Skrattretande artikel om streetrace (Andra artikeln på sid.11)

CrazY_SweD
27 juni 2007 · 155 Inlägg

Haha man är lite sen kanske men men cool.... sjukt kul artikel big_smile höll på att hälla colan över laptopen ( som jag förövrigt har med mig i bilen så fort jag åker någonstans wink ). Men vilken kille tycker nästan lite synd om honom:P man ska inte tro på allt man ser på TV ( F & F) tongue Kom ihåg det tongue

hasse83
27 juni 2007 · 168 Inlägg

Jag fick svar av honom imorse skrev till honom sent igår natt.

Han svarade han är intresserad att fler hör av sig till honom och påtalar streetrace och utökar artiklen osv

Hoj

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Camitz
27 juni 2007 · 646 Inlägg

Han kan hänga med vårat gäng ut å glo dom kvällar vi racar!!!

Camitz
27 juni 2007 · 646 Inlägg

Det är ett par killar i stan som jobbar med att försöka få både polis och politiker förstådda med att det hade vart bättre med blackrace. Dom är mycket bra insatta i vad som händer i varberg och vilka det e som kör å så vidare. Det hade vart kul att ta med han en kväll då det e race så får han se hur det funkar!!!

ventohuan Fartdåre!
27 juni 2007 · 592 Inlägg

Vem inporterar volvo 740 o saab 9000 från Japan för 70000?????

Tycker de verkar ganska korkat!

Han hade inte mycket kött på benen när han skrev de. Ha nog kollat lite mycket film.

Någon i varberg kan väll ta med honom ut så han kan skriva en ordentlig artikel om de hela!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Sushikocken Sleeper
27 juni 2007 · 3 084 Inlägg

Ja han lär ha fått ganska mycket mer och göra nu. Att svara på alla mejl ^^,

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Yockie
27 juni 2007 · 50 Inlägg

Hahaha. Var den bästa eller vad ska man säg sämsta artikel jag läst överhuvudtaget...

Brisblå Astra GTC Turbo
FreddeK
27 juni 2007 ·

Varför egentligen ge han en chans...han "trodde" sig kunna och tryckte upp det så då tycker jag han kan stå sitt kast! Hade jag varit journalist så hade jag iallafall läst på lite innan trycket görs så det inte blir som i detta fallet, alldeles misstolkat.

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
27 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Camitz skrev:
Han kan hänga med vårat gäng ut å glo dom kvällar vi racar!!!

Ja men maila till honom och gör upp om att ni hämtar honom och att han får vara med en kväll. Bjud på er själva och försök förklara vad ni gör och varför, så kanske han skriver något som ökar förståelsen och hjälper er att nå målet med lagliga blackraces i stället. smile

// Ellen smile  *Också journalist till yrket, men mycket sömning nu - ursäkta konstiga formuleringar och ev felstavningar...*

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
timnordlof
27 juni 2007 · 798 Inlägg

När man läser sånt här börjar man undra hur mycket annat skit (som vi inte är insatta i) som är helt galet i tidningarna. Jag menar, jag har ju ingen aning om skribenterna som skriver om annat (som verkligen är viktigt) har nån sanning i det överhuvudtaget...

Hur som helst väldigt kul. Tycker det var riktigt roligt att alla hade datorer och dem körde om pengar. Precis som om det vore nått arbete snarare än en kul grej...

Hakan_J
28 juni 2007 · 380 Inlägg

Säger som några redan sagt,ni som kan ta med honom ut på en tur så han får se hur det går till å berätta gärna hur sen hur det gick, obs glöm inte laptopen när ni ska ut :)hehe

Ena Colaberoende
28 juni 2007 · 1 219 Inlägg

En kille på Zatzy har fått ett svar på mailet han skickade till journalisten...

Det står såhär:

Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

Vore kul om Mr Sandblom kunde vända på steken istället och ta detta till Kommunen för att få fram ett ställe där sessa "olagliga" race kunde köras lagligt och att alla kunde hålla på med sin hobby.

Eftersom jag brukar vara i Varberg på sommaren så blir väl man stoppad flera gånger nu pg.a stora fälgar, vinge (orginal) samt för min singeltorkare.. ha ha.

/Ena

Joopet
28 juni 2007 · 72 Inlägg

Vafan.. är det olagligt att länka till artiklar.

peter_1976 JDM
28 juni 2007 · 2 201 Inlägg

haha, ja. skrattretande. så är det, dom tror att det är så det går till.
streetracingen fanns ju innan han var påtänkt nästan, när alla körde med feta jänkare. ingen data, inget chip, inga kjolpaket o original vingar. o det fanns knappast tv-spel på den tiden. nötta. borde lära sig lite mer om bilar

nu vet man ju inte vad killen på zatzy hade skrivit, hade varit kul o veta eftersom han svarade att han inte kommer att svara.

men sidan är bara länkad ju

matteeee Ingen himmel är så blå som min
28 juni 2007 · 2 972 Inlägg

Ena skrev:
En kille på Zatzy har fått ett svar på mailet han skickade till journalisten...

Det står såhär:

Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

EXAKT samma skrev han till mig, han har nog tröttnat big_smile
Hoppas han inser hur urbota dum han är som skrev så mycket fel.
Att det skulle vara olagligt att länka till en tidnings nät-artikel? Jo tjena, vad är då meningen med att lägga ut artikeln på nätet? smile hahaha...

Vem har sagt att det skulle förnekas nåt om illegal streetracing? Gubben är nog senildement och mytoman....

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
JonasK -.-
28 juni 2007 · 383 Inlägg

Finns väl inte så mycket mer att tillägga än :

lol big_smile lol big_smile lol big_smile lol

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
Alecci
28 juni 2007 · 2 014 Inlägg

Frågan är om den där artikeln kan räknas som ett verk i enlighet med god journalistisk sed, med tanke på alla dess faktafel och inblandning av personliga fördomar och åsikter.

Hade dock kännts bättre om alla som skrivit till honom hade uttryckt sig korrekt och väl valda argument. Tror knappast att han bryr sig nämnvärt mycket om ifall han får X antal mail med mindre väl valda kommentarer om att han är pantad, etc.

Personligen kör man cirka 15000 mil per år i jobbet, och ytterligare kanske 1500-2000 mil privat (finns garanterat de som är värre), så det där med att erfarenheten följer ålder är ingen generell sanning.

Medelsvensson beräknas köra 1500 mil per år (stod det senast jag brydde mig om att läsa något om det), så med mina 3 år som lastbilschaufför och 8,5 halvt år som privatbilist har jag totalt lagt cirka 60 000 mil bakom mig, vilket i medelsvenssons fall (om ovan nämnda siffror fortfarande stämmer) skulle motsvara cirka 40 års erfarenhet av bil-/fordonskörning. Kan tillägga att jag är 27 nu, så det måste vara ett bra facit...

Kan ha fel här, men det är väl fullt lagligt att citera artiklar om tydlig källhänvisning görs?

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
StiFf Wankel
28 juni 2007 · 1 080 Inlägg

>Hej
>Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har 
>förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
>Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv 
>och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut. Uppföljande reportage kommer.
>De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det
>  också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller 
>länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott
>mot  upphovsrättslagen.
>Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
>Med vänlig hälsning
>CG Sandblom

fick detta svaret av honom, chrizz kanske borde kolla upp om det stämmer

edit. sorry såg nu att flera skrivit samma sak

Senast redigerat av StiFf (28 juni 2007)

MDS Västerås
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
28 juni 2007 · 607 Inlägg

matteeee skrev:

Ena skrev:
En kille på Zatzy har fått ett svar på mailet han skickade till journalisten...

Det står såhär:

Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

EXAKT samma skrev han till mig, han har nog tröttnat big_smile
Hoppas han inser hur urbota dum han är som skrev så mycket fel.
Att det skulle vara olagligt att länka till en tidnings nät-artikel? Jo tjena, vad är då meningen med att lägga ut artikeln på nätet? smile hahaha...

Vem har sagt att det skulle förnekas nåt om illegal streetracing? Gubben är nog senildement och mytoman....

Haha fick exakt detsamma jag med

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
28 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Jag har också fått exakt samma svar så det är nog inget man behöver ta personligt. Mitt mail var kort och sakligt, så jag tror bara han drunknat i mail och skickar ett standardsvar till alla nu.

Mitt mail såg ut så här:

"Hej!

Har just läst din artikel om streetracing och den var tämligen välfylld med sakfel. Är själv journalist OCH motorintresserad och det där kände jag verkligen inte igen.
Hade du varit närmare hade jag gärna bjudit med dig i bilen, men du kanske ska kontakta någon i ditt område och be att få följa med ut någon kväll och se hur det verkligen går till?

Artikeln väcker också upprörda känslor i den här forumtråden om du vill läsa:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=48060

Med vänliga hälsningar / Elenor Bengtsson, Götene"

Undrar HUR kaotiskt det blev på redaktionen till följd av denna massiva mailbombning? Hade jag varit redaktionschef där hade jag sett till att göra en uppföljning där även de anklagade fick komma till tals. Tycker också det är en så rolig slump att artikeln publiceras helt enlig F&F-konceptet dagarna efter att filmen sänts på TV!

Sambon tyckte vi skulle skicka tvåan till honom så han kunde skriva en uppföljare med stuken "jag var där" och ta bilder direkt ur filmen för att illustrera...

Själv tycker jag det vore bättre om han fick komma ut med några av de lokala bilägarna och se hur det går till och höra vad de skulle vilja åstadkomma med blackrace och så vidare.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang