gh

zoopåse
6 juni 2007 · 1 171 Inlägg

andreas_gbg_: 60kHz är bara drygt en och en halv oktav ovanför 20kHz. Hur en förstärkare är dimensionerad hf-mässigt spelar roll för hur den låter i diskanten. En förstärkare som rullar av brant strax efter 20kHz har ju ofta flera dB lägre nivå vid 20kHz eller så har den en resonant avrullning som färgar diskanten hörbart. Distorsionen ökar också i en förstärkares övre arbetsområde så det finns flera skäl att sträva efter en större bandbredd.

dagg
6 juni 2007 · 657 Inlägg

har plågat boschmann högtalare ett tag nu, dom är riktigt stryktåliga faktiskt smile köpte dom på claes ohlsson för inte många kronor efter inbrottet för att ha nått att lyssna med smile

andreas_gbg_
6 juni 2007 · 1 634 Inlägg

zoopåse skrev:
andreas_gbg_: 60kHz är bara drygt en och en halv oktav ovanför 20kHz. Hur en förstärkare är dimensionerad hf-mässigt spelar roll för hur den låter i diskanten. En förstärkare som rullar av brant strax efter 20kHz har ju ofta flera dB lägre nivå vid 20kHz eller så har den en resonant avrullning som färgar diskanten hörbart. Distorsionen ökar också i en förstärkares övre arbetsområde så det finns flera skäl att sträva efter en större bandbredd.

Där ser man wink Man lär sig något nytt varje dag smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
MeuXen
3 juli 2007 · 12 Inlägg

Gralq skrev:

MeuXen skrev:
Jag har faktiskt köpt ett Boschmann förstärkare samt bas, "vanliga högtalare" och "tweeters"
Är rätt så ny på allt som har med biljud att göra med då när jag är en "data-foto nisse"

Ska bli rätt så intressant o. se om de är så skit som det är.. Lite pirrigt.. men då vet jag sedan till nästa gång vilket märke jag INTE ska köpa =P

Samma här.. smile

Jag tänkte att de kan knappast vara sämre än de 13 år gamla Nokiahögtalare som sitter som orginal i bilen, och om de nu inte håller så länge så var de iaf nästan gratis (270kr för 6.5" på Classes)

Haha sant!

Men nu har jag haft mina boshmanns ett tag, och jag måste säga att jag är helt nöjd faktiskt.. Jag behöver inte ha exakt PERFEKT ljud, men så länge de basar, och jag hör bra diskant etc.. Då eja nöjd smile

Edit:

En liten "n00b" fråga.. Vad är skillnaden mellan ett Slutsteg // Förstärkare?  Eller är det samma sak?

Senast redigerat av MeuXen (3 juli 2007)

pro-rated
3 juli 2007 · 63 Inlägg

spunk_totte skrev:

Amir skrev:
hehe jo du har rätt där men mds är inte någon wooww märke märken e lika värd som skräp imina ögon när det gäller mds alla fal. men kolla snälla på boschmanns hemsida om deras grejer.

MDS är ju grymt mycket bättre än BOSCHMAN, å ändå gillar jag inte MDS,
Men är du enbart ute efter nånting som skall väsnas i bagagen så duger det.

Jag gillar DLS i bilen och JAMO hemma!

Du kan ju inte ha JAMO hemma:cool:

_fillan_ med lem
3 juli 2007 · 1 925 Inlägg

pro-rated skrev:

spunk_totte skrev:

Amir skrev:
hehe jo du har rätt där men mds är inte någon wooww märke märken e lika värd som skräp imina ögon när det gäller mds alla fal. men kolla snälla på boschmanns hemsida om deras grejer.

MDS är ju grymt mycket bättre än BOSCHMAN, å ändå gillar jag inte MDS,
Men är du enbart ute efter nånting som skall väsnas i bagagen så duger det.

Jag gillar DLS i bilen och JAMO hemma!

Du kan ju inte ha JAMO hemma:cool:

varför skulle man inte kunna ha JAMO hemma ? har jamo surround system

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
pro-rated
3 juli 2007 · 63 Inlägg

_fillan_ skrev:

pro-rated skrev:

spunk_totte skrev:

MDS är ju grymt mycket bättre än BOSCHMAN, å ändå gillar jag inte MDS,
Men är du enbart ute efter nånting som skall väsnas i bagagen så duger det.

Jag gillar DLS i bilen och JAMO hemma!

Du kan ju inte ha JAMO hemma:cool:

varför skulle man inte kunna ha JAMO hemma ? har jamo surround system

Kändes lite missanpassat att skriva Jamo efter DLS då DLS är gör riktigt bra hi-fi billjud och jamo inte ligger så bra till vad gäller hemma hi-fi om man inte lägger mycket pengar.

TobbeTT
3 juli 2007 · 948 Inlägg

skriver lite om BM jag med. Köpte 2 st 12" basar från clas olson har dock inte testat dom i nån bil men hade dom på ett disco med stort rum och det spela på ganska bra så jag är nöjd dock var nog inte liter volymen perfekt men hade en stor tom sluten låda..

beemern .......
3 juli 2007 · 2 655 Inlägg

har 8st BM 6,5" högtalare i min bil och ja e helt nöjd. har man bara en bra stereo eller kör dom på slutsteg så låter dom riktigt fint smile...

stifler021
28 juni 2008 · 1 Inlägg

BM boschmann... köpte 6*9 :or på jula förut i stoppade i hatthyllan på min S4:a.... Sjukt högt o bra tryck blev det..o de kostade fan inte många kronor!! smile Bästa budgetmärket jag har haft hittills...

Nu blir det MDS Fanatic istället o det ska bli intressant. Nån som provlyssnat Mds Fanatic ff420 eller ff693?

/Maxvolym

gummi gör sig bäst på asfalt :)
stork3n
11 april 2009 · 84 Inlägg

rolltänkte väl bara lägga ett inlägg här tongue jag köpte en s4 förra  sommarn, kopplade in sterion och spelade lite lät hyfsat tyckte jag. men när jag körde lät det skit. så då tänkte jag sula bakhögtalarna så långt åt helvete som möljligt.. så hemma igen tänkte skruva ur högtalarna.. kännde på dom så satt dom ju inte ens fast och det var ju värdens minsta kablar till dom. typ tandtråd... låg då i backluckan och titta på magneterna.. och dom var ju stora som fan. så jag tänkte kanske ska ge dom en chans . drog större kablar. skrivade fast dom och nu spelar det riktigt bra och högt big_smile

http://www.boschmann.nl/produkten/image … 0turbo.php

det e dessa som sitter och dom ska tydligen trycka 700W kan bara säga att dessa är riktigt bra big_smile enligt mig allefall:P

nu backar jag inte upp boschmann nånting eller dylikt.. det ända jag kan säga är att dessa i min bil funkar bra ..

Senast redigerat av stork3n (11 april 2009)

Audi GT "a dream came true" (1988)
karlsson_1984
13 april 2009 · 671 Inlägg

Amir skrev:
Hejsan Har skaffat mig två stycken 12 från märket boschmann. Undrar om någon vet något om det märket?? annars så kan ni besöka den på www.boschmann.com /// Amir

12" är det inge fel på men däremot 6x9orna pallar inte mycket. min polare har min gamla boschmann 12" och den spelar bra än  trots rockford monoblock

_IsakssoN_
14 april 2009 · 310 Inlägg

Men när ska folk förstå...
Boschmann är SKIT !!!
som jag skrivit tidigare så finns det billig och bra elektronik..
Finns inget som är bra och billigt..

Smakar de så kostar de

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang