Vad är den värsta..mest otäcka grej du varit men om ,tex bilolycka m.m m.m

NiMroD
19 juni 2007 · 264 Inlägg
#1

Vad är den värsta..mest otäcka grej du varit men om ,tex bilolycka m.m m.m

Merclone Leg. Spådam
19 juni 2007 · 816 Inlägg
#2

Som tur är har man varit förskonad från sånt (peppar peppar). Det värsta jag varit med om var för exakt en vecka sen, hade förlustat mig i Köpenhamn med damen min, syrran och svågern. Ska ta Öresundståget hem och har precis kommit ner på perrongen. Går förbi en bänk där det sitter en massa ungar och trams (lärare). Då kommer ett tåg in på spåret närmast, det smäller till och svågern skriker att vi ska flytta på oss. Vänder mig om och ser ett stort moln av gnistor komma ur tunneln som tåget kom ur. Sen kommer kablarna flygande, folk försöker panikslagna springa från bänken (som hela alltet var på väg mot) och den piskar runt lite. Ser bara att den träffar en kvinna som sitter längst ut på bänken och hon faller ihop pladask. I det ögonblicket var jag säker på att hon och alla andra som fått kablarna på sig har dött. Men när paniken lägger sig visar det sig att alla klarat sig med lindrigare skador, bortsett från kvinnan som föll ihop och nu inte kan resa sig.

I slutändan visar det sig att strömmen bröts när kablaget föll ner, men det visste man inte när det hände, då var man mest tacksam över den tur man haft, minsta lilla rödljus på övergångsstället och vi hade hamnat i vägen för skiten... Jaja, jag tog kort på det och skickade till Aftonbladet och Sydsvenskan och tjänade en 10 000 på det... Inget ont som inte har nått gott med sig smile

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
FreddeK
20 juni 2007 ·
#3

En jobbarkompis som klappa ihop framför mig...hans hjärta strulade men allt löste sig tillslut!

Team-Adolfsson Gödseldräng
20 juni 2007 · 4 529 Inlägg
#4

hmm
måste nog varit när Farsan
fick ett epelepsi (stavning?) anfall inne i ett tjurbås där vi hade tjurar på ca 1 ton som skulle gå till slakt dagen efter dock så lyckades jag komma in krypa under tjurarna som trampade runt och sedan släpa ut han och brorsan stog utanför och lyfte ut han över ett 1.5M högt galler
då skakde man en hel del och var jävligt skraj
tänkte aldrig på att jag kunde blivit ihjältrampad av tjurarna utan skulle bara få ut han därifrån

sen var det andra gången
var i skogen med brorsan skulle fälla en stor gran som hade ca 1m runt om och den när den valt så slog den upp med änden och kastade iväg brorsan ca 7 M bakåt = 1 revben och några blåmärken
kass motorsåg trasig huggarhjälm

var jävligt skraj båda gånger men löste sig ju som tur va jävligt bra

FreddeK
20 juni 2007 ·
#5

Team-Adolfsson skrev:
hmm
måste nog varit när Farsan
fick ett epelepsi (stavning?) anfall inne i ett tjurbås där vi hade tjurar på ca 1 ton som skulle gå till slakt dagen efter dock så lyckades jag komma in krypa under tjurarna som trampade runt och sedan släpa ut han och brorsan stog utanför och lyfte ut han över ett 1.5M högt galler
då skakde man en hel del och var jävligt skraj
tänkte aldrig på att jag kunde blivit ihjältrampad av tjurarna utan skulle bara få ut han därifrån

sen var det andra gången
var i skogen med brorsan skulle fälla en stor gran som hade ca 1m runt om och den när den valt så slog den upp med änden och kastade iväg brorsan ca 7 M bakåt = 1 revben och några blåmärken
kass motorsåg trasig huggarhjälm

var jävligt skraj båda gånger men löste sig ju som tur va jävligt bra

Tur det därsmile Epilepsi stavas det.

Team-Adolfsson Gödseldräng
20 juni 2007 · 4 529 Inlägg
#6

Freddeponken skrev:

Team-Adolfsson skrev:
hmm
måste nog varit när Farsan
fick ett epelepsi (stavning?) anfall inne i ett tjurbås där vi hade tjurar på ca 1 ton som skulle gå till slakt dagen efter dock så lyckades jag komma in krypa under tjurarna som trampade runt och sedan släpa ut han och brorsan stog utanför och lyfte ut han över ett 1.5M högt galler
då skakde man en hel del och var jävligt skraj
tänkte aldrig på att jag kunde blivit ihjältrampad av tjurarna utan skulle bara få ut han därifrån

sen var det andra gången
var i skogen med brorsan skulle fälla en stor gran som hade ca 1m runt om och den när den valt så slog den upp med änden och kastade iväg brorsan ca 7 M bakåt = 1 revben och några blåmärken
kass motorsåg trasig huggarhjälm

var jävligt skraj båda gånger men löste sig ju som tur va jävligt bra

Tur det därsmile Epilepsi stavas det.

aa en hel del
ok tack för det smile

KarlNilsson Örebroare i exil
20 juni 2007 · 970 Inlägg
#7

Såg en äldre kvinna på cykel bli överkörd av en tradare på en landsväg för några år sedan. Det var riktigt otäckt att se. Kändes så overkligt...

Bortser man från sådana händelser är det värsta jag vart med om när jag fick ett telefonsamtal från min far att min bror låg på intensiven och förmodligen inte skulle överleva. Han hade blivit knivskuren och båda lungorna och levern var skadade.

Kan än idag inte fatta att det hände och jag är bara glad att han överlevde.

Hej FRA!
wahlberg
20 juni 2007 · 45 Inlägg
#8

När syrran fick epilepsianfall vart jag ganska skraj, som tur är var det bara en engångsgrej. En annan händelse var när jag kraschade med moppen och trodde att jag såg in till benet osv, men det gjorde jag inte.. tongue
Och en till sak som jag knappt kommer ihåg för jag var typ 7 år gammal och halvsov var när familjen flög till Frankrike och hamnade i en luftgrop på 75 m eller nånting. Jag märkte det knappt men alla i planet skrek ju så det förstärkte känslan ganska väl.

Inte så jätteläskiga saker kanske men..

mebben Troligen galen...
20 juni 2007 · 567 Inlägg
#9

Jag blev knivskuren -97. Ganska obehagligt.

-95 somnade föraren i en bil jag åkte i, vi gled över mötande körfält och missade de mötande bilarna. Färden slutade med att det flög trasiga antika möbler åt alla håll... Att vi överlevde den resan var bara tur och ingen skicklighet.

Liman
20 juni 2007 · 81 Inlägg
#10

wahlberg skrev:
När syrran fick epilepsianfall vart jag ganska skraj, som tur är var det bara en engångsgrej. En annan händelse var när jag kraschade med moppen och trodde att jag såg in till benet osv, men det gjorde jag inte.. tongue
Och en till sak som jag knappt kommer ihåg för jag var typ 7 år gammal och halvsov var när familjen flög till Frankrike och hamnade i en luftgrop på 75 m eller nånting. Jag märkte det knappt men alla i planet skrek ju så det förstärkte känslan ganska väl.

Inte så jätteläskiga saker kanske men..

Faktum är att luftgroparna inte är mer än någon cm smile Skulle en grop vara tex 2 meter skulle allt inne i planet som var löst flyga upp till taket. Läste det i Illustrerad Vetenskap.

Sokrates Eliminator
20 juni 2007 · 1 441 Inlägg
#11

"Faktum är att luftgroparna inte är mer än någon cm  Skulle en grop vara tex 2 meter skulle allt inne i planet som var löst flyga upp till taket. Läste det i Illustrerad Vetenskap.

Det där är bara skitsnack. Hur kan man vara så kategorisk, Jag har flygit massor och det kan jag säga en luftgrop kan variera enormt mycket. Finns de som omkommit på grund av luftgropar i flygplan.
Känner man att man lättar från stolen ett par - 5 sekunder kan jag lova att det handlar om mer än centimetrar.

