Koder till Sony Bilstereo (kan ej starta utan koden) Hur fixar man det ?!?!?!

Niclaza
1 juni 2007 · 4 Inlägg

har köpt en beg. sony cdx m8800 blackpanel.
satte in den i bilen och den kräver en kod för och starta.ringde förra ägaren, han har slängt kartongen osv (stereon har dock 5år på nacken).

hur fan löser man detta nu då? finns de några händiga killar som kan koppla förbi eller knäcka koden om? eller måste man lämna in den till sony? eller hur gör jag nu,har ingen nytta av de som den är nu smile

tacksam för svar!!vill koppla in skiten  i helgen!
mvh niclas

BMW 530im (2002)
darkwizard Fordonstekniker
1 juni 2007 · 1 740 Inlägg

POlisen??? Eller så ringer du Sony's huvudkontor i sverige

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
TT-Avant
1 juni 2007 · 6 851 Inlägg

Polisen, vad skall de göra?

Det bästa (och ända) sättet är väl att skicka den till Sony. De skall väl kunna låsa upp den. Men frågan är om de inte vill ha ett org. kvitto på den? men det kanske du har och då är det ju inga problem..

Senast redigerat av TT-Avant (1 juni 2007)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Niclaza
1 juni 2007 · 4 Inlägg

jag har inge kvitto på den...stereon är ca 5år gammal...vem sparar kvitto sen 5år tillbaka?
lustigt om omprogrammering kostar 1000-2000 kr...nypris ligger runt 1800 kr idag på den...
så mkt märkligt om de ska kosta så mkt....brukar finnas knep för o komma förbi alla typer av spärrar och koder....

men får väl sälja skiten igen då....

BMW 530im (2002)
ironhead volvoraggare
1 juni 2007 · 4 776 Inlägg

fick du inte med en  inst-bok på stereon då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Niclaza
1 juni 2007 · 4 Inlägg

nää fick bara stereon med avklippta sladdar..............





skämto sido...fick bara original kartongen till den.....
böcker och kvitto fanns inte...tycker inte de är något konstigt med de....

dessutom kan jag ladda ner instruktionsbok på nätet till den...men där står ändå inga koder i den...står bara..."make sure you do not forget your security code" big_smile

BMW 530im (2002)
TT-Avant
1 juni 2007 · 6 851 Inlägg

Niclaza skrev:
jag har inge kvitto på den...stereon är ca 5år gammal...vem sparar kvitto sen 5år tillbaka?
lustigt om omprogrammering kostar 1000-2000 kr...nypris ligger runt 1800 kr idag på den...
så mkt märkligt om de ska kosta så mkt....brukar finnas knep för o komma förbi alla typer av spärrar och koder....

men får väl sälja skiten igen då....

Hehe, ja det kanske kan vara dyrt att få den upplåst. Men det finns ju en anledning till varför det är dyrt.cool
Och jo, om man har en kod till en bilstereo så SPARAR man kvittot. även om den är gamal..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
2 juni 2007 · 695 Inlägg

Fråga araberna på söder brukar ju kunna sådant.. jag har förbikopplingsnycklingsprogram till Volvos egna stereoapperater men det hjälper ju inte dig.. jag tror du har blivit grundlurad.. "passkeys" ska alltid vara uppskrivna vid försöljning av "fin" stereos..

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Ullberg
3 juni 2007 · 154 Inlägg

Synd att det var en sony annars har jag en massa program för att låsa upp men har dock ej till sony!! sorry:(

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
MrTobias
3 juni 2007 · 1 297 Inlägg

Niclaza skrev:
men får väl sälja skiten igen då....

Det är ju sjysst tongue

melker__
10 april 2010 · 44 Inlägg

testa  kod 0000

BMW 330i (2001)
BMW 320i (1993)
kattn
11 april 2010 · 130 Inlägg

Om det inte finns nån begränsning för hur många gånger du kan trycka in koden så e det ju bara börja på 0000 sen 0001....0002 osv.. ja det tar tid men om du inte får kod via sony själva så verkar det ju inte bättre roll

Jag vill ha en bil med klös i!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang