4621
Sök

Trängselskatten tillbaka i Stockholm den 1 augusti.

8 911 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Trängselskatten, de så kallade biltullarna, återinförs i Stockholm den 1 augusti.

Bra eller ?

Fotograf på Tierp iDag

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 juni 2007
Inte ett jävla dugg.

Isåfall ska vi ha trängselskatt BARA för 08orna när dom ska utanför stockholm också. Jävla puckon som infört det där.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

24 juni 2007
Mäki skrev:
Inte ett jävla dugg.

Isåfall ska vi ha trängselskatt BARA för 08orna när dom ska utanför stockholm också. Jävla puckon som infört det där.

men du vet vi stockholmare är inte heller jätteglada över trängselskatterna. det e nog bara dom som bor mitt i city som vill ha det.
ska det va trängselskatt i stockholm så borde det va det i resten av sverige med. vi stockholmare blir ju utpumpade me pengar av staten mad

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 juni 2007
mickinho skrev:
men du vet vi stockholmare är inte heller jätteglada över trängselskatterna. det e nog bara dom som bor mitt i city som vill ha det.
ska det va trängselskatt i stockholm så borde det va det i resten av sverige med. vi stockholmare blir ju utpumpade me pengar av staten mad

Jag menade såklart "illa" mot dom som vill ha det, andra som använder bilen dagligen där förstår jag, trängselskatt är nog det löjligaste jag någonsin hört och jag hoppas att det avskaffas illa kvickt.
Ber om ursäkt ifall du tog illa  upp. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

24 juni 2007
Mäki skrev:
mickinho skrev:

Jag menade såklart "illa" mot dom som vill ha det, andra som använder bilen dagligen där förstår jag, trängselskatt är nog det löjligaste jag någonsin hört och jag hoppas att det avskaffas illa kvickt.
Ber om ursäkt ifall du tog illa  upp. smile

tog aldrig illa upp, sa bara va man tyckte.
har för mig att det bara var centrala stockholm som fick rösta om biltullarna o inte hela storstockholm. det vart man sur över då man bor i huddinge som ligger utanför de centrala delarna. tycker att alla i hela storstockholm skulle få rösta, för då skulle det ha blivit ett nej:)

Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
24 juni 2007
Men, vad jag förstår så han väl "stockholmarna" röstat och svaret blev nej, men regeringen skiter i det och vill inte lägga ner det nu när det kostat så mkt pengar...(bor själv i stockholms-län men inte fick ja rösta för det).

Sen tycker ja att en sak e lite lustigt, när moderaterna hade sin valkampanj så sålde dom ju idén att skippa trängselskattprojektet och bygga fler sjukhus etc istället, nu vann dom...vad händer? Jo trängselskatten kommer tillbaka...

Kanske inte va meningen riktigt att snacka politik här vilket ja för övrigt e värdelös på,men nu blev det så tongue

För övrigt så NEJ, ja anser inte att trängselskatten e något bra!

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

Wankel
1 080 Inlägg
24 juni 2007
är sällan i sthlm men skulle det komma sånt i västerås  så skulle jag bli sne..då lägger jag hellre pengar på soppa och tar omvägar än ger dom till dom där jävla giriga politikerna

MDS Västerås

VAG entusiast
277 Inlägg
24 juni 2007
Bort med den genast. Tvinga svenska folket som vill in i Stockholm att skänka bort pengar på sådant här trams så att dem kan vräka i sig massa mat.
Dem vill bara ha massa pengar men när dem själva får betala då är det inte lika kul längre mad

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Wankel
1 080 Inlägg
24 juni 2007
pz_racing skrev:
Bort med den genast. Tvinga svenska folket som vill in i Stockholm att skänka bort pengar på sådant här trams så att dem kan vräka i sig massa mat.
Dem vill bara ha massa pengar men när dem själva får betala då är det inte lika kul längre mad

sant, det skulle fan inte förvåna mig om politiker slapp betala trängselskatten

MDS Västerås

Masterworks
24 juni 2007
Det största problemet är väll att det inte finns några allternativa vägar
att välja på då Essingeleden redan innan detta
"Politiker skiter i vad väljare vill" projekt var överbelastad!

Tror nog det hade varit bättre och bara gjuta en mur runt staden
så försvinner ALLA köer i innerstan och behövs pengar till ringleder
så kan man ju alltid höjja bensinpriset till kanske 200:-/liter,
borde ju finansiera både vägar och lite taxi resor för politikerna!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
24 juni 2007
En hel lön går snart åt en jävla massa skatter och skit bara. Jag bor ca 26mil från stockholm så jag har ingen erfarenhet utav de där tullarna. Men jag har ju läst om det och så och tycker att det är helt världelöst.

Någon som tar åt sig uppdraget att bli världshärskare och få lite ordning på den här planeten? tongue

Vilket jävla drag :)

46 Inlägg
24 juni 2007
StiFf skrev:
pz_racing skrev:

Det stämmer. Politikerna är ju "tvungna att ta bilen till arbetsplatsen" och behöver därför inte betala. Ska då påpekas att miljöpartistena inte heller betalar trängselskatten.

Min käre far däremot som opererat ryggen 3 gånger och har problem att gå, han måste betala om han ska ta bilen till sitt arbete istället för att åka tunnelbana o gå i 15 minuter.

Systemet är sjukt...men för er som bor utanför stockholms län...why even bother?

98 Inlägg
24 juni 2007
Det sjuka är att dessa tullar hade ett syfte som skulle göra så det blev mindre utsläpp på vägarna ioch med att mindre folk skulle ta bilen till jobbet. Istället ökar utsläppen då det blev mer köer osv. När det största syftet gått åt skogen varför fortsätta då? Sen får vi inte glömma bort att sätta upp dessa tullar kostade några miljoner (kan inte exakta siffran men det går att läsa sig till) Något att veta är också att den snubben som införde tullarna inte bor i stockholm utan i kalix, väldigt lätt att införa saker som kostar när man inte ens är i närheten av tullarna.

Sveriges sätt att ta pengar ifrån dom som sköter sig och redan betalar sjuka skatter är rent ut sagt idiotiskt iställer för att lägga ner alla bidrag som bara kastas ut hejvilt.

Wankel
1 080 Inlägg
24 juni 2007
300C_Rider skrev:
StiFf skrev:
pz_racing skrev:

Det stämmer. Politikerna är ju "tvungna att ta bilen till arbetsplatsen" och behöver därför inte betala. Ska då påpekas att miljöpartistena inte heller betalar trängselskatten.

Min käre far däremot som opererat ryggen 3 gånger och har problem att gå, han måste betala om han ska ta bilen till sitt arbete istället för att åka tunnelbana o gå i 15 minuter.

Systemet är sjukt...men för er som bor utanför stockholms län...why even bother?

därför att om jag känner politiker rätt så kommer det snart spridas till andra städer.......

MDS Västerås

Troligen galen...
567 Inlägg
24 juni 2007
Med risk för att få en massa ettor röstade på min bil... wink

Jag tyckte att trängselskatteförsöket var bra. Jag kör bil i stockholm dagligen, och det har aldrig varit så skönt som under försöket. Inga köer in i stan, inga köer ut ur stan, fler parkeringsplatser och ett lungnare och trevligare "tempo" i hela innerstaden...

Jag är FÖR trängselskatter eftersom jag sett och levt i resultatet av dem.
Jag är MOT sättet som trängselskatterna tillkommit på.
Jag är MOT vad pengarna ska användas till, ska man ha trängselskatter så ska dessa skatter finansiera en gratis kollektivtrafik!

Slutligen så är jag MOT folk som gnäller på trängselskatterna när dom aldrig varit i sthlm, aldrig suttit i de oändliga köer vi från sthlm måste sitta i varje dag. Folk som gnäller trots att de aldrig har eller kommer köra bil i sthlm under de tider som det är trängselskatt.
Senast redigerat av Mebb (24 juni 2007)

Leg. Spådam
816 Inlägg
24 juni 2007
Hur mycket kostar det att passera en "vägtull" egentligen?

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Troligen galen...
567 Inlägg
24 juni 2007
Merclone skrev:
Hur mycket kostar det att passera en "vägtull" egentligen?

Mellan 10kr och 20kr per passage beroende på vilken tid du passerar. Dock max 60kr per dygn...

8 911 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Mebb skrev:

Jag tyckte att trängselskatteförsöket var bra. Jag kör bil i stockholm dagligen, och det har aldrig varit så skönt som under försöket. Inga köer in i stan, inga köer ut ur stan, fler parkeringsplatser och ett lungnare och trevligare "tempo" i hela innerstaden...

Jag är MOT vad pengarna ska användas till, ska man ha trängselskatter så ska dessa skatter finansiera en gratis kollektivtrafik!

Slutligen så är jag MOT folk som gnäller på trängselskatterna när dom aldrig varit i sthlm, aldrig suttit i de oändliga köer vi från sthlm måste sitta i varje dag. Folk som gnäller trots att de aldrig har eller kommer köra bil i sthlm under de tider som det är trängselskatt.

Håller med dig till 100%
Har själv kört som yrkeschaufför i STHL och det var inte roligt sad

Fotograf på Tierp iDag

Masterworks
24 juni 2007
Mebb skrev:

Märkligt, jag upplevde det motsatta!

Visst var det mindre bilar i city men det var sommar
och semester tider, folk visste inte hur man betalade osv...

På Essingeleden som var enda vägen utan tullar vart det katastrof
när semestern var slut och vissa båtar krockade!

Tror nog att det blir mindre trafik i Stockholm när det finns allternativa
vägar runt stan och inte ett straff för dom som måste in i stan!

Kollektivtrafiken funkar ju inte hur man än vrider och vänder på det,
löv på spåren försvinner inte med tullar! hehehe...

796 Inlägg
24 juni 2007
nån som tycker att trängselskatten gör nån skillnad?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Sök