Frågan är om den där artikeln kan räknas som ett verk i enlighet med god journalistisk sed, med tanke på alla dess faktafel och inblandning av personliga fördomar och åsikter.
Hade dock kännts bättre om alla som skrivit till honom hade uttryckt sig korrekt och väl valda argument. Tror knappast att han bryr sig nämnvärt mycket om ifall han får X antal mail med mindre väl valda kommentarer om att han är pantad, etc.
Personligen kör man cirka 15000 mil per år i jobbet, och ytterligare kanske 1500-2000 mil privat (finns garanterat de som är värre), så det där med att erfarenheten följer ålder är ingen generell sanning.
Medelsvensson beräknas köra 1500 mil per år (stod det senast jag brydde mig om att läsa något om det), så med mina 3 år som lastbilschaufför och 8,5 halvt år som privatbilist har jag totalt lagt cirka 60 000 mil bakom mig, vilket i medelsvenssons fall (om ovan nämnda siffror fortfarande stämmer) skulle motsvara cirka 40 års erfarenhet av bil-/fordonskörning. Kan tillägga att jag är 27 nu, så det måste vara ett bra facit...
Kan ha fel här, men det är väl fullt lagligt att citera artiklar om tydlig källhänvisning görs?
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex