Xenon tänds bara ibland :/

te_wik Forummoderator
26 december 2008 · 12 813 Inlägg

Turbo_ride skrev:
Har linknande problem på min men jag inbillar mej att det släcks bara för att xenonljuset inte får komma igång ordentligt mellan tändning och start läge. Vrider man nyckeln fort hinner ju xenonljuse bara blinka till och inte starta upp ordentligt innan det släcks för att snabbt tändas igen. Jag startar alltid min bil med ljus knappen i positions läget.

Så får jag oxå göra, så att inte halvljuset går igång med automatiken när man slår på tändningen.

Verkar som att endast batteriet inte klarar av att tända bägge samtidigt, för det är bara en som tänds när motorn ej är igång.

Men direkt man har igång bilen och generatorn producerar lite mer power till batteriet så fungerar det bra.

Så alltid på me positionsljusen innan du slår på tändningen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
bumpe Lastbilsmekaniker
26 december 2008 · 3 878 Inlägg

Alla som har problem, har ni bra jord och matningsström?  Funkar som igensatt luftfilter/avgassystem som inte är så elektriskt lagda...

volvov
28 december 2008 · 127 Inlägg

det problemet har jag i dimljusen på min 745.... du har för dåligt med ström tror jag .. för när jag hade laddat alla batterierna i bilen så tändes dom direkt... men sen efter någon dag då de blev lite sämre med ström så tändes dom inte direkt så då vrider jag till parkering å sen tillbaka till vanligt ljus så tänds dom tongue  de är vad jag tror är felet

Volvo 240 DL "T5" (1975)
Volvo 960 "T5" (1992)
Startmotorpunktse Följ strömmen..
29 december 2008 · 233 Inlägg

Det är inte helt ovanligt att problemet ligger i drivdonet. Vi har testat olika leverantörer och kvalitén är helt klart ojämn. Generellt för vår del har billigare varit lika med högre felprocent. Felen brukar uppstå efter 2-4 månader.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang