Volkswagen Golf vr6

sa
19 juni 2007 · 24 Inlägg

Har funderat på denna bil ett tag nu..

Men skulle vilja få reda på lite mer av den..

1. Hur mycket väger den?
2. Hur mycket drar den per mil blandad körning?


Vore bra om nån kunde komma med lite tips om man ska kolla nåt speciellt på dom vid inköp?? Några saker som brukar slitas ut extra mycket osv.??

Robban-vr6
19 juni 2007 · 159 Inlägg

1. har för mig de vägde 1400kg ca skatten låg på ca 1400kr
2. min drog 0,9-1 L blandad körning i sthlm förorter

kolla de mesta inom elen, dvs elhissar o taklucka m.m
samt lyssna hur motorn låter ska inte rassla om kamkedjan, samt servisboken är viktigt.

skit kul bil o äga, kunde dock bli lite dyr o laga när den ville ha nya delar o när man inte e nån vidare mekargud tex topppackning wink

Senast redigerat av Robban-vr6 (19 juni 2007)

MaZzej
19 juni 2007 · 136 Inlägg

ursäkta att jag snor tråden lite... ville inte skapa en ny bara för en enda fråga roll  Tänkte kolla hur man sitter i vr6 an om man har lite bredare rygg än normalt. Just nu kör jag runt i farsans 95 saab kombi o den är helskön.. men som sagt hur sitter man i den om man har lite bredare rygg??

De Säger Vi Hej!
soilwork
19 juni 2007 · 2 Inlägg

Har för mig att min Golf VR6 väger 1280.. Det går att åka på 0,8-0,9 ganska lätt (landsväg) smile Blandad ligger den nog runt litern.

Volkswagen Golf GTi "Generation 1" (1982)
Robban-vr6
19 juni 2007 · 159 Inlägg

de borde inte va nå fara, man sitter bra i stolarna enligt mig.
e bara på sidorna vid låren som de e en liten kant så ryggen e de nog lungt för big_smile

NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
19 juni 2007 · 211 Inlägg

sa skrev:
Har funderat på denna bil ett tag nu..

Men skulle vilja få reda på lite mer av den..

1. Hur mycket väger den?
2. Hur mycket drar den per mil blandad körning?


Vore bra om nån kunde komma med lite tips om man ska kolla nåt speciellt på dom vid inköp?? Några saker som brukar slitas ut extra mycket osv.??

1 Den väger 1360kg
2 Den drar ca 0.85L milen landsväg
3 All information om denhär bilen hittar du på www.vr6.nu

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
ozzy ★★★★★
19 juni 2007 · 455 Inlägg

MaZzej skrev:
ursäkta att jag snor tråden lite... ville inte skapa en ny bara för en enda fråga roll  Tänkte kolla hur man sitter i vr6 an om man har lite bredare rygg än normalt. Just nu kör jag runt i farsans 95 saab kombi o den är helskön.. men som sagt hur sitter man i den om man har lite bredare rygg??

sitter recaro sportstolar i vr6orna så dom är skålade o sitter väldigt skönt o stabilt i dom,  jag normal kroppsbyggnad har rätt stor yta för ryggen, så de ska inte vara några problem!!

sa
19 juni 2007 · 24 Inlägg

Fan den vägde ju ganska mycket

MaZzej
19 juni 2007 · 136 Inlägg

gött big_smilebig_smilebig_smile

De Säger Vi Hej!
ozzy ★★★★★
19 juni 2007 · 455 Inlägg

sa skrev:
Fan den vägde ju ganska mycket

ja de e en del med tanke på att de e en "liten golf" men motorn väger rätt mycket så den är lite understyrd också. finns ju ett alternativ till vr6 (som är tråkigare) gti 16V

sa
19 juni 2007 · 24 Inlägg

Ok men hur är körglädjen me dom.. Har hört dom gör 0-100km/h på under 8sekunder??

Och hur mycket kostatar det (ca) att chippa dom??

www.vr6.nu var ett kalasforum smile tack för länken!

Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
19 juni 2007 · 287 Inlägg

Vikten beror på orginalutrustningen, men en fwd ligger på 1280-1360kg typ. En syncro dryga 100kg till. Vill du ha reda på skatten exakt så är det bara att ta reda ett regnummer och ringa vägverket. Jag betalar 1835:- för min syncro, en fwd är nån hundring billigare.


...och jag tror ingen blir besviken på stolarna. Både kvaliteten och komforten är kanon! smile

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
ozzy ★★★★★
19 juni 2007 · 455 Inlägg

sa skrev:
Ok men hur är körglädjen me dom.. Har hört dom gör 0-100km/h på under 8sekunder??

Och hur mycket kostatar det (ca) att chippa dom??

www.vr6.nu var ett kalasforum smile tack för länken!

underbar! ljudet i en vr6a med öppetluftfilter slår det mesta i mångas öron kan ja lova. orginal går en vr6 7,6 sek 0 - 100, chipp avgas o filter så borde du få ner den till ca 7sek. drar många bilar i race, har själv både dragit 9-3aero, v40 T4.  men de finns många sönderkörda då det är mesta dels ungdomar som kör vr6orna smile

Bobo
20 juni 2007 ·

Det är en grymt rolig bil, men jag skulle köpa en syncro inte fwd.

dusty Living in the fastlane
20 juni 2007 · 2 616 Inlägg

min drog 1.1l milen 240 kusar.

Vallås Locos
20 juni 2007 · 407 Inlägg

ozzy skrev:

sa skrev:
Ok men hur är körglädjen me dom.. Har hört dom gör 0-100km/h på under 8sekunder??

Och hur mycket kostatar det (ca) att chippa dom??

www.vr6.nu var ett kalasforum smile tack för länken!

underbar! ljudet i en vr6a med öppetluftfilter slår det mesta i mångas öron kan ja lova. orginal går en vr6 7,6 sek 0 - 100, chipp avgas o filter så borde du få ner den till ca 7sek. drar många bilar i race, har själv både dragit 9-3aero, v40 T4.  men de finns många sönderkörda då det är mesta dels ungdomar som kör vr6orna smile

Snarare sportavgassystem han ska satsa på om han vill ha rätt ljud, det påverkar ljudet mest. En VR6:a låter helt underbart och med rätt sport. system så slår den de allra flesta bilarna.

Tråkigt bara att den kostar så mycket att äga...

Poon Knegare
20 juni 2007 · 302 Inlägg

min drar 1.2-1.3 normalt sett vid blandad körning...

Poon
Love the sound...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang