hej min pappas ford focus ac är fungera inte någon pris ide vad det kan kosta och vad kan felet vara kolla de på den idag och verka som inte fläckten går igång den är helt dö kyler inget den kylde bara sämre och sämre trodde det va gasen som va slut men nu tveka jag på att det är det som är problemet efter som inget som låter när man slår igång ac och ingen fläckt som går igång vad kan det vara vet att det är svårt att säga men någon ide kankse ?
nästan alltid när gasen börjar ta slut märker man först att den kyler sämre och sämre tillslut finns det inte tillräkligt gas och en tryckvakt slår av systemet helt så går inte pumpen igång är det oftast pga att det inte finns någon gas i systemet det brukar räcka med att fylla på ibland har en läcka uppstått
kan även vara kompressorn. Priset på den är 15 000 kr kan även vara relän som är kassa.
Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
okej tänkte först att det va reält som va kasst men vet inte hur man kan se om det är sönder utan att bytta ut det då och kan ju vara så som growe sa att det är kankse inte så mycket gas så pumpen inte kan dra runt de jag får fel söka lite till tack för svaren=)