3449
Sök

chipp hos itsfun?

451 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Hejsan undrar bara om man får bra resultat från www.itsfun.nu ?? .. jag kan ta tex Subaru Impreza WRX STI nån som har chippat där man får 50hk?.. och för sugmotorer Audi A4 3.0q?

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

DFFL
9 020 Inlägg
13 juni 2007
Inte lönt att chippa en sugmotor om du frågar mig.
Ger bara ett par extra hästar och lite mer varvvillig.
Finns roligare saker att spendera pengar på åt bilen isåfall.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

?
1 038 Inlägg
13 juni 2007
Turbo eller inte....

Chiptrimning leder dessutom till förbättrad förbränning vilket sänker bränsleförbrukningen

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Avstängd
658 Inlägg
13 juni 2007
its fun suger B...e

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Rörpulare
1 453 Inlägg
13 juni 2007
Säg den 200sx som får kmr inte ihåg exat men tror de va ca 35 hk... Rena skämtet :S

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Thorssa
13 juni 2007
nissan 200sx skrev:
Säg den 200sx som får kmr inte ihåg exat men tror de va ca 35 hk... Rena skämtet :S

Eee va? Vad menar du? Att de säger att man får 35 hk men att du inte tror på det?

Jag chippade min BMW hos dem och det blir ju ingen hästspark direkt men lite lägre förbrukkning iaf, ca 0,5 dl/mil.

Rörpulare
1 453 Inlägg
13 juni 2007
Ja du kan fråga vem som helst som´kör 200:a att du inte får 45 hk "va inne och tittade" Många tror att en i övrigt helt original bil som man monterar ett chip i får 30-40hk extra bara av chipet, så är tyvärr inte fallet. På en 200SX gör chipet att man tar bort den laddtrycksspärr som finns som standard. Chipet styr även tändkurvan och bränslemängden. Och för 4999 så kan du åstakomma mer än 45 hk om du nu änns skulle kunna få de av bara ett chip..Men så du tror på fullaste allvar om ja köper ett sådant chip att ja kmr upp i ca 360hk? nu ser du själv hur dumt de verkar... smile

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Thorssa
14 juni 2007
nissan 200sx skrev:
Ja du kan fråga vem som helst som´kör 200:a att du inte får 45 hk "va inne och tittade" Många tror att en i övrigt helt original bil som man monterar ett chip i får 30-40hk extra bara av chipet, så är tyvärr inte fallet. På en 200SX gör chipet att man tar bort den laddtrycksspärr som finns som standard. Chipet styr även tändkurvan och bränslemängden. Och för 4999 så kan du åstakomma mer än 45 hk om du nu änns skulle kunna få de av bara ett chip..Men så du tror på fullaste allvar om ja köper ett sådant chip att ja kmr upp i ca 360hk? nu ser du själv hur dumt de verkar... smile

Det handlade om 35 hk när jag skrev mitt inlägg. Har du bromsat en 200SX före och efter chipning? Vad får du 360 hk ifrån? S13 har väl nåt på 170 hk original? Borde ju bli ca 205 hk då om man utgår från att det skulle ge 35 hk, 215 om man utgår från 45 hk. Inga fantasieffekter direkt. Men då förutsätter jag att de höjer laddtrycket??
Senast redigerat av Thorssa (14 juni 2007)

451 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
finns det några Subaru ägare som har chippat hos itsfun?.. jag tänkde chippa en Subaru Impreza WRX STI 2004 orginal hästar 265..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Impreza Drifter
116 Inlägg
15 juni 2007
Sök på www.impreza.nu (forum)
En Impreza BÖR mappas.

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

1 854 Inlägg
15 juni 2007
BEATNIK skrev:
its fun suger B...e

Håller med .all.

Jag åkte på turboras efter deras skitchipp!

lägg pengarna på en seriös trimfirma som vet vad dom gör!
Senast redigerat av onej84 (15 juni 2007)

60 Inlägg
15 juni 2007
satsa på turbo istället!

PIC microwing 24 / 7

2 911 Inlägg
15 juni 2007
onej84 skrev:
BEATNIK skrev:
its fun suger B...e

Håller med .all.

Jag åkte på turboras efter deras skitchipp!

lägg pengarna på en seriös trimfirma som vet vad dom gör!

Härmed bjuder jag in dig till vårt garage, jag har en helt ny 19T turbo här och en T5R du kan leka med, du får utan tvekan 50k rakt i fickan, om du lyckas rasa den turbon med chipp från ITSFUN, du får en vecka på dig, fria mil i normal körning.

