Caterham, Atom, liknande

Azteriks
12 juni 2007 · 47 Inlägg

Har inte råd nu, men är intresserad av bl.a Caterham CSR260 och Ariel Atom 2 och möjligtvis andra liknande lågviktsbilar. Färdigmonterade då.

Atomen har en Civic-motor och CSRen har en trimmad fordmotor. Vilket är vettigast ur ekonomisk synvinkel i längden, med service och reparationer? Hur hållbara är dessa bilar jämfört med t. ex Mazda mx5, Opel GT och andra mer normala prestandabilar?

Är inte så insatt men är tacksam för råd smile

Malmoe SSS -12
12 juni 2007 · 3 217 Inlägg

Jag skulle nog gissa på att Ariel Atom 2 är den mest hållbara, men ingen av dessa är direkt en bil... Mer en chassi med motor!

De kan inte heller direkt jämföras med MX-5 eller OPEL GT...

Anser jag!

Ur ekonomisk synvinkel så är det nog skitsamma faktiskt, båda lär vara dyra som stureplan!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
haxer Proljece?
12 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Azteriks skrev:
Har inte råd nu, men är intresserad av bl.a Caterham CSR260 och Ariel Atom 2 och möjligtvis andra liknande lågviktsbilar. Färdigmonterade då.

Atomen har en Civic-motor och CSRen har en trimmad fordmotor. Vilket är vettigast ur ekonomisk synvinkel i längden, med service och reparationer? Hur hållbara är dessa bilar jämfört med t. ex Mazda mx5, Opel GT och andra mer normala prestandabilar?

Är inte så insatt men är tacksam för råd smile

Varför inte ariel atom 1? Honda motor som går fint. Sök på youtube.com efter atom top gear så får du fram ett test dom gjorde smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Bubbaman Byfåne
12 juni 2007 · 368 Inlägg

haxer skrev:

Azteriks skrev:
Har inte råd nu, men är intresserad av bl.a Caterham CSR260 och Ariel Atom 2 och möjligtvis andra liknande lågviktsbilar. Färdigmonterade då.

Atomen har en Civic-motor och CSRen har en trimmad fordmotor. Vilket är vettigast ur ekonomisk synvinkel i längden, med service och reparationer? Hur hållbara är dessa bilar jämfört med t. ex Mazda mx5, Opel GT och andra mer normala prestandabilar?

Är inte så insatt men är tacksam för råd smile

Varför inte ariel atom 1? Honda motor som går fint. Sök på youtube.com efter atom top gear så får du fram ett test dom gjorde smile

Ganska säker på att det var Ariel Atom 2 dom körde i topgear.

smacke Go Gubbe...
12 juni 2007 · 136 Inlägg

Jepps... Det är en "Atom 2" dom kör i Top Gear.. 
Det sitter en Honda CTR motor (K20) i med kompressor som lämnar ca: 300 Hkr..  big_smile

Vad gäller Hondas motorer å växellådor så lär du inte få något problem då Honda är världens största motortillverkare och allmänt  kända för att göra suveräna å hållbara motorer..  smile

Super Seven Replika "Budda" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang