Inga roliga historier här inte

Mina saker är väl först och främst när en polare till mig ringer stupfull och säger jag ska med ut och åka i hans bil (bmw 316). Jag som var hemma då och hade nyktrat till försökte övertala honom att åka hem och ge sig med de dumheterna.
Men icke, han var nästan utanför sa han. Jaja, man fick gå ut och övertala honom att köra hem lugnt och försiktigt.
Han körde ut mot en större väg och gasade upp bilen, han skulle visa hur snabbt den gick

Tänkte att jaja, de går väl bra på denna fina vägen. Men sen vart man fartblind och i kurvan som kommer håller vi cirka 170 km/h och får sladd. Vi frontar rätt ner i diket i en bergsvägg sedan rullar bilen kanske 5 varv.
Bilen var helt och hållet skrot efteråt.
Hur gick det med oss?
Ingen hade bälte men ändå kryper vi ur bilen som ligger på taket helt oskadda. Ja, polaren blödde lite från huvudet men inge värre, mest ett sår.
Efteråt har jag tänkt hur orättvist det är ibland. Varför ska vi, två dumma unga fulla killar som är ute och riskerar våra och andras liv köra av vägen på det viset klara oss? Medans vissa krockar kanske i 50-60 och dör...
Efter det hände så är jag ganska så åkrädd. Gillar inte alls att åka med när andra kör. Kör också ganska mycket försiktigare med tanke på det där.
Sen har jag också kört av vägen när det var blixthalka i runt 90 km/h med min gamla volvo 740. Jag och min sambo var med i bilen och klarade väl oss rätt så bra. Gled mest ut i ett "fint" dike.
Det otäcka var två dagar senare när jag satt på jobbet framför datorn. Så tappar jag synen helt och blir totalt blind. Hinner tänka att nu är de ju helt kört. Jag tänker inte leva som blind. Ringer till kontoret så de får hämta mig och köra mig till sjukhuset.
Får tillbaka synen på sjukan helt plötsligt och en massa tester görs. Inga fel hittades. Läkarna sa dock att man ska alltid inom sjukhuset efter något liknande. Det är alltid omtumlande för hjärnan att de tar stopp så fort.
Fick en nerv skada i ryggen kort därefter och var förlamad från mitt knä och ner i ett halvår. Sjukskriven i 9 månader för allt de där.
Men är återställd idag. Med ännu en läxa i bakhuvudet som dyker upp när är ute på vägarna.