3600
Sök

Kvitton på trimmet till min bil.

21 Inlägg
1 augusti 2007
#21
fint! men har man lagt ner så mycket pångar så kan man ju inte snåla på däckröken iallafall:p

Rörpulare
1 453 Inlägg
1 augusti 2007
#22
Eller hur.... Aldrig 300k och de grejerna du har, Isf har du verkligen blivit grund lurad!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

505 Inlägg
1 augusti 2007
#23
Jag säger bara, inte så mycket att skryta om att ha betalar så mycket för så lite;) Känn dig lurad...

Calibra Turbo 4x4

543 Inlägg
1 augusti 2007
#24
Kukmätartävling igen då.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

1 741 Inlägg
1 augusti 2007
#25
ja ett par kr har man väl lagt ner men mest tjänster och byten har det nog blivit. och hellvetet långt ifrån 300k! måste ju vara en massa verkstadstid som kostat apa! kan ju inte pillat nåt själv?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

8 894 Inlägg
1 augusti 2007
#26
Snoppen skrev:
Kukmätartävling igen då.

big_smile

Fotograf på tierpidag.se

62 Inlägg
1 augusti 2007
#27
Är det kami som har skruvat åt dig eller?


N!sSan !D|0t
20 Inlägg
25 oktober 2007
#28
fonzeka skrev:
Är det kami som har skruvat åt dig eller?

ha ha ha ha  wink

Måste (sila) Vi (horse) Ha det (braj) Ring nån (bång)...

220 Inlägg
25 oktober 2007
#29
fonzeka skrev:
Är det kami som har skruvat åt dig eller?

lol

...
227 Inlägg
25 oktober 2007
#30
Ingick bilen i dom siffrorna?

Jävligt grovt räknat...
1500kr - Walbro 255 LPH bränsle pump
12000kr - Magnex 3" avgassystem från turbon
10000kr - AP race koppling supra
3000kr - Forge dumpventil (helt underbar)
2000kr - Evo 6 Spridare
15000kr - Evo 9 Turbo
2000kr - HKS luftfilter
1000kr - HKS tändstift
8000kr - HKS turbo elbow
15000kr - HKS grenrör
2000kr - HKS bränsleregulator

(?)Cusco fjäderbenstag fram och bak
15000kr - Tein super street coilovers - justerbara runt om.

(?)Brembo bromsOK från EVO IX
(?)Upgraderade bromsskivor/klossar
(?)17" Ultralite WP-766-BATTLE fälgar

4000kr - Greddy profec B BOOST KONTROLL
5000kr - Apexi AFCR 2
1500kr - Blitz turbotimer

7000kr - Kolfiber motorhuvud
7000kr - Kolfiber bagagelucka
1500kr - Kolfiber kammrem skåp

Totalt: 112500kr
(?) = ingen aning måste sova innan jag ens orkar kolla, men slutpriset är ju långt under 280kr...

Vart har du haft bilen inlämnad någonstans?

Säger vi 37500kr för bromsarna och fjäderbensstagen så är det ~150000kr totalt.
140000kr som är borta... fast köpte du bilen för dom pengarna också så är det ju lungt då en Evo IV ligger i den prisklassen, annars känns det som du har blivit fett blåst.

Och om det nu endast va grejorna i motorn så är det ju bara 70000kr...

:S

Du skulle dragit till JRM och slängt upp pengarna på disken och sagt, gör min bil bäst.. känns som du skulle ha bra mycket mer prylar då än vad du har nu ... hmm

edit: fast bilen är ju ett "vrål åk" iaf wink
Senast redigerat av klinder (25 oktober 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

1 453 Inlägg
25 oktober 2007
#31
mickinho skrev:
shiiit, känns lite väl dyrt för 400 hk. till calibran finns det eds steg 4 för 10000:-?  som ger ca 400 hk. men fyfan va mycke du lagt ner...hoppas du e nöjd me bilen iallafall wink

Hmm 400 hästar för 10 ribbor i en Calibra? Då lär den inte hålla länge...


Sidledesförare
268 Inlägg
25 oktober 2007
#32
Ja, herregud det var mycket pengar.

...Och ändå blir du frånåkt av fula gula gamla Volvo 142 med totala trimkostnader på 20 000:- inkluderat drivlina, bakaxel och växellåda.

Var det värt?
Senast redigerat av Wezzli (25 oktober 2007)

Man vet aldrig, före man vet

Lada-missbrukare
566 Inlägg
25 oktober 2007
#33
JAg skulle inte ens vilja räkna på hur mycje jag lagt i min Lada.. Inte e de stora summor i "trimvärlden" förvisso men med tanke på vad själva bilen kostat så skulle de bli mångfalt bilens värde.. Därför sparar jag inte kvitton..

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

1 058 Inlägg
25 oktober 2007
#34
fan, lär dig bygg själv! spara pengar till annat! nästan 300K och bara 400hk.. vad har inte evon orginal??

PoLoud =D

1 255 Inlägg
25 oktober 2007
#35
Just nu har jag sammanlagt inte lagt mer än 37,194:- fast då har ja bara haft bilen i 3 månader med så de kommer mera smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

341 Inlägg
25 oktober 2007
#36
Själv har jag lagt ca 10 000kr på motorn i min och fått upp den i 400Nm, kul med diesel smile

6 Inlägg
23 januari 2008
#37
jag har lagt ner ca: 11kr å 50 öre

1 311 Inlägg
23 januari 2008
#38
tragiskt nog närmare 600.000kr på min 740 haha

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

1 587 Inlägg
23 januari 2008
#39
Anubis skrev:
Just nu har jag sammanlagt inte lagt mer än 37,194:- fast då har ja bara haft bilen i 3 månader med så de kommer mera smile

DU får se till o fixa din bil tills sommarn så får ja åka med på en tuur big_smile haha !


Meister
6 763 Inlägg
23 januari 2008
#40
Ja för 300k så ska man ju vara över 1000hk iaf om man åker V8 big_smile Jag har förövrigt fruktansvärt dålig koll på vad trimm till såna där kostar men de låter dyrt. Vi får se vad min motor landar på iframtiden big_smile



Sök