Kolhållare på volvo 850, sitter mellan ytterplåt och motrorum på vänsterfram precis framför hjulet. Hur i h-e byter man en sådan??? Hade ingen aning om att den fanns och allra minst där den fanns.
Ja, Jo Det Vet Jag Men Jag Menar Om Man Anstränger Sig Och Känner I Utrymmet Framför Frmhjulet Bakom Kofångaren Och Ytterplåten Så Känner Man Denna Kolhållare.
Hmmm, har funderat på boken, av många ánledningar. Dock svindyr, lån på bibblan- ok samma bok inte egen men ändock läsbar.
Givetvis kan man ringa volvo, vilket jag kommer att göra imorgon. Kan tänka att volvoverkstan är svindyr. Därav frågan om den är lätt att byta - kolhållaren alltså. Kör till skrotens pick and pay - voila så har man sparat en bra slant. Lite smuts under naglarna - men vem bryr sig- man ska väl leva som vanliga döda oxå.
Enigt instruktionsboken, innehåller den aktivt kol - behållaren (stor som en 1,5l pet flaska) hindrar bensinångorna från tanken att sprida sig i naturen och ta död på maskrosor och annat kul som finns där. Hursomhelst när man startar bilen blandas bensinångorna i behållaren med insprutande bensin (eller nåt, trolig funktion, vad vet jag?). Fiffig pryl som man inte vet fanns där förrän den pajar. Tror inte att den har någon egentlig funktion då den inte används vid gaspådrag.