Okej, så det är alltså en bra lösning att ha en 10" för snärtbas och en 12" eller 15"arre för djupbas? måste det inte vara en 10,a som tål MYCKET ström då? om det ska ha nåt att säga till om mot en 15"arre?
// T
Nej nej!
10"basen bör isf. sitta fram som midbas. Blanda baselement som spelar samma frekvens funkar dåligt. 8"midbas/ar och en 12 eller 15"bas som tar hand om det djupaste funkar mycket bra.
Bästa bilen du kan bygga i är en bil med så lite svängningar som möjligt i chassit ifall man då inte vill hålla på och förstärka. Den mest perfekta bilen jag kan komma på är ju en gammal bubbla med runt eller kupat tak.
Det blir ju då så lite svängningar som möjligt och den har en perfekt hatthylla att bygga ljud i och en bra framått böjt tak så att ljudet kan få en så jämn gång som möjligt.
Okej. SÅ alltså ska jag försöka klämma in 1 midbas i varje dörr med? tillsammans med redan dubbla framsysem?
Tack på förhand/ T
Skall du köra med dubbla framsystem så bör du köra med dubbla tvåvägs 6,5" kit, och då har du redan midbas så det räcker, och behöver bara en eller två bra 10-12"are. som gärna matas med mycket effekt.
Vill du ha rejäla midbasar fram så rekommenderar jag mellanregister på i-brädan.
ska du ha billig bil så köp dig en bmw 7 serie, dricker int mö, men går att bygga utav bara H-ete i...
Hur menar du? Soppatörstigare bil (med jänkare som undantrag) och dyrare i försäkring/i förhållande till "prestanda" får man leta efter. Dock är dom inte dåliga att bygga ljud i.
?? varför leta en bil först!.. köp den bil du vill ha sen monterar du stereon så klart! ska man ha det bra får man nog räkna med lägga ner lite timmar på installationen! man får inte direkt nåe gratis
Men Mongo! Han undrar ju bara vad alla har för tips!
køp kicker. stoppa i 2st 12" i en golf eller liten civic. (Y) mycket bra och ett stort rockford eller DLS steg på dom. JVC spelare och mb quart høgtalare
køp kicker. stoppa i 2st 12" i en golf eller liten civic. (Y) mycket bra och ett stort rockford eller DLS steg på dom. JVC spelare och mb quart høgtalare
Ja eller så ett Kicker steg till dem kicker basarna
bmw750 säg va den drar då! den lär ju inte dra under litern blandad körning när bilen är så pass stor! En golf drar ca 0.6 0.7L drar din lika mkt har du en väldigt speciell bmw
ska du ha billig bil så köp dig en bmw 7 serie, dricker int mö, men går att bygga utav bara H-ete i...
Hur menar du? Soppatörstigare bil (med jänkare som undantrag) och dyrare i försäkring/i förhållande till "prestanda" får man leta efter. Dock är dom inte dåliga att bygga ljud i.
/Theo
ja säkert, va dricker din bil per mil?? jag lovar att min är billigare eller i samma klass.
o då har jag ändå V12 ´a..
Jadu "BMW750" Min bil drar 0,5-0,75 liter DIESEL per mil. Slår någon det med en Gammal BMW V12a ja då är jag Kalle anka.
Snälla det låter ju som om du tror dig själv när du säger att en BMW 750 är soppasnål! Men du skämtar väl!?