5639
Sök

Udda saker på volvo 850

8 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Kolhållare på volvo 850, sitter mellan ytterplåt och motrorum på vänsterfram precis framför hjulet. Hur i h-e byter man en sådan??? Hade ingen aning om att den fanns och allra minst där den fanns.

/Henrik

Kettunen
17 juni 2007
Vette fan jag heller men vet att det heter kofångare wink

8 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Ja, Jo Det Vet Jag Men Jag Menar Om Man Anstränger Sig Och Känner I Utrymmet Framför Frmhjulet Bakom Kofångaren Och Ytterplåten Så Känner Man Denna Kolhållare.

/h

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juni 2007
ett bra tips köp dig en bok för volvo 850 vet jag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Körv
3 535 Inlägg
17 juni 2007
ironhead, varför tror du han skriver på gorg? Han vill väl slippa köpa en bok? tongue

Truckdriving Man

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juni 2007
annars kan man ju ringa volvo och fråga då slipper man köpa en bok som man ändå inte fattar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

8 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Hmmm, har funderat på boken, av många ánledningar. Dock svindyr, lån på bibblan- ok samma bok inte egen men ändock läsbar.

Givetvis kan man ringa volvo, vilket jag kommer att göra imorgon. Kan tänka att volvoverkstan är svindyr. Därav frågan om den är lätt att byta - kolhållaren alltså. Kör till skrotens pick and pay - voila så har man sparat en bra slant. Lite smuts under naglarna - men vem bryr sig- man ska väl leva som vanliga döda oxå.

/H

Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 juni 2007
Kolhållare?? vet du vad prylen har för funktion?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

8 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Enigt instruktionsboken, innehåller den aktivt kol  - behållaren (stor som en 1,5l pet flaska) hindrar bensinångorna från tanken att sprida sig i naturen och ta död på maskrosor och annat kul som finns där. Hursomhelst när man startar bilen blandas bensinångorna i behållaren med insprutande bensin (eller nåt, trolig funktion, vad vet jag?). Fiffig pryl som man inte vet fanns där förrän den pajar. Tror inte att den har någon egentlig funktion då den inte används vid gaspådrag.

/H

Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 juni 2007
Då vet ja.. isåfall heter den/det kolkanister wink Hur man får bort den vet ja dock inte smile
Senast redigerat av Manne (17 juni 2007)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

8 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Tack för hjälpen med vad det kallas, nu får jag väl googla skiten och se vad som finns där i cyberrymden. Tror den satt fast med vanliga buntband.

/H

8 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Hitta den och har mer koll på hur skiten ska sitta. nu är det bara och se om man hittar någon som e billig på skrotis.

/H

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 juni 2007
hebeponken skrev:
Hitta den och har mer koll på hur skiten ska sitta. nu är det bara och se om man hittar någon som e billig på skrotis.

/H

varför byta?släng skiten

8 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
kolhållaren eller?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 juni 2007
hebeponken skrev:
kolhållaren eller?

ja kolkanistern