Vilken "billigare" bil är bäst lämpad för ljudbygge?

Theo
20 september 2005 · 859 Inlägg

Tompeii skrev:
Okej, så det är alltså en bra lösning att ha en 10" för snärtbas och en 12" eller 15"arre för djupbas? måste det inte vara en 10,a som tål MYCKET ström då? om det ska ha nåt att säga till om mot en 15"arre?

//
T

Nej nej!

10"basen bör isf. sitta fram som midbas. Blanda baselement som spelar samma frekvens funkar dåligt. 8"midbas/ar och en 12 eller 15"bas som tar hand om det djupaste funkar mycket bra.

MVH Theo

Tompeii
20 september 2005 · 70 Inlägg

Okej. SÅ alltså ska jag försöka klämma in 1 midbas i varje dörr med? tillsammans med redan dubbla framsysem?

Tack på förhand/
T

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind:D
just_real_power
20 september 2005 · 2 Inlägg

Bästa bilen du kan bygga i är en bil med så lite svängningar som möjligt i chassit ifall man då inte vill hålla på och förstärka. Den mest perfekta bilen jag kan komma på är ju en gammal bubbla med runt eller kupat tak.

Det blir ju då så lite svängningar som möjligt och den har en perfekt hatthylla att bygga ljud i och en bra framått böjt tak så att ljudet kan få en så jämn gång som möjligt.

Theo
20 september 2005 · 859 Inlägg

Tompeii skrev:
Okej. SÅ alltså ska jag försöka klämma in 1 midbas i varje dörr med? tillsammans med redan dubbla framsysem?

Tack på förhand/
T

Skall du köra med dubbla framsystem så bör du köra med dubbla tvåvägs 6,5" kit, och då har du redan midbas så det räcker, och behöver bara en eller två bra 10-12"are. som gärna matas med mycket effekt.

Vill du ha rejäla midbasar fram så rekommenderar jag mellanregister på i-brädan.

MVH Theo

ogio www.rallyshop.se
21 september 2005 · 551 Inlägg

VR6 ska du ju ha!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
IMP
21 september 2005 · 33 Inlägg

Jag skulle kört på en Alpine stereo t ex 9853r (3900:- kelkoo.se), sen dubbla focal framsystem, med en kicker L7 12"a, samt dubbla kicker slutsteg.

Mycket pengar men du spelar bort de mesta smile ..

Lycka till

//IMP

Tompeii
21 september 2005 · 70 Inlägg

Okeej:D
Taclför alla svaren

//
T

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind:D
timpan_87
26 september 2005 · 781 Inlägg

en bil som är lätt att bygga i. och som inte har ett stort baksäte å en stor bunke plåt bakom som stoppar basen:P

så ja golf är en helt oki bil att bygga i och liknaden bilar..

Jimmy Palmblad
27 september 2005 · 19 Inlägg

kanske en Renault Clio..................hi hi hi

M1cha
27 september 2005 · 645 Inlägg

855, klart snyggast och bäst utrymme. Dessutom är dem inte såååååå vanliga som dem tråkiga golfarna...

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Theo
27 september 2005 · 859 Inlägg

bmw750 skrev:
ska du ha billig bil så köp dig en bmw 7 serie, dricker int mö, men går att bygga utav bara H-ete i...

Hur menar du? Soppatörstigare bil (med jänkare som undantrag) och dyrare i försäkring/i förhållande till "prestanda" får man leta efter. Dock är dom inte dåliga att bygga ljud i.

/Theo

Kojloj
27 september 2005 · 458 Inlägg

CoSmoZ skrev:
?? varför leta en bil först!.. köp den bil du vill ha sen monterar du stereon så klart!
ska man ha det bra får man nog räkna med lägga ner lite timmar på installationen! man får inte direkt nåe gratis

Men Mongo! Han undrar ju bara vad alla har för tips!

steel
27 september 2005 · 13 Inlägg

toyota corolla T-sport fast svårt ät det skall börja själv

civic Naturally Aspiranted
28 september 2005 · 543 Inlägg

køp kicker. stoppa i 2st 12" i en golf eller liten civic. (Y) mycket bra och ett stort rockford eller DLS steg på dom.
JVC spelare och mb quart høgtalare

TT-Avant
28 september 2005 · 6 851 Inlägg

civic skrev:
køp kicker. stoppa i 2st 12" i en golf eller liten civic. (Y) mycket bra och ett stort rockford eller DLS steg på dom.
JVC spelare och mb quart høgtalare

Ja eller så ett Kicker steg till dem kicker basarna wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Lill-Ekström Butiksägare BRL Jönköping
28 september 2005 · 40 Inlägg

audi-kombi om du vill ha större men mindre bilar så är det väl golf 2:an, honda civic 92- eller peugeot 205

Tompeii
3 oktober 2005 · 70 Inlägg

okeej.. Men det lutar nog åt golfen endå.. med kicker runt om:D Tack för alla svaren..

Tomas

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind:D
Scratch
3 oktober 2005 · 719 Inlägg

bmw750 säg va den drar då! den lär ju inte dra under litern blandad körning när bilen är så pass stor! En golf drar ca 0.6 0.7L drar din lika mkt har du en väldigt speciell bmw

live free, die young.
Theo
3 oktober 2005 · 859 Inlägg

bmw750 skrev:

Theo skrev:

bmw750 skrev:
ska du ha billig bil så köp dig en bmw 7 serie, dricker int mö, men går att bygga utav bara H-ete i...

Hur menar du? Soppatörstigare bil (med jänkare som undantrag) och dyrare i försäkring/i förhållande till "prestanda" får man leta efter. Dock är dom inte dåliga att bygga ljud i.

/Theo

ja säkert, va dricker din bil per mil?? jag lovar att min är billigare eller i samma klass.

o då har jag ändå V12 ´a..

Jadu "BMW750" Min bil drar 0,5-0,75 liter DIESEL per mil. Slår någon det med en Gammal BMW V12a ja då är jag Kalle anka.

Snälla det låter ju som om du tror dig själv när du säger att en BMW 750 är soppasnål! Men du skämtar väl!?

/Theo

pimp-in-rby
3 oktober 2005 ·

BAD_ROBOT skrev:
855, klart snyggast och bäst utrymme. Dessutom är dem inte såååååå vanliga som dem tråkiga golfarna...

precis,var ju de ja skrev innan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang