jävla kul o hänga av dig(lätt), så du kanske blir lite mindre stor i orden iaf...

7 120 Inlägg
10 juni 2007
TurboAnders skrev:
Monster_Femma skrev:
TurboAnders skrev:

Over and out

MVH

Moget skrivet, föresten så är Lexus toyotas lyxmärke..O ja hade inte en aning om att Toyota va Amerikanskt.. lol
Om du inte visste de så är det mer vanligt än ovanligt i dessa dagar att man bygger motorer me turbo, men de är väl nåt inte bmw löser...

Skulle va så jävla kul o hänga av dig(lätt), så du kanske blir lite mindre stor i orden iaf...

Race på gång? big_smile

Men att Lexus skulle vara amerikanskt är en förolämpning!!

Camel
10 juni 2007
Rushman skrev:
Camel skrev:

Stick å häng på nåt hästforum då...

Hästar är ju ännu mer överskattade.

Skaune
10 juni 2007
Alla bilar är olika bra ur köparnas synvinkel, vissa vill betala mindre och nöjer sig med plastdetajer, andra vill betala jätte mycket för fin läder inredning med träpaneler, allt e upp till köparen! Så snälla nån sluta bråka om "Åsikter", japanka bilar är bra på sitt sätt, amerikanska på sitt sätt, tyska på sitt sätt o.s.v! Alla har vi våra favoriter, det innebär inte att din granne tycker att din bil är bäst, han gillar kanske sin egen mer.

///Axor

498 Inlägg
10 juni 2007
Axor skrev:
Alla bilar är olika bra ur köparnas synvinkel, vissa vill betala mindre och nöjer sig med plastdetajer, andra vill betala jätte mycket för fin läder inredning med träpaneler, allt e upp till köparen! Så snälla nån sluta bråka om "Åsikter", japanka bilar är bra på sitt sätt, amerikanska på sitt sätt, tyska på sitt sätt o.s.v! Alla har vi våra favoriter, det innebär inte att din granne tycker att din bil är bäst, han gillar kanske sin egen mer.

///Axor

Sök