Skrattretande artikel om streetrace (Andra artikeln på sid.11)

vaughn
28 juni 2007 · 674 Inlägg

han hade inte mycket innanför pannbenet

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
jocke_gronberg
28 juni 2007 · 4 586 Inlägg

200 blås nja det är väll bara lite över 100 på 201 meter

Ertiyed
28 juni 2007 · 349 Inlägg

Man kanske skulle skriva en arktikel om fotboll efter att man sett Shaolin Soccer (eller kungfu soccer som den heter har). ungefar samma jamnforelse...

Undra hur han lyckades fa anstallning som journalist. att vara journalist kraver ju inte bara att man kan uttrycka sit korrekt utan aven att man kan samla in fakta och forska lite om amnet man ska skriva om.... naja

Vogge
28 juni 2007 · 494 Inlägg

jaa ser att de är ett par stycket som fått svar detta fick jag

"Olaglig streetracing riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det strider mot upphovsrätten (även länkade artiklar).
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom"

va är de han fiskar efter med fakturering ? han kan väll inte på allvar mena att han tänker fakturera garaget för att vi gjort urklipp ur hans artikel :p om han seriöst tror att han får igenom de så vet jag inte vad ja ska säga. tror nog månmiljons filmföretagen har lite förkörsrätt när de gäller brytande av upphovsrättslagen och de är inte speciellt många som blir dragna inför domstol där tongue

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Ertiyed
28 juni 2007 · 349 Inlägg

http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19600729.HTM

lank till Upphovsrattslagen om ni ar sugna pa att lasa igenom det.

dusty Living in the fastlane
28 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Ena skrev:
En kille på Zatzy har fått ett svar på mailet han skickade till journalisten...

Det står såhär:

Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

Vore kul om Mr Sandblom kunde vända på steken istället och ta detta till Kommunen för att få fram ett ställe där sessa "olagliga" race kunde köras lagligt och att alla kunde hålla på med sin hobby.

Eftersom jag brukar vara i Varberg på sommaren så blir väl man stoppad flera gånger nu pg.a stora fälgar, vinge (orginal) samt för min singeltorkare.. ha ha.

/Ena

jag fick samma svar smile

Jimmy_blyfot
28 juni 2007 · 68 Inlägg

Hahahahahaha fakturera Garaget:D Han är ju ännu dummare än jag trodde. Bara för att han känner sig bortgjord och inte förväntat sig all denna kritik så behöver han ju inte fortsätta hålla sin sandlådenivå

Ecodriving är för kärringar :D
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
28 juni 2007 · 1 781 Inlägg

Jag tror han skrev artikeln samtidigt som han kollade på fast and the furious:P

Team Insane Racing
Alecci
28 juni 2007 · 2 014 Inlägg

Det komiska är väl att det stämmer rätt bra in på min bil... big_smile

Japansk sportbil, originalmonterat "kjolpaket", stor vinge (original fast lite högre och i kolfiber), ändröret på titanslutdämparen kommer att vara 115 mm (4,5 tum), och jag kommer ibland att ha laptopen i bilen (kopplad till ECU'n). Några "hundra hästar" ska det väl förhoppningsvis också vara. Jag är ju i 25-årsåldern också (27, men det talar vi tyst om). Det som inte stämmer är väl det där med grundvärdet och att man behandlar bilen som skit... Just det, jag bor ju inte i Varberg heller!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
FireTraXX DFFL
28 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Alecci skrev:
Det som inte stämmer är väl det där med grundvärdet och att man behandlar bilen som skit... Just det, jag bor ju inte i Varberg heller!

Och att ALLA som bor i varberg inte har kopior på din bil tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Toypon
28 juni 2007 · 98 Inlägg

Vogge skrev:
jaa ser att de är ett par stycket som fått svar detta fick jag

"Olaglig streetracing riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det strider mot upphovsrätten (även länkade artiklar).
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom"

va är de han fiskar efter med fakturering ? han kan väll inte på allvar mena att han tänker fakturera garaget för att vi gjort urklipp ur hans artikel :p om han seriöst tror att han får igenom de så vet jag inte vad ja ska säga. tror nog månmiljons filmföretagen har lite förkörsrätt när de gäller brytande av upphovsrättslagen och de är inte speciellt många som blir dragna inför domstol där tongue

Det är lagligt att lägga ut länkar så som på garaget eftersom det är med fullständig källhänvisning, de citat som är hämtade syftar klart och tydligt på artikeln på länken till hn.se  Finns inte en sportmössa att han får ut en enda krona i ersättning. Hade man däremot kopierat texten rakt av och klistrat in UTAN att visa var man hämtat den hade man däremot varit ute på halare is...

FireTraXX DFFL
28 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Verkar som att han fick mååååååååånga mail om artikeln.
Eftersom att han inte ens orkar skriva personliga mail tillbaka tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Moser .-ϻΘϨƎЯ
28 juni 2007 · 1 313 Inlägg

haha ja tycker han är mer å mer korkad! kan man inte bara erkänn att han gjort fel! lol

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 juni 2007 · 5 753 Inlägg

Moser skrev:
haha ja tycker han är mer å mer korkad! kan man inte bara erkänn att han gjort fel! lol

stoltheten du vet lol

Senast redigerat av _Glenne_ (28 juni 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
StiFf Wankel
28 juni 2007 · 1 080 Inlägg

ska fan ringa upp han istället xD

MDS Västerås
master_-
28 juni 2007 · 730 Inlägg

Hahahhahah.,. de tyckte jag var lite roligt o läsa.
haha vilken nolla.

peter_1976 JDM
28 juni 2007 · 2 201 Inlägg

här är en "streetracer" till med data i bilen              smile

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 36,00.html

Senast redigerat av peter_1976 (28 juni 2007)

CivicIssa Issa
28 juni 2007 · 329 Inlägg

Folk är bara avundsjuka på att de inte har någon fet bil.. o kan inte busa runt för att de för gamla..

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
CivicIssa Issa
28 juni 2007 · 329 Inlägg

peter_1976 skrev:
här är en "streetracer" till med data i bilen              smile

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 36,00.html

jag mailade honom oxå, ganska långt mail. ni som är intresserade av att läsa kan hojta till (om nu någon är det)

svaret blev:   
Hej
Det kommer nog en uppföljande artikel i morgon.
CG S

HAHA .. var de den ja skicka till daj ?

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
Toypon
28 juni 2007 · 98 Inlägg

Dreamcatcher skrev:
Han svarade:

Det är inte en av mina vassaste atiklar... Måste medges.Kan bli en uppföljning, om någon streetracare i Varberg vill berätta.MvhCG S

Tycker att just det här svaret var ett tecken på seriositet, han erkänner att han inte kollat bakgrundsfakta ordentligt och samtidigt ger han streetracarna i Varberg chansen att visa vad det hela handlar om och dessutom få det i tryck! Jag säger bara VILKEN CHANS! Nu finns möjligheten att lyfta fram streetracen och visa vad det verkligen handlar om och att de flesta race sker under relativt ordnade former och att det mycket sällan är någon som helst fara för utomstående att råka hamna mitt i ett race. Då är det värre med dom som bara ställer upp vid trafiksignalen och bara tävlar i acc...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang