Några tjejer här inne?

Black Knight
27 april 2005 · 711 Inlägg

Jag tror hon föredrar väl"utrustad" big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Helena
1 maj 2005 · 41 Inlägg

en till tjej här...

MVH Helena
Kolla in min supersnygga RS4 B7 :)
http://www.garaget.org/?car=22930
Audi RS4 B7 (2006)
Black Knight
1 maj 2005 · 711 Inlägg

Yummi, bilen alltså big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Katten
6 maj 2005 · 72 Inlägg

En tös till... smile

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls...
Milla
9 maj 2005 · 3 Inlägg

En till här!

-Kör audi A3-
kolsyrad
11 maj 2005 · 7 Inlägg

tjej hära;) gillar fina bilar med fina pojkar;)

Kolsyrad;)
Stefan1973
11 maj 2005 · 305 Inlägg

kolsyrad tjej  yikes   låter skumt smile

kolsyrad
11 maj 2005 · 7 Inlägg

Stefan1973 skrev:
kolsyrad tjej  yikes   låter skumt smile

klart det inte görwink jag är lite så där bubblig vettu:D elelr jag blir det när det drar förbi nån snyggingbil;)

Kolsyrad;)
civicbruden
26 maj 2005 · 70 Inlägg

hrmmmm undrar just hur många tjejer det är nu då???

jaja här är EN till iallafall smile

Har min egen lilla pärla, meckar det mesta själv men har
annars en bilmeck vid min sida när det strular wink
bilar, utställningar, race är livet... ljudet av en kompressor/
turbo och lukten av bränt gummi *njuter*

liten men tuff ;)
civicbruden
26 maj 2005 · 70 Inlägg

Har räknat till ungefär 30 brudar här iallafall!!!
brabrabra.... vore skojsigt att ha en tjejträff
med bilarna nångång, köra lite på bana eller nå´t wink

liten men tuff ;)
Gottfrid
27 maj 2005 · 29 Inlägg

Ser ju riktigt lovande ut med alla pinglor här inne, synd att platsen i mitt hjärta redan är upptagen av mina bilar wink

"Gottfrid" Volvo 240 GLT -89 (Långtidsprojekt som äntligen kommit halvvägs)
"Stortysken" BMW 540iM/6 nr 484/797
"Lilltysken" VW 1300 -68
"Bruno" Volvo 66 Kombi (Remjohan) -77
Volvo 240 M50 GLT "Gottfrid" (1989)
Volvo 945 "Bruksbilen" (1996)
DDB
1 juni 2005 · 11 Inlägg

de va ju otur för dej gottfrid wink

Calibramannen
1 juni 2005 · 1 Inlägg

Det är ju roligt att det är tjejer här också som gillar bilar.

rockabilly_bruden
1 juni 2005 · 23 Inlägg

som ja läste på första sidan på den här tråden om att få jobba  på bilverkstad.. är inte alltid så kul... för de mesta är de uppskattat.. men ibland får man höra av kunder att man inte har nått på verkstaden å göra... är inne på peugoet i Eskilstuna... brukar ju va rätt lätt å komma in på verkstäder som tjej, för de é bra reklam för företaget=)

Among The Wicked
Stoffe Verkmästare
3 juni 2005 · 97 Inlägg

rockabilly_bruden skrev:
som ja läste på första sidan på den här tråden om att få jobba  på bilverkstad.. är inte alltid så kul... för de mesta är de uppskattat.. men ibland får man höra av kunder att man inte har nått på verkstaden å göra... är inne på peugoet i Eskilstuna... brukar ju va rätt lätt å komma in på verkstäder som tjej, för de é bra reklam för företaget=)

Kunder kan vara precis hur fördomsfulla och dumma som helst. Tyvärr. Jag vet av erfarenhet att många kunder är så trångsynta och gammelmodiga att de inte vill ha en kvinnlig mekaniker, eller en ung kille till att skruva på deras "ögonsten". Detta utan att de har en aning om vilken yrkesskicklighet de besitter. Det är många gånger kunder beställer ett jobb och ser nöjda ut, men när de ser att vår yngste mekaniker blir tilldelad jobbet så ändras genast minnen från nöjd till missnöjd eller misstänksam.
Beklagligt, men sant.
Varför skulle inte en tjej kunna göra ett bra jobb som bilmekaniker? Fördommar säger jag bara.

pacco
3 juni 2005 · 135 Inlägg

1 till här (killen o jag har samma)

Humlan
3 juni 2005 · 238 Inlägg

Fördomar mot tjejer i manliga yrken är mycket vanligt (tvärtom också förresten).
Det samlades alltid en klunga med killar på terminalerna när jag kom. Körde bil och släp tidigare och det var alltid ett hallå när jag skulle backa intill på ställen jag inte varit tidigare. Hörde tom talas om vadslagning om jag skulle klara det eller inte.

Likadant var det när jag rev bilen för helrenovering -03. detta skulle jag aldrig klara upp själv osv. Det var skönt att kunna täppa till truten på olyckskorparna när camaron stod färdig nio månader senare.

Så ni tjejer som ger er in i manlig yrken stå på er. Låt ingen tala om för er vad ni kan klara upp eller inte!

Gäller killar också som vågar sig in i kvinnliga yrken. Hade en dagis"fröken" till min dotter, en 30-årig kille som de flesta föräldrar var avvaktande emot men ungarna stormtrivdes med honom.

Mitt inblägg i debatten.....

Mvh Humlan

A B E C E D E
Volvobejb
11 juli 2005 · 14 Inlägg

vet av egen erfarenhet att fördomarna mot kvinnor på verkstäder e många..ha själv jobbat på verkstad i 4 år nu å mött många idioter som kommit me kommentarer om både de ena å d andra...d e trisst...
har även på mitt jobb folk som efter dessa år fortfarande inte kan acceptera kvinnor på verkstan..å d ha resulterat i att många kvinnliga praktikanter vi haft slutat i bilbranchen å börjat me annat...å d enbart pga dessa idioter te karlar som fortfarande tro dom vet bäst..

mrcelica
11 juli 2005 · 1 639 Inlägg

Lämnar hellre bilen till en brud, tror dom är noggrannare... Om den nu nån gång skulle gå sönder... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Turbopinglan
12 juli 2005 · 161 Inlägg

Jag skruvar lite på fritiden, och det är jävligt kul att hålla på yikes) men visst är det tråkigt att folk inte kan acceptera att en tjej kan nåt om bilar också..men det är bara att ge dom på nöten! yikes)

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang