Skit jobbiga bilköpare

skuggan_30
4 juni 2007 · 37 Inlägg

hadde satt ut min volvo på blocket och i dag kom det en gubbe och hanns son och kollade på den bilen är en 88 och i jäkligt fint skick och nybes jag begärde 10.000:-
och att dom bara orkade dom gich runt tittad lyssnade drog och slet i allt i över 2 timmar sen gick dom bort i en hörna och diskuterade njaaaa sa som där är ju en hel del att göra sa dom så du får 7000:- nej sa jag jag har nu nyss sänkt bilen i dag från 15 till 10.000:-
ok sa jag 9000:- då så får ni den. dom drog sig undan i gen diskuterade och började dra och slita i allt i gen i yterligare 40 min du får 8800:- sa gubben JAJA för fan ta den då för det bara jag slipper se fler folk som kommer och ska hålla på så
allts vad begär folk av en 20 år gammal bil och som jag dock bara begär 10 lappar för

Kettunen
4 juni 2007 ·

Den såg inte så illa ut.
Men har hade du inget skinnsäte till förar stolen eller såg jag fel smile ?

Runn WS7 Avstängd
4 juni 2007 · 1 031 Inlägg

Jobbiga kunder finns det gott om tyvärr.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
turbos4
4 juni 2007 · 369 Inlägg

För några år sedan då jag sålde en moppe, som jag hade köpt ett halvår innan, med andra ord var den nästan helt ny, ( 05:a), så kom det några och skulle kolla på den, de gick runt, kollade provade allt osv, sedan så kom den som då skulle vara " proffset" och sa att den såg 5 år gammal ut och så ville de sänka priset rätt mycket, grejen var det att moppen va helt i nyskick och väldigt fräsh endast ett halvår gammal. Jag undrar just hur proffitionel den killen va ( han var äldre ca 35 år). Så visst finns det konstiga kunder.

Avant för varje slant.
MrTobias
4 juni 2007 · 1 297 Inlägg

Det absolut roligaste är när folk klagar på stenskott smile

haxer Proljece?
4 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Strumpan skrev:
Det absolut roligaste är när folk klagar på stenskott smile

Varför det? Min bilhandlare sänkte priset från 17000kr till 14000kr på min polo på grund av att rutan hade ett stenskott som gick i mitten av rutan längs med kanten. Dom sa inget på besiktningen men ser dummt ut.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
master_lars
4 juni 2007 · 1 162 Inlägg

Är det bara jag som blivit erbjuden diamanter och persiska mattor som betalning för en bil? När jag sålde min Toyota starlet som gått 8300 mil och som var helt rostfri, nyservad och ny kamrem och vattenpump. 7500:- ville jag ha. Ringde en massa puckon som ville pruta 5000:- på tlf, och jag är lessen att säga det, men ingen av dessa som ringde och pruta för glatta livet, eller ville betala bilen med diamanter och persiska mattor var SVENSK!

Bilen gick till en person som kom och tittade på bilen, gav 8000:- för den (folk ringde samtidigt och bjöd högre). Samma person som köpte den ringde för ett tag sedan och sa att det troligen var den bästa bilaffär han någonsinn gjort, då den var helt smärtfri och att bilen var så bra som det stod i annonsen. Ibland blir det bra till slut, men de som prutar på tlf behöver inte ens komma, jag vill inte sälja bilen till dem.

Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Akka
4 juni 2007 · 1 174 Inlägg

helt sjukt asså, har en på blocket (dock över pris) men hallå 10 lakan för en bil som fungerar en bra tid till! 10 lakan är inte mycke liksom för en bil även fall den är gammal! men ska sänka priset till 9 nu!

P-G Säl-Tämjare...
4 juni 2007 · 1 024 Inlägg

JAg sålde min Honda legend - 92till en snubbe i göteborg, tror han va iranier eller något. Och jag är inte rasistisk för att jag skriver det här. Den va värd runt 30-35 men jag hade nyss bleve av med körkortet och ville bara få väck bilen så jag begörde 28för den.
Han kom och började titta på bilen, klagade på stenskott fram i fronten och försökte pruta för det kostar ju att lacka om, Minsta lilla grej han hittade försökte han pruta på. Men jag sa även till honom i telefon när han började försöka pruta att det inte är någon idé att prova.
Men till slut vart jag så förbannan på honom och ryckte ur sterion och baslådan och de och sa nu får du den för 26. HAn blev arg men han köpte den för det. KAn även tillägga at t detta va i december för några år sedan och att den stog på sommarhjul, avställd. Stog även många gånger i annonsen. Vi skrev papper och kvitto och jag fick mina pengar och han åkte hem.
DAgen efter ringde han och sa att det skulle bli ett återköp. HAn hade nämligen voltat och skrotat bilen på väg hem. Men som sagt, han visste om att den stog på sommarhjul så det vart inget återköp big_smile

