Mazda 6 med Harman Kardon Drive + Play

uberweiss
4 juni 2007 · 6 Inlägg

Hallå.
Är ny på forumet och en sopa på bilar men jag tycker att detta verkar vara ett bra ställe för min fråga smile

Jag har en Mazda 6 -03 med standard stereo så att säga som jag tänkt sätta i en Harman Kardom Drive + Play i för att jag tycker att det verkar vara ett bra tillbehör för att kunna använda iPoden i bilen. Har nu ett par frågor angående detta som jag tänkte höra med er om innan jag väntar mig till en återförsäljare eller så..

Går den att koppla in i min bil med aux ingången? För vad jag förstår så är det så att man antingen kan koppla in via FM signal eller vid aux, och då jag inte är intresserad av att använda mig av FM varianten så måste jag bara veta om min stereo stöder aux. Har letat i manualen men inte hittat något om detta..

Vet ni något ställe i Stockholm som monterar denna i min Mazda 6? och vad kostar det i så fall?

Tacksam för svar

// ubbe

evilaudio
4 juni 2007 · 16 195 Inlägg

varför inte köra den via FMsignalen??   kör de på mig bil å de funkar kanon..big_smile  ingen tävlningskvalite på ljudet men de får man ju iaf inte på en ipod så..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
uberweiss
4 juni 2007 · 6 Inlägg

evilaudio skrev:
varför inte köra den via FMsignalen??   kör de på mig bil å de funkar kanon..big_smile  ingen tävlningskvalite på ljudet men de får man ju iaf inte på en ipod så..

okej, har så dålig erfarenhet av FM-sändare från iTrip o så.. men det kanske är en annan grej på denna ?

Du har alltså en Harman Kardon Drive + Play? Hur är den ? funkar den bra ?

Saelen
4 juni 2007 · 191 Inlägg

Har en jag också, är typ de bästa sättet att koppla in poden till bilen. Fungerar som en dröm, kör min genom fm sändaren, eftersom min skit hu inte går o köra via aux. Är ändå mycke bättre ljud än när man kör me iTrip kan jag lova dig.

Just another sick man in this sick world..
uberweiss
5 juni 2007 · 6 Inlägg

Saelen skrev:
Har en jag också, är typ de bästa sättet att koppla in poden till bilen. Fungerar som en dröm, kör min genom fm sändaren, eftersom min skit hu inte går o köra via aux. Är ändå mycke bättre ljud än när man kör me iTrip kan jag lova dig.

okej, blir kanske en sån ändå.. ska lämna in bilen på BRL tror jag, så får dom ordna det.. men jag förstår inte, slår man in en frekvens på stereon precis som itripen eller ?

Machnus
5 juni 2007 · 4 Inlägg

Hade min inkopplad genom aux ingången. En kompis körde genom fm sändare. Är hur stor skillnad som helst. Skulle inte rekomendera att använda den med fm sändaren. Brukar inte finnas aux ingångar på orginal stereo va jag har fått erfara iaf.

Streammen Kalaskillen
9 juni 2007 · 246 Inlägg

Jag har också detta system för att styra min ipod i bilen, men dessvärre får jag de inte och fungera. Ska åka till BRL och höra med dom hur man ska göra exakt...så jag kan inte hjälpa dig wink...men ville bara berätta för dig big_smile

Senast redigerat av Streammen (9 juni 2007)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Saelen
9 juni 2007 · 191 Inlägg

Mitt funkar skitbra, kopplat det själv, tog inte mer än en halvtimma o dra allt för mig o en polare. Kör fm sändaren nu tills ja får köpa en ny huvudenhet av en polare, ljudet är la klart okej tycker jag iaf, för o vara via radion.. Funkar genom att du ställer in en frekvens på fm inställningar på din Drive And Play, och så ställer du samma frekvens på din radio, nemas problemas. Se bara till att du tar en tom frekvens, så du inte får roligt mixande me radio i musiken wink

Just another sick man in this sick world..
bmw_jimpa
26 januari 2008 · 20 Inlägg

kan den bara kopplas till just märket ipod lr funkar de till andra mp3/mp4 spelare oxå?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang