4600
Sök

Hur mycke pengar kan jag begära?

692 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Jag tänkte sälja orginal framlysena och baklysena till golfen, bilen är redan "sönder" med styling så det finns ju ingen chans att det blir en normal bil igen som man kan sälja till dom äldre.

Så jag kommer aldrig att montera tillbaka dom, men hur mycket kan jag begära? Dom är i väldigt fint skick!

692 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Ingen som vet på ett ungefär? 2-3 tusen för allt? Det måste ju vara ganska billigt med tanke på att det är orginal grejer

498 Inlägg
16 juni 2007
Titta vad de kostar på skroten, för de är väl de enda likvärdiga delar som finns.
OBS glöm då inte att ta deras skick i beaktning(finns betyg a,b osv).

bildelsdatabasen.se  .... tror jag att det var.

692 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
enpatte skrev:
Titta vad de kostar på skroten, för de är väl de enda likvärdiga delar som finns.
OBS glöm då inte att ta deras skick i beaktning(finns betyg a,b osv).

bildelsdatabasen.se  .... tror jag att det var.

Tackar, det tänkte jag inte på

Eliminator
1 441 Inlägg
16 juni 2007
Lägg ut en annons på grejerna, ett pris ca 50% av nypris brukar man ju få betala på skrot. Så mer än det är de knappast värda. När du lagt ut dem och ingen vill köpa så är ju priset antagligen för högt. Tillgång och efterfrågan. Priset blir ju efter hur gärna du vill bli av med dem och hur gärna nån vill ha dem,,,
Kan finnas ett värde i att skicka med orginal grejer när du nån gång eventuellt säljer bilen!

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Bobo
18 juni 2007
Sålde mina bakljus till min Golf 4 för 500:- svårt att få mer än det, framlysena kanske du får 1000:- för om du har tur, men tveksamt. Tyvärr betalar nästan inget för sådana grejor, har försökt sälja lite orginal saker förut blan annat speglarna som kostar ca 4500:- orginal fick inte ens genom ett bud på 900:- för dem då han backa ur så jag låter det mesta ligga i garderoben istället.

Sök