Senast redigerat av P-G (4 juni 2007)

Vilket jävla drag :)
Skaune
4 juni 2007 ·

Körde en gång upp en bil till göteborg, köparen bodde i trollhättan eller nått, vi hade kommit överens om ett pris för bilen och att jag körde den 30 mil upp till göteborg för att underlätta för köparen, då denna inte hade möjlighet att ta sig ner till skåne. Jag var klar o tydlig i telefonen att nu var priset FAST, att inget annat var acceptabelt. Väl där möter jag den unge killen o han pappa, det testkörs en liten runda och vi kommer tillbaka till parkeringen där vi möttes. ja, sen gick dom ett varv till runt bilen och sen sa dom att dom ville ge typ 5 eller 7 tusen mindre än vad vi hade avtalat. Satte mig direkt i bilen, startade den o la i backen... DÅ ville dom helt plötsligt betala det vi kommit överens om! Folk e så jävliga ibland! baaahhh!

R_Weber
5 juni 2007 ·

gasoline83 skrev:
jo precis. många personer som kollar på en äldre bil tror att det är nån jävla sprillans ny bil dom kollar på. Man får inte en problemfri bil för 10.000kr. gott om puckon finns det...haha

Dem flesta är nog mycket medvetna om vad man får för bil för pengarna... Tror nog den stora anledningen till att många spelar pedanter stavas PENGAR....

dusty Living in the fastlane
5 juni 2007 · 2 616 Inlägg

tyvärr finns det sånt folk hmm

FireTraXX DFFL
5 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Visserligen inte bil, men en minicross som jag skulle sälja.
Vi begärde 4500, kostade 11000kr ny för ett år sen, och då hade vi köpt lite andra grejor till den.
De kom 2 ggr och tittade på den, sista gången provkörde pappan till han som skulle ha den crossen och kom tillbaka och ville pruta för att kopplingen var styv...

Då sa vi: Och?
Han svarade: Ja, så har inte en annan varit som vi tittade på.
Vi: Nähä? Tror du att alla är likadana eller?

Och däremellan så var det MYCKET tjafs om allt möjligt.
Deras gnäll gjorde att vi inte berättade om felen och fusklagningarna vi gjort.
Plus att de fick betala vad vi begärde trots att gnäll.

Senast redigerat av FireTraXX (5 juni 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Owzer Rallykalle och kabeltattare
5 juni 2007 · 422 Inlägg

Jag orkar inte pruta, känns så sniket.
Vet inte om det bara är jag men det känns som om man förolämpar killen/tjejen som säljer bilen om man börjar pruta en massa(om det är en finare bil och inte nån vinterhäck). Personen har ju säkert lagt ned säkert dubbla priset i delar/trimm/styling. Att då komma å snika när man  redan får den billigt är lite lågt tycker jag.

Men det är ju bara jag det, folk gör som de vill.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
nosferato
5 juni 2007 · 439 Inlägg

min gamle bil ni snackar om,tillägas bör är att ja gav sex o fem för  den

old,low and slow....
Yousif_
5 juni 2007 · 57 Inlägg

jag satt utt min bil på blocket förra vecka o ja har skrivit att ja vill ha 39000KR för den men ja sänker priset bara lite alla som skrev till mig ville de ge bara 30000KR ja blir arg på såna folk

Karlzzon The One Evolution
5 juni 2007 · 1 627 Inlägg

pruta gör man på plats kanske pruta ner nån tusenlapp beroende på utgångspriset

Fäll ner pungen och landa
ironhead volvoraggare
5 juni 2007 · 4 776 Inlägg

hade en jugoslav som var och kika på min gamle bmw jag hade lagt ner 8000 på bilen i delar. och han höll på och jiddra om det ena och det andra jag sa 5000 ska jag ha för jag har lagt ner 8000. och han höll på jiddra te slut vart jag förbannad och sålde bilen för 1500 men då sa jag ta bilen för det priset då och sen vill jag fan inte veta av dig mera

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
master_lars
5 juni 2007 · 1 162 Inlägg

Karlzzon The One skrev:
pruta gör man på plats kanske pruta ner nån tusenlapp beroende på utgångspriset

Helt rätt, prutning sker på plats och efter provkörning.

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
5 juni 2007 · 3 585 Inlägg

Jag prutar alltid lite.. det skall man göra. och prutar mycket om det inte är samma sak som står i anonsen eller om man hittar något fel som säljaren sagt att det inte finns..

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang