gh

Amir
16 september 2005 · 131 Inlägg

j

Senast redigerat av Amir (2 november 2011)

chrizz Administratör
16 september 2005 · 11 783 Inlägg

Brukar man inte kolla om nått är bra innan man köper? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
volvo850gle Volvo-Führer
17 september 2005 · 69 Inlägg

vilken intressant tråd! funderar nämligen på ett slutsteg att börja med därfrån smile

Jag kräver inte respekt. Jag kräver TOTAL UNDERKASTELSE!
(Jag kör ju faktiskt VOLVO!)
TT-Avant
17 september 2005 · 6 851 Inlägg

är det inte Boschman som Jula säljer? vad man hört där nere så låter det ju skit..*ursäkta*

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
TT-Avant
17 september 2005 · 6 851 Inlägg

Jo, fast enligt MDS så ska ju deras steg ge 2000W rms och kostar 990 kr oxå.??!!
Kvalitén på MDS saker är ju därefter oxå...(enligt många iaf.)
Nja..att köpa lite "udda" märken är då rakt inget för mej iaf..

Man går ju inte till fiskhandlaren för att köpa mjöl direkt.. wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
TT-Avant
17 september 2005 · 6 851 Inlägg

Jo jag har kollat..men som jag sa så har även MDS fina nuffror till sina saker oxå och därför tog jag dem som jämförelse..
De ser även väldigt tuffa ut..fast frågan är ju OM det är lika bra som det ser ut?
Det ända man igentligen kan göra är ju att testa (om man vågar, kan vara skit kan oxå vara bra).
Svårt att säga om ett okänt märke om det är bra eller dåligt bara genom att kolla på DERAS siffror m.m....

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
chrizz Administratör
17 september 2005 · 11 783 Inlägg

Amir skrev:
Poängen är att jag undersäkte deras hemsida och skaffade mig deras högtalare för ett bra pris för att för så var man en amatör inom den området men. Högtalarna vissade sig vara bättre än vad du tror..

Jag tror ingenting. Jag vet inget om dem, jag bara kommenterade tillvägagångsättet; köpa först, undersöka om det är nått att ha sen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
17 september 2005 · 11 783 Inlägg

Amir skrev:
okej då vad för märke skulle du rekomendera jag säger pioneer..

Finns nog väldigt många bra märken. Jag är inte nämnvärt insatt. Jag själv har en bas från DLS och är iaf nöjd, men det finns säkert fler lika bra och bättre alternativ.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TT-Avant
17 september 2005 · 6 851 Inlägg

Amir skrev:
okej då vad för märke skulle du rekomendera jag säger pioneer..

Vad för märke? pioneer är väl ändå märket pioneer..??
Jag skulle säga DLS, Kicker,Focal,Audison m.m..det är dem jag tycker är prisvärda.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
CoSmoZ 2lateuloose
17 september 2005 · 543 Inlägg

Lycka till hoppas du blir nöjd med dom nya prylarna..
kul att det kommer nya produkter på marknaden.. men att det står 500w på dom betyder knappast att dom behöver vara bra...

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Scratch
17 september 2005 · 719 Inlägg

säger köp grejer nån stanns där du kan lyssna innan du köper om du är seriös och är beredd att lägga ut lite stålar!

live free, die young.
freddan70 Team Tondöv
17 september 2005 · 649 Inlägg

Har en kompis som köpte basar, slutsteg och framhögtalare från Boschmann på Clas Ohlson(!!), och när det var monterat och klart var det inte direkt nån njutningsupplevelse att lyssna på ljudet i hans bil..
Det var nån som jämförde Boschmann med MDS, och jag kan säga direkt att MDS är hästlängder vassare!!
M a o, i mina ögon är Boschmann skräp, men det är ju upp till var och en vad dom är nöjda med!

Janken Driver
17 september 2005 · 2 111 Inlägg

Amir skrev:
hehe visst det kanske säljs där men du ska veta det e 500 watt per st på dom och det e jävligt bra ljud ändå så om dom säljs på jula hehe.. men besök deras hemsida och kolla om det är skit grejer dom säljer ok www.boschmann.com

haha lol,wow 500w.oj de måste var jävligt bra grejer wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
17 september 2005 · 2 111 Inlägg

Scratch skrev:
säger köp grejer nån stanns där du kan lyssna innan du köper om du är seriös och är beredd att lägga ut lite stålar!

hörs ju lång väg hur seriös han är.han är ju bara ute efter det som är snyggast har mest watt,samt det som alla tycker är bra.låter som en fjortisraggare i mina öron.sorry amir men du ger inte ett serilöst intryck.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
17 september 2005 · 2 111 Inlägg

freddan70 skrev:
Har en kompis som köpte basar, slutsteg och framhögtalare från Boschmann på Clas Ohlson(!!), och när det var monterat och klart var det inte direkt nån njutningsupplevelse att lyssna på ljudet i hans bil..
Det var nån som jämförde Boschmann med MDS, och jag kan säga direkt att MDS är hästlängder vassare!!
M a o, i mina ögon är Boschmann skräp, men det är ju upp till var och en vad dom är nöjda med!

jade också för mig att C O sålde dem hehe tongue...och ljud köper man inte på :biltema,clas ohlson,jula hehe..tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Theo
17 september 2005 · 859 Inlägg

Boschman hör till kategorin mindre bra märken. Jag jämför dem med MDS, totalljud, danmobility osv.

MVH Theo

loudness
17 september 2005 · 4 554 Inlägg

kan inte annat än hålla med theo.. bochmans sälg som sagt bland annat på claes ohlsson som knappast är känt för att sälja fett bra billjud... men men köpt e köpt och ja hoppas att dom håller..

Xoff Volvo tönt... =)
18 september 2005 · 2 344 Inlägg

BMBoschman säljs som sagt på CO, jag har 5'25 i mina dörrar, sålänge man tar en kniv å skär it skrikaren duger det väll, men inte mer än så...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
18 september 2005 · 605 Inlägg

Amir skrev:
hehe jo du har rätt där men mds är inte någon wooww märke märken e lika värd som skräp imina ögon när det gäller mds alla fal. men kolla snälla på boschmanns hemsida om deras grejer.

MDS är ju grymt mycket bättre än BOSCHMAN, å ändå gillar jag inte MDS,
Men är du enbart ute efter nånting som skall väsnas i bagagen så duger det.

Jag gillar DLS i bilen och JAMO hemma!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Echelon
18 september 2005 · 186 Inlägg

Köpte 2st boschmann från Clas Ohlsson till min gamla saab 900 -88, för de var billiga och bättre än de original som jag hade, fast enligt mig så var de ganska mycket skit faktiskt.. men som sagt, de var fortfarande bättre än original och kostade bara 200kr för 2st så =P.. beror på vad man prioriterar... glad över att de ligger på skroten nu iaf hehe

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang