Pengar kvar efter hyra

Markus_C Kart & Mätningstekniker
5 juni 2007 · 701 Inlägg

Ska flytta till lägenhet hade jag tänkt och har hitta en som ser fin ut men den kostar också en slant. Sitter och räknar på om jag har råd och undrar vad ni har kvar på lönen efter det att bil, hyra, försäkring mm är betalt?

Toxan
5 juni 2007 · 50 Inlägg

Varierar från varje månad men typ 6000 beroende på vilka räkningar som kommer wink Vårdjobb är inte så välbetalt wink

Det vet du!
Markus_C Kart & Mätningstekniker
5 juni 2007 · 701 Inlägg

Känner du att du klarar dig på det eller du måste snåla? 

Får sälja bilen i värsta fall men det är inte inflyttning för en i vinter men hur lätt är det att sälja den då….

Redbull Moderator+
5 juni 2007 · 1 081 Inlägg

Om man behöver snåla beror ju på vad man har för vanor smile

Jag får nästan alltid snåla i slutet på månaden oavsett om jag har 4000:- kvar efter räkningar eller 8000:- ... Man lyckas alltid anpassa sina utgifter efter vad som blir över tongue

Denna månaden var det 7-8k kvar efter räkningar och nu 2500:- på lönekontot roll Blir nog till att leva snålt nu.

Vem jag?
Toxan
5 juni 2007 · 50 Inlägg

Det är ju inte så att man känner för att käka lövbiff varje dag sista veckan... Brukar vara rätt tomt på kontot, men då bor jag ändå med tjejen i en 1a och vi delar på dom flesta räkningarna. Så jag vetifan vart mina cash tar vägen. Men visst man överlever. Går ju lite cash till sparkonto, skulder, akassan (600kr) så det går ju åt. Bilen kostar inte mycket men har ju ingen feting bil heller, typ 350 i månaden för den halvförsäkring. Sthlm = Dyrt!

Det vet du!
Mange_900
5 juni 2007 · 93 Inlägg

Svårt å svara på detta ju, beror ju helt på vad man tjänar å vad man har för vanor.
Jag har mellan 10000-15000:- över efter alla räkningar men ändå så kan pengarna vara slut i slutet på månaden, (eller i mitten i mitt fall, får lön den 15de)
Nu har jag iofs rätt dyra vanor å är urkass på å spara big_smile

Bostrom RS
5 juni 2007 · 886 Inlägg

Markus_C skrev:
Ska flytta till lägenhet hade jag tänkt och har hitta en som ser fin ut men den kostar också en slant. Sitter och räknar på om jag har råd och undrar vad ni har kvar på lönen efter det att bil, hyra, försäkring mm är betalt?

Varierar kraftigt för mig för månad till månad, pga massa övertid, men i runda slängar har man väl 10,000 kvar i snitt. Har dock billig månadsavgift på lägenheten (ca 1700).

Focus RS
mojja
6 juni 2007 · 41 Inlägg

beror väl på är inte beroende av vänta till den 25 för att ha råd att äta eller tanka bilen,,
Men när månaden e slut har jag oftast kvar 10 tusen av min lön på kontot..

För varje månad den 24 över kvarvarande belopp på sparkontot. o börjar nyttja den nya lönen igen.

Så i snitt går det väl åt mellan 4-6 tusen till allt annat när räkningarna o maten är betald.

Senast redigerat av mojja (6 juni 2007)

tecman
6 juni 2007 · 1 741 Inlägg

omkring 2k har jag till bilen om jag snålar och lever på makaroner med kryddor (billigare än nåt annat)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Alphasonic Piratpartiet
6 juni 2007 · 339 Inlägg

mitt rekord var -1000 kr, alla räkningar kom på en gång. Fick äta lite mindre mat än vanligt den månaden tongue

Machin Fartmissbrukare
6 juni 2007 · 1 302 Inlägg

mellan 15 å 17k har jag kvar efter räkningar..

brukar bli att stoppa undan en slant varje månad..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
cutlass
6 juni 2007 · 383 Inlägg

ööö.. jag har väl mellan 3-4 tusen kvar efter räkningar (ex, mat)  =/

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Wanegardh Asgammal medlem.
6 juni 2007 · 2 246 Inlägg

cutlass skrev:
ööö.. jag har väl mellan 3-4 tusen kvar efter räkningar (ex, mat)  =/

jag också..jag är en "vanlig" arbetare med "vanliga" räkningar

LeKodd Militär
6 juni 2007 · 22 Inlägg

jag har väl kanske 11500kvar efter hyran är betald ungefär smile

AeroMalm BMW fantast
6 juni 2007 · 1 172 Inlägg

själv har jag 18500 ut, och 8500 sdätts undan till hyra, räkningar och föräkringar.. sen försvinner 3000 på mat, och 2300 på lån och 2000 bensin.... ca 3000 kvar efter allt det... dom kan man bränna på avd amn vill.. saker till bilen, kläder, sprit, spara mm... så det går ganska bra ut... sen får amn lite av flickvännen vissa månader, så då får man 3500 extra i kassan...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
MawE
6 juni 2007 · 517 Inlägg

jag pluggar, har en hyra på 3400, tar bara studiebidrag (2600 kr), så jag går ganska många kr minus varje månad. Väger upp det lite genom att handla på börsen..

Senast redigerat av MawE (6 juni 2007)

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
civic Naturally Aspiranted
6 juni 2007 · 543 Inlägg

många verkar bo/äta/skita/köra gratis iallafall. haha.

de fasta utgifterna ligger på runt 8 tusen/månaden.
Så kvar blir mellan 4-8 tusen, sen tillkommer mat, bensin, nöjen.

FireTraXX DFFL
6 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Eftersom att jag inte flyttat hemifrån än så kommer en fiktiv siffra:
7-8000kr (Bilen ska betalas)
15000kr (Företaget ska betalas av också)
Och 7-8000kr att leva på. (Där kommer ju saker som mat, bensin o.dyl att dras från)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
mojja
6 juni 2007 · 41 Inlägg

civic skrev:
många verkar bo/äta/skita/köra gratis iallafall. haha.

de fasta utgifterna ligger på runt 8 tusen/månaden.
Så kvar blir mellan 4-8 tusen, sen tillkommer mat, bensin, nöjen.

kör gratis,äter gratis,skiter faktist gratis med då jag blir "sponsrad med toa balar.
Det enda jag igentligen betalar är väl hyran:)

Fasst allt det andra är det väl klart någon betalar men inte jag med min privata  lön iallafall.


M.v.h mojja

Markus_C Kart & Mätningstekniker
6 juni 2007 · 701 Inlägg

Ser gö ut som att man kan leva på det som blir kvar. Får be om mer i lön annars men det ska jag nog göra än då får hota med uppsägning. Men det kommer nog att kännas lite konstigt i början när man har 10.000:- mindre i månaden att röra sig med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang