Skrattretande artikel om streetrace (Andra artikeln på sid.11)

Jimmy_blyfot
27 juni 2007 · 68 Inlägg

http://www.hn.se/m_arkiv_sok.php?id=715 … amp;page=0

Vad ska man säga om denna artikeln? Denna journalisten verkar inte ha så mycket på fötterna innan han gör sin sensations journalistik. Ganska komiskt är det i allafall tongue

Senast redigerat av MilleN (30 juni 2007)

Ecodriving är för kärringar :D
DasAuto
27 juni 2007 · 2 751 Inlägg

grundpriset 70000kr hahah hur fan vet dom det

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
ludde__mannen draminbil.nu
27 juni 2007 · 1 382 Inlägg

lämnar bromsspår? (inte burnspår/däckspår?)
Inspiration från TV-spel? (Racing fanns inte innan dess eller? tongue)
listan kan ju göras oändlig!!

man blir ju nästan rädd när man läser..

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
27 juni 2007 · 5 753 Inlägg

hahahahahaha de där va lite roligt läsning tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Lewa Rakapparat
27 juni 2007 · 301 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
grundpriset 70000kr hahah hur fan vet dom det

glöm inte bort en bärbar dator i alla bilar, alla bilar är av japansktmärke samt är chips trimmade. har hur mkt hästar som helst. i bilarna som följer rejset så analyseras allt från vibrationer till gaspådrag. samt att alla bilar har vinge och kjolpaket samt är värde 3 ggr så mkt som inköpspriset på 70:)

Flash Modo-fan från början till slut
27 juni 2007 · 330 Inlägg

"Bilarna känns igen på att avgasrören är minst fyra tum, de har vinge på bakskuffen och är utrustade med kjolpaket."
Skulle ju lika gärna kunna vara en familjs andrabil som ser ut så för deras tonårsson fixar den inför körkortet.Men då vet vi ju att man kan inte köra streetrace med en jänkare,för hur många såna har ni sett med vingar och kjolpaket?...tänker mest på typ Novor och Cheveller

Stolt far till Freddy 18/12-08
Keskitalo
27 juni 2007 · 94 Inlägg

jaa dem måste ju skriva nånting:P

Volvo V70n "Greenhorn" (2007)
Volvo 740 (1988)
Jeep Wrangler Yj "Jurassic park jeep 12" (1992)
chrizz Administratör
27 juni 2007 · 11 780 Inlägg

Men snälla nån, det där var det mest idiotiska jag läst på länge. Snacka om att dra alla över en kant...

Alla som kör streetrace är exakt 25 år gamla, oerfarna, har japansk bil för 70 000 med kjolpaket, 4" avgas, vinge och "chip" som ger "hur många hästar som helst"... och glöm inte att alla har en bärbar dator i bilen.

Skrattretande är bara förnamnet.

Edit: jag är 25 år gammal, har "hur många mil som helst" bakom mig, jag anser inte att jag är särskilt oerfaren bakom ratten pga min ålder. Jag har kört taxi i Sverige som student, och klarat mig genom storstäder i hela europa med bil utan en repa...

Erfarenhet har (nästan) inget med ålder att göra...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hakan_J
27 juni 2007 · 380 Inlägg

Hehe helt klart en underhållande artikel,tror att författaren har tittat lite för mycket på "fast and the furius"  hum gick inte den på tv häromdagen han kanse fick inspirationen då smile

Senast redigerat av Hakan_J (27 juni 2007)

haxer Proljece?
27 juni 2007 · 1 464 Inlägg

snarare tvärtom tv spel och filmer har hämtat det från "oss" fråga era föräldrar hur många gånger dom har burnat och säkert farmor farfar/mormor morfar!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Jimmy_blyfot
27 juni 2007 · 68 Inlägg

Hakan_J skrev:
Hehe helt klart en underhållande artikel,tror att författaren har tittat lite för mycket på "fast and the furius"  hum gick inte den på tv häromdagen han kanse fick inspirationen då smile

Ja det var precis min tanke också att han såg den i Söndags tongue Men herregud. Att se den och att tro att det är sån verkligheten ser ut är ju lika korkat som att tro att ens sexliv ska vara precis som i en porrfilm tongue Jag skickade ett mail till ljushuvudet som skrev artikeln men än har han inte vågat svara

Ecodriving är för kärringar :D
DasAuto
27 juni 2007 · 2 751 Inlägg

Lewa skrev:

n0b0dy_ skrev:
grundpriset 70000kr hahah hur fan vet dom det

glöm inte bort en bärbar dator i alla bilar, alla bilar är av japansktmärke samt är chips trimmade. har hur mkt hästar som helst. i bilarna som följer rejset så analyseras allt från vibrationer till gaspådrag. samt att alla bilar har vinge och kjolpaket samt är värde 3 ggr så mkt som inköpspriset på 70:)

måste va vingar av guld big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
mr_persiano *GULAN*
27 juni 2007 · 647 Inlägg

Jag tror snubben har kollat för mycket på to fast to furius... HAHA..

Goli
27 juni 2007 · 793 Inlägg

omg, blir till att maila honom... väntar på svar big_smile

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Poon Knegare
27 juni 2007 · 302 Inlägg

Det där va det mest fördomsfulla jag läst på länge!!
Han har antagligen aldrig sett ett ända race personligen, bara kollat på f&f...

Poon
Love the sound...
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
27 juni 2007 · 991 Inlägg

Jag har nu mailat honom. För jag blev så galen när jag läste artikeln.
Han har radat sakfel efter sakfel och sånt gör mig arg när jag ser i en sådan tidning. Hade det varit i ngn kvälssblaska hade jag inte haft några förväntningar heller.
Men i en vanlig dagstidning?!

Jaja lägger in mitt svar i min blogg senare så får ni se min reaktion på det iaf.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
alpinestar325
27 juni 2007 · 60 Inlägg

Oftast är bilarna av japanskt märke, "trimmade" med ett chip.
    - De har hur många hästar som helst.
   Bilarna känns igen på att avgasrören är minst fyra tum, de har vinge på bakskuffen och är utrustade med kjolpaket.
    - Grundpriset för varje bil ligger runt 70000, men är, med utrustning, värda tre gånger så mycket. De behandlar bilarna som skit.



hahahaha! trimmade med chip å har hur många hästkrafter som helst.....ett sånt chip vill fan jag ha

blacken
27 juni 2007 ·

chrizz skrev:
Men snälla nån, det där var det mest idiotiska jag läst på länge. Snacka om att dra alla över en kant...

Alla som kör streetrace är exakt 25 år gamla, oerfarna, har japansk bil för 70 000 med kjolpaket, 4" avgas, vinge och "chip" som ger "hur många hästar som helst"... och glöm inte att alla har en bärbar dator i bilen.

Skrattretande är bara förnamnet.

Edit: jag är 25 år gammal, har "hur många mil som helst" bakom mig, jag anser inte att jag är särskilt oerfaren bakom ratten pga min ålder. Jag har kört taxi i Sverige som student, och klarat mig genom storstäder i hela europa med bil utan en repa...

Erfarenhet har (nästan) inget med ålder att göra...

erfarenhet kommer med ålder. och det finns inga genvägar:cool:

NightCruiser
27 juni 2007 · 1 163 Inlägg

Författaren av artikeln heter Clas-Göran Sandblom.
Hans mailadress är: clas-goran.sandblom@hn.se
Hans telefon nr till jobbet är: 0340-62 91 37

Maila på, han förtjänar ett par tusen mail om hans extremt dåliga artikel, fy fan att han ens vågar kalla sig journalist!!!

Senast redigerat av NightCruiser (27 juni 2007)

haxer Proljece?
27 juni 2007 · 1 464 Inlägg

NightCruiser skrev:
Författaren av artikeln heter Clas-Göran Sandblom.
Hans mailadress är: clas-goran.sandblom@hn.se
Hans telefon nr till jobbet är: 0340-62 91 37

Maila på, han förtjänar ett par tusen mail om hans extremt dåliga artikel, fy fan att han ens vågar kalla sig journalist!!!

Han är ingen dålig journalist han är en dålig realist och borde få smisk:P

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang