8045
Sök

Länkar till Skrotar med amerikanska bildelar (inom EU)

Golfare
164 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Ursäkta rubriken, Kanske svår tyd.

Vad jag söker är skrotar med hemsidor (som ex; car-parts.com) fast inom EU som har amerikanska bildelar, helst till nyare bilar.

(Cars-parts.com är en samlingsplats för skrotar i Usa precis som Lagabasen.se etc i sverige   är.)

Hade det vart lätt och enkelt att få tag i prylar på car-parts.com så hade ja inte ställt frågan här så folk som tycker det funkar bra; kul för er wink

Andra anledningen är att man slipper betala skatten och tull avgifterna på detta om du beställer inom EU.

Vad jag är ute efter främst är motorn etc till en Oldsmobile Intrigue / Aurora.
Inte menat i annons syfte nu utan mer för att folk ska haja vad för typ jag söker.

Vet någon nån bra sida?

Jätte tack på förhand!

/Marcus
Senast redigerat av Karl_Kravall (12 juni 2007)

Golfare
164 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Nån sida måste la finnas som "nån" vet om? yikes

Eliminator
1 441 Inlägg
13 juni 2007
Antar att du kollat med dessa då?

http://www.bildelarosby.se/

mvh Tommy:cool:

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Golfare
164 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Sokrates skrev:
Antar att du kollat med dessa då?

http://www.bildelarosby.se/

mvh Tommy:cool:

Tack!
men Ja, de stämmer.
i sverige är det ganska dött med "nyare" motorer till jänkare om dom inte är i "massupplagor" och har v8 som typ Corvette wink

sök som fan på nätet men utan större lycka

Golfare
164 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Vart fan får alla andra tag i delar till sina nyare ("usa exclusiva") amerikanare här inne?

måste ju finnas nån, hitta några som impoterar delar men dom va bara intresserade av äldre 50-60-70 talare

Eliminator
1 441 Inlägg
19 juni 2007
Ett alternativ är att leta upp en motor i USA, leta reda på nån som tar över tex bilar i container, skicka motorn till adress i USA där containern finns och helt enkelt köpa in sig på en liten hörna i densamma. Ganska vanligt.

,,Tommy.

Golfare
164 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Sokrates skrev:
Ett alternativ är att leta upp en motor i USA, leta reda på nån som tar över tex bilar i container, skicka motorn till adress i USA där containern finns och helt enkelt köpa in sig på en liten hörna i densamma. Ganska vanligt.

,,Tommy.

ja har funderat på detta oxå, det är dock så va ja uppfattat ifrån dom importfirmor ja snackat med att intresset inte är så stort ifrån deras sida om man inte "Känner dom" som importerar sen tidigare..

kan tänka att de rör sej om kostnander etc som dom e rädda att inte få nått för?
ja vet inte

Eliminator
1 441 Inlägg
19 juni 2007
Jo, men om de tar tex två bilar i en container. De delar som får plats utöver åker mde gratis. Sen vad de vill ha går ju rätt ner i fickan,,,

Tommy.

Golfare
164 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Sokrates skrev:
Jo, men om de tar tex två bilar i en container. De delar som får plats utöver åker mde gratis. Sen vad de vill ha går ju rätt ner i fickan,,,

Tommy.

ja precis, problemet har varit att dom inte vart intresserade av detta dom ja hört med,
men de har än så länge bara vart ca 2-3 firmor.

Eliminator
1 441 Inlägg
19 juni 2007
Ett sätt kan vara att köpa motorn skicka den till en adress som heter "Jetcarrier". Ett norskt bolag . Där registrerar du dig får en adress för flygfrakt och en annan adress för båtfrakt. Du köper motorn anger adressen som är ett ställe i usa. Där ombesörjer jetcarrier packningen etc. Du får grejerna levererade över atlanten. Frakten från Norge får du lägga till efter. Har hört många som använder detta.
Sök på namnet.

Tommy.

Golfare
164 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Sokrates skrev:
Ett sätt kan vara att köpa motorn skicka den till en adress som heter "Jetcarrier". Ett norskt bolag . Där registrerar du dig får en adress för flygfrakt och en annan adress för båtfrakt. Du köper motorn anger adressen som är ett ställe i usa. Där ombesörjer jetcarrier packningen etc. Du får grejerna levererade över atlanten. Frakten från Norge får du lägga till efter. Har hört många som använder detta.
Sök på namnet.

Tommy.

Låter väldigt intressant!
får tacka för detta tips!! ska undersöka det på momangen tongue

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
19 juni 2007
Kollat med PG Larsson Bildelar i Tibro? Eller Granaths skrot i Jönköping? Det är nog mina vettigaste tips för stunden...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Golfare
164 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Kollat med PG Larsson Bildelar i Tibro? Eller Granaths skrot i Jönköping? Det är nog mina vettigaste tips för stunden...

// Ellen smile

Granaths skrot e checkad, PG larsson har ja inte checkat med..
om dom finns med på laga.se eller bildelsbasen så har ja nog gått igenom deras upplagda register iallafall

2 258 Inlägg
19 juni 2007
Tror inte PG är med där, han har lite dålig ordning på det där med datorer, men har alltid kunnat hjälpa oss i familjen med våra bilar. Ring och hör med honom!
0504-175 25 eller om det är 125 75, det var ett tag sedan jag ringde senast, men det bör ju kunna kolla på eniro snabbt och lätt. Han tar hem mycket från skrotar i USA, går flera containers om året till honom, och har han inte vad du söker har han ett suveränt kontaktnät "over there" så oftast behöver man bara vänta sedan... smile

// Ellen smile

Golfare
164 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Tror inte PG är med där, han har lite dålig ordning på det där med datorer, men har alltid kunnat hjälpa oss i familjen med våra bilar. Ring och hör med honom!
0504-175 25 eller om det är 125 75, det var ett tag sedan jag ringde senast, men det bör ju kunna kolla på eniro snabbt och lätt. Han tar hem mycket från skrotar i USA, går flera containers om året till honom, och har han inte vad du söker har han ett suveränt kontaktnät "over there" så oftast behöver man bara vänta sedan... smile

// Ellen smile

'Tusen tack!
ska göra detta så fort klockan slår om till arbetsdag/rast wink
vad har ni tagit hem via honom?

2 258 Inlägg
20 juni 2007
Oj... Jag minns inte allt vad vi hämtat och låtit ta hem genom åren! big_smile
Först renoverade vi en Firebird Cab -68 och det var MYCKET som gick åt. Tog åtta år.
Sedan byggde jag en Cheva Monza för dragracing, det var bra att kunna åka dit och hämta typ tre servopumpar för att prova fram vilken som fick remmskivorna rätt och sedan fara tillbaks med de som inte passade och en MASSA andra prylar... Och sedan har min styvfar renoverat en Pontiac Torpedo -47... Och mamma har haft en Cheva Monte Carlo från 80-talet. Själv har jag kört en Mercury Lynx från -83 en period... Vi har förresten haft massor av brukschevor också. Brorsan har rivit med en Cheva -55. Och min styvfar har byggt en racingchevelle... Och vi åker Fairlane -64 och har hämtat lite av varje där. Och det har också medlemmarna i Fordklubben gjort. Han är bra och lätt att ha att göra med, tycker jag.

// Ellen smile

Sök