Grejjen är att saker går sönder, både med och utan chipp, det händer alla trimfirmor.
(Såklart inte nisse på hörnet som chippar 1bil i veckan, men gör man 15-20 i veckan så hörs det såklart om nåt pajjar).
Om man sen lägger till en körstil som hör hemma i månraketerna hos NASA så är det inte konstigt att det går sönder, folk har en tendens att gasa och köra vildare bara för dom har chipp, hänger då prylarna på bristningsgränsen så rasar de lite fortare än utan chipp bara.

jag har mer och mer märkt att folk kommer med skabbiga turbobilar där axiallagret är glappare än fan o hans moster, dom har jag börjat neka, för det är sådana bilar som i 90% av fallen efteråt klagar på att "chippet pajjade min turbo", när det i själva verket redan var på gång.

Så less på skitsnack, kom hit och kolla och lär er lite om hur saker och ting fungerar så ska ni se att en chippning, dieselbox eller PPC för den delen inte kan haverera motorn.

Ska iofs va om man lägger på 150kg tryck i en liten 1,8T och använder myggnät som vakuumslangar och sätter en hormonstinn 19-åring bakom ratten, då går de...

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 juni 2007
Thorssa skrev:
nissan 200sx skrev:

Det handlade om 35 hk när jag skrev mitt inlägg. Har du bromsat en 200SX före och efter chipning? Vad får du 360 hk ifrån? S13 har väl nåt på 170 hk original? Borde ju bli ca 205 hk då om man utgår från att det skulle ge 35 hk, 215 om man utgår från 45 hk. Inga fantasieffekter direkt. Men då förutsätter jag att de höjer laddtrycket??

ja va in och kollade 45 hk sägs de att en 200:a får om man chipar den.. Ja ahr ca 310hk i min så teoretiskt sätt borde ja alltså få ut 355 hk me de chipet..´Konstigt isf att de inte e många som kör me deras grejer då?

99 Inlägg
15 juni 2007
nissan 200sx skrev:
Thorssa skrev:
nissan 200sx skrev:

ja va in och kollade 45 hk sägs de att en 200:a får om man chipar den.. Ja ahr ca 310hk i min så teoretiskt sätt borde ja alltså få ut 355 hk me de chipet..´Konstigt isf att de inte e många som kör me deras grejer då?

Men du förstår väl att dom utgår från en original 200sx på 170hk och inte en "trimmad" på 310hk?

17 Inlägg
15 juni 2007
nissan 200sx skrev:
Thorssa skrev:
nissan 200sx skrev:

Ok du verkar hänga upp dig på det här, 35 eller 45 hästar på orginal effekten... TÄNK innan du skriver

Gasar tills det rasar, och rasar det så bygger man nytt....

Bobo
16 juni 2007
Jag chippade min bil där nyligen och jag kan bara säga att jag är mera än nöjd, fick alltid spö av polarens bil förut när han la i 3:an så är det inte längre, han har 22 hk mer än min bil orginal båda har V6 motor och allt jag vet är att han inte drar ifrån mig längre så något har ju hänt i alla fall, motorn är piggare, tror dock det skiljer rätt mycket på olika bil modeller. Jag har vanlig sugmotor. Sedan var Jocke grymt trevlig och gav bra service via telefon.

1 297 Inlägg
16 juni 2007
Vad finns det för alternativ då? Jag ska chippa min bil för att få ut lite extra hästar. itsfun säger sig kunna ge 17hk för 2900kr. Det är skamligt billigt tror jag. Finns det något alternativ till de priset?

Maizer
16 juni 2007
nissan 200sx skrev:
Thorssa skrev:
nissan 200sx skrev:

Det är ju för fan räknat på en standard bil. Och 45hk är absolut ingen omöjlighet när du har en turbobil. Man kan räkna ungefär 10hk/hekto och 200an laddar ju inte så mkt original.

911 Inlägg
16 juni 2007
helluu, min syster chipa sin volvo s60 2.4t och jag personligen men även hon och henns man tyckte det var värt att göra det. de har även chipat sin passat 1.8t hos it's fun , även belåtna med den chipningen. men nu i vintras blev boxen lite cp på s60 , tror den fick för fet blandning så syrran lämna in den på volvo och de återställde programmet därmed inga extra hästar, och så tillbaka till itsfun för att fixa chipet igen , och detta gjorde its fun kostnadsfritt . bra service har de också smile 

men jag vet ej om jag skulle våga göra det på en sugmotor hmm värt ? i doont know,

//ZoRTeP

pic up the phone, wazzzaaa

Sök