motorfel ford sierra

oppe_tallbarr
6 juni 2007 · 435 Inlägg

behöver hjälp. sierran (dohc motor 2,0) har gått bra å så.tvätta av den å gjorde även en motortvätt å nu går den kast typ gasar upp i varv själv har knapt tomgång å är almänt dryg dör ibland när man står vid trafikljus. vad kan ha pajat? provade å ta bort kabelen till nån luft givare av nå slag som går ner till nån luftburk å bilen gick lika så drog av slangen på dedära silvriga insuget( de de står typ sfi på) tror jag de är å satt för fingret då gick den lite bättre

ironhead volvoraggare
6 juni 2007 · 4 776 Inlägg

du kan ju ha fått vatten i fördelarlocket när du mototvätta

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
AeRo_PeteR
6 juni 2007 · 6 Inlägg

kanske luftmängdsmätaren som krånglar?roll ...så var det på våran gamla scorpio, gick skit dåligt, nästan inte alls på tomgången men bättre vid lite gas.

lingua
6 juni 2007 · 2 271 Inlägg

AeRo_PeteR skrev:
kanske luftmängdsmätaren som krånglar?roll ...så var det på våran gamla scorpio, gick skit dåligt, nästan inte alls på tomgången men bättre vid lite gas.

Hade en sierra 88:a med samma fel.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
oppe_tallbarr
7 juni 2007 · 435 Inlägg

lingua skrev:

AeRo_PeteR skrev:
kanske luftmängdsmätaren som krånglar?roll ...så var det på våran gamla scorpio, gick skit dåligt, nästan inte alls på tomgången men bättre vid lite gas.

Hade en sierra 88:a med samma fel.

ok vart sitter den? bild på en sådan så jag byter rätt å vad kostar dom på ett ungefär på tex. mekonomen snabba svar tack för är så jävla drykt å åka så sen drar den lite extra soppa också

oppe_tallbarr
7 juni 2007 · 435 Inlägg

ironhead skrev:
du kan ju ha fått vatten i fördelarlocket när du mototvätta

mjo men de skulle nog försvunnit vid dehära laget.hade samma problem i vintras men började funka när motorn blev varm

sexbomba
7 juni 2007 · 26 Inlägg

Överslag

oppe_tallbarr
7 juni 2007 · 435 Inlägg

sexbomba skrev:
Överslag

vad för överslag?

TFkarlsson Varningar. 36
7 juni 2007 · 1 200 Inlägg

Jag hade sådär på min sierra idag också. Jag skruvade lite på grejen som spänner vajern så tomgången blev aningen högre då vart det kanon. Gjorde det dock inte i syfte att fixa det där, skulle bara spänna, för vajjern var lite slapp så det gick inte att trycka på fullt.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
mhp
8 juni 2007 · 155 Inlägg

kolla att du inte har ngn fukt kvar i fördelarlocket, testa efter det att öka tomgången till ca 4000varv i ca 3-5min, kolla på gasvajern också bör inte men " kanske " behöver justeras upp lite...

A4 orginal till mer kreativ - :)
oppe_tallbarr
8 juni 2007 · 435 Inlägg

mhp skrev:
kolla att du inte har ngn fukt kvar i fördelarlocket, testa efter det att öka tomgången till ca 4000varv i ca 3-5min, kolla på gasvajern också bör inte men " kanske " behöver justeras upp lite...

ok ska kolla de.

oppe_tallbarr
12 juni 2007 · 435 Inlägg

har fan inte hittat på felet änn.har kollat på de ni har skrivit å dom sakerna verkar funka. tomgången ska ligga på runt 900-1000 men min ligger på ca 100-200(visaren ligger nästan i bott).iband kan den gasa för sej själv(typ gasar till fulvarv å står still där) å i bland om man gasar på den så fassnar den på de varevt man gasar till:S provade dra bort kabeln till nån luftfördelare som sitte på insugsröret från båda luftburkarna å då dog bilen provat att dra bort andra kontaker som har med luften te motorn å göra å inget händer utan motorn går lika.kan de va nått relä som gett upp för alla säkringar är hela

oppe_tallbarr
12 juni 2007 · 435 Inlägg

på insuget sitter gasreglagen.mit i mot de på andra sidan av insuget sitter en slags kontakt.den är paj pappa komm på att han hade samma fel på en scorpio förut så nu är fågan vart får man tag på en sådan kontakt har kollat på mekonomens hemsida å dom har inte

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang