hej jag vill trima mina supra mkiv tt 94 jag vill trimma den med enkla saker som ,dubbla sportfiltrar,intercoller,avgasystem,lustgas,chippa,dumpventil,grenrör,..mm
men senare vill jag borra cyllindern o byta utt till störe kolvar ska se kanske det blir en färsk kompressor till den 330hk org hur mycket hk tror ni jag kan få på sån trimm ?? bli ganska dyrt vet jag
Veilside Fortune kitet som du vill ha kostar MYCKET pengar. Om jag inte minns fel så va det en bra bit över 100000:-
Dessutom om du ska stroka Supra till JUN's 3.3l kit eller HKS 3.4l kit så får du lägga ut närmare 100000:- igen. Eller menar du kolvarna med 00,20" overbore? Du hänger nog på lite fel forum om du snackar Supra mkIV. www.supramannen.com
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Är dessutom tveksam att du har åldern inne för bil eller att du kan nåt överhuvudtaget om den. För det första så sätter man inte en kompressor på 2jz-gte motorn. Och chippa kan du glömma också. Dumpventil har inget med effekthöjning att göra.
Köp färdigt kit, så som PHR steg 2 med PHR steg 2 på soppan.
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
så jag kommer minst lägga drygt 400.000 kr på trimm o bodykit ?? men en sån supra tror jag e värd att lägga mycket pengar för man får ganska bra resultat efterått
hej jag vill trima mina supra mkiv tt 94 jag vill trimma den med enkla saker som ,dubbla sportfiltrar,intercoller,avgasystem,lustgas,chippa,dumpventil,grenrör,..mm
men senare vill jag borra cyllindern o byta utt till störe kolvar ska se kanske det blir en färsk kompressor till den 330hk org hur mycket hk tror ni jag kan få på sån trimm ?? bli ganska dyrt vet jag
Det där låter inte som enkla saker för mig .. Och som någon sa längre upp Dumpventil Har inget me effekt Höjning o göra Lustgas vet ja inte riktigt om d räknas som trimm .. Och ska du fråga mig så tycker ja det är lite överdrivet med 750hk om du ska köra på Bilvägar ...
Men lycka Till med ditt projekt och din bil verkar Nice
Såg den på SCF.. Men som sagt, för att ha en trimmad bil måste man ha en jädrans kunskap om man inte är rik som ett troll. Jag kan inte mycket, men om man inte vet mycket så bör man ha det kvar i orginal. Skaffa kunskapen och intresset och sen börja med lite lättre prylar. Det är iaf vad jag tycker...
Dessutom behöver man inget bodykit på supra mkIV, dem är så jävlá fina utan det.
Bodykit på en Supra är helt onödigt. Kolla bara Hyboost Supra. Han har RMM läpp, 98ans headlight och bakljus och crystalclear blinkers. Och ruskigt snygga HRE fälgar.
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Det där låter inte som enkla saker för mig .. Och som någon sa längre upp Dumpventil Har inget me effekt Höjning o göra Lustgas vet ja inte riktigt om d räknas som trimm .. Och ska du fråga mig så tycker ja det är lite överdrivet med 750hk om du ska köra på Bilvägar ...
Men lycka Till med ditt projekt och din bil verkar Nice
Lustgas anses väl som en tillfällig effekökning. Det börjar rulla allt fler Supror på gatorna, vet om 4-5 st som har 650-900hk på gatan. Och dom klagar knappast över effekten
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Tycker också att du ska ha kunskaperna och byta/trimma på en så pass dyr bil. Så lämna bort det istället för att göra det själv om du är osäker. Bara ett bpu-trim anser jag är lite halvt avancerat. Avgas, dp, filter, fcd och bcc.
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
mm tack tack men saken e att 750hk för en supra e ganska bra tycker jag för det e det motorn i en supra vill ha och bad_robot vet att min supra e snygg men saen e vill göra mer utt av det låter kanske första och nya veilside i sverige
mm tack tack men saken e att 750hk för en supra e ganska bra tycker jag för det e det motorn i en supra vill ha och bad_robot vet att min supra e snygg men saen e vill göra mer utt av det låter kanske första och nya veilside i sverige
750hk får du ut genom att byta turbo, grenrör, större spridare, walbro soppapump, fmic, andra kammar, plus lite annat små pill. Byta ventilfjädrar och brickor kan vara ett tips när du har bytt till vassare kammar. Först i sverige blir du inte med Veilside fortune kitet. Är en kille på åland som har det, fast det är något ombyggt i fronten. Dessutom gör Veilside den fulaste stylingen till Supra.
Senast redigerat av BoostLogic (20 september 2005)
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris