4582
Sök

Frågor ang spåra utlänskt paket ?

LillNaisarn
22 juni 2007
Trådstartare
Det är så att jag beställde för närmare 1månad sen lite saker till min bil, och det tycks vara segast leverans.  Och jag fick ett "Trance & Track" number motsvarande KOLI-nummer i sverige, och efter paketet lämnat singapore för att skeppas emot malmö post tycks det vara helt dött, (4juni) och nu undrar jag har försökt via Posten.se se vart paketet befinner sig då bolaget som skickat hävdar att jag bör kolla med min lokala post!

LillNaisarn
22 juni 2007
Trådstartare
Zcrewball skrev:
Tjena! Du kan ju söka på www.singpost.com med ditt kollinr..om det är skickat via dom.

jo jag vet smile men man söker då enklast på sidan www.speedpost.com.sg och sedan "track number", men det står bara att det är skickat emot sverige den 4:e denna månad efter det har det varit dött med updates på deras sida, har varit i kontakt med företaget och dom menade på att det är på väg till sverige/är i sverige redan, har inte precis fått hem ngt AVI att det kan hämtas ut på posten och då man varit in till posten så rycker dom bara på axeln och säger att det inte finns registerat i sverige iaf, dock så är det en vecka sen sist,

för det bör väll komma hem ett AVI att man har post att hämta ? eller det kanske är annat då man redan betalat för sakerna (använde PAYPAL),

Eliminator
1 441 Inlägg
22 juni 2007
Är det skickat med båt?
Då får du vänta, kan jag säga,,typ upp till 3 månader.

Har själv fått vänta typ uppemot 6 veckor för ett litet paket airmail från USA.
Ibland kan det ta otrolig tid, ibland så kort som 3 dagar.

Kontakta transportbolaget och fråga.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

LillNaisarn
22 juni 2007
Trådstartare
Sokrates skrev:
Är det skickat med båt?
Då får du vänta, kan jag säga,,typ upp till 3 månader.

Har själv fått vänta typ uppemot 6 veckor för ett litet paket airmail från USA.
Ibland kan det ta otrolig tid, ibland så kort som 3 dagar.

Kontakta transportbolaget och fråga.

Tommy.

Nej det är med "air mail" dvs flyg.
jo jag vet med båt får man ränka med ca 2månader,
tycker det känns ut lite väl länge närmare 4veckor med flyg, beställde dagen efteråt grejer från hongkong till bilen och det fick jag 4arbets dagar efteråt,

Har redan kontaktat dom och dom säger att det är på väg till sverige/är redan i sverige.

edit: vet du hur det funkar om man får hem ett AVI eller måste man springa jämt på posten och kolla med "Koli" nr'et ? tänkte så det ej ligger för länge och e.v skeppas tillbaka hmm
Senast redigerat av LillNaisarn (22 juni 2007)

Eliminator
1 441 Inlägg
22 juni 2007
Problemet är som du skriver,, om fraktbolaget inte når dig pga fel telefonnummer eller adress så returneras paketet relativt snabbt.
Tex för att du måste tulla samt momsa beloppet på varorna.
Därför råder jag dig att kontakta dem.

Tommy.

Eliminator
1 441 Inlägg
22 juni 2007
Kanske ligger på nån mjölkpall i Korpilombolo eller nått,,
bara skoja, är  själv däruppifrån N norrland men bor i Småland sen snart 25 år sedan.

Tommy.

LillNaisarn
22 juni 2007
Trådstartare
Sokrates skrev:
Problemet är som du skriver,, om fraktbolaget inte når dig pga fel telefonnummer eller adress så returneras paketet relativt snabbt.
Tex för att du måste tulla samt momsa beloppet på varorna.
Därför råder jag dig att kontakta dem.

Tommy.

Jag antogt det, men man känner sig som smått dum vara och springa på posten flera ggr varje vecka och fråga efter paketet, Därför tänkte jag fråga om man får ngt Avi hem eller liknande, jo dom har ju adressen, tror att dom också har nummer via PAYPAL, nåja är väll bara gå in på posten på måndag då dom öppnar och fråga om dom har ngn aning om vart det kan ligga paketet, då jag försökt söka via deras hemsida och det finns tydligen inte registerat, kan ju likaväl fastnat i ngn tull, dom skulle återkomma på bolaget så fort dom vet om det finner sig i Sverige eller om det fastnat någonstans på vägen,

men tack iaf för ditt svar då vet jag att man få kika in då och då på posten, antar att det är som om man köper från svenskt bolag att det ligger kvar 2veckor eller om det är 3veckor,

jo jag vet att det är moms+tull, dvs om dom inte skickat som "gift" men det betvivlar jag med tanke på att dom har "track number" dock så fick jag som gift från hongkong och det gick att spåra, nåja smile tackar & bockar återigen för din hjälp smile

edit: vart orolig att dom inte har ngt nummer men både hem och mobil nummer finns där, samt hem adress var tvungen och kolla samt adressen jag uppgett till försäljaren smile
Senast redigerat av LillNaisarn (22 juni 2007)

med lem
1 147 Inlägg
22 juni 2007
använd ups så kommer grejerna fram...fort dessutom..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Eliminator
1 441 Inlägg
23 juni 2007
UPs är bra, men USps så slipper du ganska ofta tull och moms *L*

Tommy.

LillNaisarn
23 juni 2007
Trådstartare
tror inte UPS är aktuellet då dom skickade via singapore, om jag skulle fått välja skulle jag valt dom smile återstår väll bara att se om det kommit iaf in isverige på måndag då man får gå in igen på posten smile

LillNaisarn
24 juni 2007
Trådstartare
Zcrewball skrev:
Ring till posten Arlanda. Hade paket från hongKong som vart liggandes där ett tag för att dom inte visste om jag skulle tulla för varorna. Istället för att kontakta mej så funderade dom själva...yikes

Tror du det kan ligga dära då det skulle till posten i malmö ?
vet ej varför "destinationen" var just malmö kanske passar bäst med ngt flyg,
ska knata in på måndag och höra igen om dom på posten hära kan hjälpa mig annars blir det väll sätta sig ner och ringa några samtal *suck* att det ska vara sånt problem för att bara plocka hem lite saker, nåja får nöja mig med att det är billigare än i sverige.

tack zcrewball för ditt tips det är guld värt smile

Sök