Tommy

Senast redigerat av Sokrates (20 juni 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Sokrates Eliminator
20 juni 2007 · 1 441 Inlägg
#12

Det värsta jag varit med om när jag 15 år  fick akut snitta mina halsmandlar  (kallas Halsböld) i halsen pga att jag var så svullen att jag knappt kunde andas. Läkaren tog en skalpell och sa gapa.
Jag trodde han skulle kolla, samtidigt tog sjuksköterskan tag bakifrån om bröst och panna.
Läkaren tog skalpellen och drog 2 snitt i svalget helt utan bedövning.
Sedan låg jag där och spottade ut var och blod,, fyllde väl ca 2 sådana där njurformade byttor med det. Fy fan vad läskigt, dock gick det snabbt, men trodde inte man kunde bli behandlad så där i ett I-land med "världens bästa sjukvård".

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Liman
20 juni 2007 · 81 Inlägg
#13

Sokrates skrev:
"Faktum är att luftgroparna inte är mer än någon cm  Skulle en grop vara tex 2 meter skulle allt inne i planet som var löst flyga upp till taket. Läste det i Illustrerad Vetenskap.

Det där är bara skitsnack. Hur kan man vara så kategorisk, Jag har flygit massor och det kan jag säga en luftgrop kan variera enormt mycket. Finns de som omkommit på grund av luftgropar i flygplan.
Känner man att man lättar från stolen ett par - 5 sekunder kan jag lova att det handlar om mer än centimetrar.

Tommy

Jag har aldrig sagt att luftgroparna har en fixerad & konstant fallhöjd. Däremot sa jag att de oftast inte är mer än ett par cm. Det du skriver att folk har dött pga luftgropar så är det sant, är man inte fastspänd och du hamnar i en luftgrupp modell större (som 2m) så är ju risken stor att man slår sig ganska rejält när man flyger omkring som en vante i planet. Var något plan i usa 97 som en eller flera passagerar dog till följd av att de inte använde bälte och flög upp i taket.

Vad jag skulle vilja veta är hur du kan vara så säker på hur långt du faller när du inte har någon som helst möjlighet att mäta. Jag har flugit massor i mina dar, många resor över till staterna. Mycket turbulens och upplever det som fallhöjder på hur mycket som helst. Men ändå har jag ju inte den blekaste om hur djupt det egentligen är.

Så hur du kan LOVA att det handlar om mer ett par cm skulle jag vilja veta.
Du får väl klaga hos Illustrerad vetenskap som jag tatt denna info från. Söker jag på google lär jag säkert hitta samma fakta. Den som söker skall finna.

Sokrates Eliminator
20 juni 2007 · 1 441 Inlägg
#14

Men hallå?. Pratar du turbulens eller luftgropar.Finns ingen möjlighet att känna av centimetrar i ett plan på typ 50 meter och vikter på många ton i vikt.
Egentligen behöver man inte läsa sig till sådana saker. Det räcker att använda huvudet,
Hittade dock detta ang. turbulens: "Om du avskyr luftgropar och vill ha en så jämn flygning som möjligt ska du nämligen sikta på mitten av planet längs vingarna där dom tunga motorerna är placerade. Det är nämligen så att planet “gungar” med tyngdpunktens centrum i mitten. För dig som sitter längst bak i en Jumbo som är 65 meter lång kan du räkna med upp till 10 meters berg-och-dal-bana när du flyger in i turbulens."

