4667
Sök

Har ni låtit en försäkringsgubbe kollat på eran extremstylade bil?

144 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
Har ju helförsäkring på bil men antar att jag egentligen betalar för en vanlig civic.. Har hört folk sagt att det är bra om en försäkringsgubbe kommer och tittar på bilen så dom vet hur den ser ut ifall något skulle hända med bil? Har ju inte alla kvitton på bilbygget (men vet ju vad mycket han som byggde la ut) har kvitto på allt ljud och alla andra prylar vi köpt till bilen och så har vi ju flera kort på bilen på hur den ser ut och även kompisar som kan intyga hur den ser ut om nått skulle hända men räcker det? Eller får man bara ut för vad en vanlig civic ligger på om den tex skulle bli krockad..? Hur har ni andra med stylade bilar gjort?

1 675 Inlägg
5 juni 2007
Du tar kort på bilen och skickar in till försäkrings bolaget.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

BMW Power
2 362 Inlägg
5 juni 2007
som att det skulle göra skillnad... blir samma visa i slutändan ändå... är mina erfarenheter iallafall..

BMW, bogsering med wire :/

390 Inlägg
5 juni 2007
Bilsportsförsäkring, bilen värderas individuellt.

2 924 Inlägg
5 juni 2007
airam skrev:

Jättebra försäkring men inte så många som kan få den... Tror inte en Civic accepteras tyvärr men jag är inte säker...

~ Life is short, have FUN! ~

390 Inlägg
5 juni 2007
peegee skrev:
airam skrev:

Jättebra försäkring men inte så många som kan få den... Tror inte en Civic accepteras tyvärr men jag är inte säker...

Har ingen större koll på hur det där fungerar men om en Volvo 240 går att försäkra där så lär det gå med en civic.

Kettunen
5 juni 2007
Får att få en försäkring hos bilsport te.x entusiast så måste bilen minst vara 20 år.
Samma med " sport "

2 655 Inlägg
5 juni 2007
Behöver inte vara så, finns några märkesklubbar som har en regel på "bara" 10år gammal bil med.

Kettunen
5 juni 2007
Streckkoden skrev:
Behöver inte vara så, finns några märkesklubbar som har en regel på "bara" 10år gammal bil med.

Jojo men Just ( Bilsport ) Har dom reglerna. Bilsport är ju ett försäkring bolag

2 655 Inlägg
5 juni 2007
Jag har min 200a försäkrad hos Bilsport & MC försäkringar och den är inte 20år gammal..
Visserligen är det en entusiastförsäkring, vilket räcker gott och väl för en sommarbil.

144 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
okey.. får nog kanske ringa försäkringsbolaget å höra vad dom säger att vi ska göra..

Sök