Vid luftgropar så tappar flygplanet "bärighet" på vingarna för en kort stund pga störningar i luften etc. Skiftande uppvindar och liknande. Studera aerodynamik lite. Lär dig varför en vinge ser ut som den gör varför det bildas en "luftkudde" under vingen, och varför det bildas undertryck ovanför vingen. Varför lufthastigheten är högre på ovansidan än under.
Centimetrar är ju då planet rister och rycker lite och då pratar vi säkert ändå decimeter.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
blacken
20 juni 2007 ·
#15

Ibland det värsta jag har varit med om var när en tjej som jag var tillsammans med gjorde en abort. När jag besökte henne på sjukhuset efter ingreppet så hade skrapningen misslyckats och hon hade fått kraftiga blödningar. Så dom körde med koksalt istället. När jag satt där hos henne så började det att blöda igen och det låg "sjukhus blöjor" där så hjälpte jag henne att byta dom.  Och jag är född nyfiken som en katt så jag blundar inte för det mesta.  Där i blöjan så låg det en sorts "krumelur" jag tänkte inte så mycker mera på det och knöglade ihop blöjan och slängde den i sopkorgen.  Ett par år senare så såg jag på ett TV program om aborter, där så visade dom en bild på ett aborterat foster och där så var den "krumelur" som jag hade sett.  När jag insett att det var mitt barn som jag hade knöglat ihop och slängt i soporna så tog det ett tag innan jag vart människa igen.

Daaze Rent A Retard !
20 juni 2007 · 674 Inlägg
#16

måste vara när jag föll från taket på jobbet, 12,5 meter rakt ner i backen. brötbåda handlederna, ett helvetes stort blåmärke på höger lunga och bröt ryggen på 3 ställen, varv en kota så illa att den tog skada på ryggmärgen så jag sitter i rullstol idag. men ska vara glad att jag kan skirva detta idag. hade kunnat gått bedydligt värre, jag landade nämligen på ett underlag blandat med sprängsten,grus,lera och mossa.. yikes hmm

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Liman
20 juni 2007 · 81 Inlägg
#17

Förklara skillnaden för mig på turbulens och luftgropar är du snäll, jag förstår inte.

Nu frågade jag ju faktiskt bara hur du kunde veta och lova att man faller mer en ett par m.
Inte hur en vinge fungerar & etc. Bara för att man vet hur en vinge & lyftkraften fungerar i förhållande till luftströmmar & termik så kan du ju inte veta hur pass mycket fallhöjden är när du sitter inne i flygplanet. Ska kika i vilken nr artikeln var och så ska jag referera dig till den.

Chrillee House/Trance diggare
20 juni 2007 · 287 Inlägg
#18

Har klarat mig ifrån sån skit hittills trots lite vårdslös körning.

Men legat bakom en bil som kört av vägen och voltat i hyffsad fart, det fick en att tänka och bli lite chockerad.

FreddeK
20 juni 2007 ·
#19

Liman skrev:
Förklara skillnaden för mig på turbulens och luftgropar är du snäll, jag förstår inte.

Nu frågade jag ju faktiskt bara hur du kunde veta och lova att man faller mer en ett par m.
Inte hur en vinge fungerar & etc. Bara för att man vet hur en vinge & lyftkraften fungerar i förhållande till luftströmmar & termik så kan du ju inte veta hur pass mycket fallhöjden är när du sitter inne i flygplanet. Ska kika i vilken nr artikeln var och så ska jag referera dig till den.

Sluta tjafsa om det där nu...tror dom flesta inte vill läsa erat jidder!roll

Liman
20 juni 2007 · 81 Inlägg
#20

Freddeponken skrev:

Liman skrev:
Förklara skillnaden för mig på turbulens och luftgropar är du snäll, jag förstår inte.

Nu frågade jag ju faktiskt bara hur du kunde veta och lova att man faller mer en ett par m.
Inte hur en vinge fungerar & etc. Bara för att man vet hur en vinge & lyftkraften fungerar i förhållande till luftströmmar & termik så kan du ju inte veta hur pass mycket fallhöjden är när du sitter inne i flygplanet. Ska kika i vilken nr artikeln var och så ska jag referera dig till den.

Sluta tjafsa om det där nu...tror dom flesta inte vill läsa erat jidder!roll

Nja säg inte det. Visserligen väldigt off-topic och borde ha en egen tråd. Men det kan samtidigt vara väldigt lärorikt. Den som vet mest vinner. jag brukar själv sitta & läsa folk som går offtopic för det kan bli väldans intressant. Konflikter är intressant.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang