Skrattretande artikel om streetrace (Andra artikeln på sid.11)

dusty Living in the fastlane
28 juni 2007 · 2 616 Inlägg

Alecci skrev:
Det komiska är väl att det stämmer rätt bra in på min bil... big_smile

Japansk sportbil, originalmonterat "kjolpaket", stor vinge (original fast lite högre och i kolfiber), ändröret på titanslutdämparen kommer att vara 115 mm (4,5 tum), och jag kommer ibland att ha laptopen i bilen (kopplad till ECU'n). Några "hundra hästar" ska det väl förhoppningsvis också vara. Jag är ju i 25-årsåldern också (27, men det talar vi tyst om). Det som inte stämmer är väl det där med grundvärdet och att man behandlar bilen som skit... Just det, jag bor ju inte i Varberg heller!

annars köper jag gärna din bil för 70000 wink

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
28 juni 2007 · 991 Inlägg

Fick nu ännu ett svar från gubbens om skrev artikeln:

Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
FireTraXX DFFL
28 juni 2007 · 9 020 Inlägg

dusty skrev:

Alecci skrev:
Det komiska är väl att det stämmer rätt bra in på min bil... big_smile

Japansk sportbil, originalmonterat "kjolpaket", stor vinge (original fast lite högre och i kolfiber), ändröret på titanslutdämparen kommer att vara 115 mm (4,5 tum), och jag kommer ibland att ha laptopen i bilen (kopplad till ECU'n). Några "hundra hästar" ska det väl förhoppningsvis också vara. Jag är ju i 25-årsåldern också (27, men det talar vi tyst om). Det som inte stämmer är väl det där med grundvärdet och att man behandlar bilen som skit... Just det, jag bor ju inte i Varberg heller!

annars köper jag gärna din bil för 70000 wink

Den är ju värd det tredubbla.
Vilket jag gladeligen ger för den bilen tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
peter_1976 JDM
28 juni 2007 · 2 201 Inlägg

Jag mejlade honom oxå:

Hej

Jag har suttit o läst din artikel på Hallands Nyheter, o jag förstår att det du vill ha fram, är att det är farligt, olagligt och att folk stör sig på oljud mm.
Men det som har irreterat mig o många andra bilintresserade, är att du drar tyvärr alla som gillar bilar över en kam. Alla som har kjolpaket, 4 tums slutrör, 19 tums fälgar, kör inte streetracing o då vill man inte gärna bli dragen över den kammen, o utpekad.


om du hittar ett chip som ger ett par hundra hästar, så är du välkommen att höra av dig.
man har inte datorer i bilarna, kollat på The Fast and The Furious, som gick härom dagen?
kanske därav artikeln, lite skumt att artikeln kommer någon dag efter filmen.


priset hmm, ja en volvo 740 kostar knappast 70000:-, o just dessa bilar finns det många av
har du utrustat din bil för det tredubbla, vilket är mycket pengar, så kör man knappast streetracing.
verkligheten skiljer sig långtifrån filmerna o tvspelen.
många som kör har inte lagt ner några extra pengar, mer än kanske fälgar.
Om du har råd att trimma din bil för det tredubbla (dvs 210000) så kör man knappast en bil för 70 tusen, olagligt.
Att det är "japanska märken" är än en gång att dra alla över en kam. Det finns mer än så.
Lite mer fakta tack


streetracing fanns redan då du var ungdom, på 60-talet, 70 talet. fast då var det jänkare med stora V8 motorer. då fanns det inte 19 tums fälgar, kjolpaket, chip


Att det har kommit från tvspelen, vad jag vet så fanns det inga tvspel på 60-talet.


Jag, tillsammans med många tycker att det är synd att det skrivs i tidningar utan att egentligen veta fakta.
Mitt råd till dig, är att åk ut till dessa ställen du nämner i artikeln o ta reda på saker.
Tom en av gatorna är kullersten, har jag hört (bor inte själv i Varberg). det var kanske bara påhitt i din artikel? Det går inte köra på kullersten, då det är för halt och skumpigt, greppet är extremt viktigt i ALLA bilsporter.


Jag tillsammans med många hade uppskatat om det skrivs lite mer sanning i alla dessa artiklar, inte bara din. Lite mer fakta uppskattas av både inblandade, bara bilintresserade o allmänhet.


Skulle ju vara bra om komunerna ordnar sk blackrace så försvinner det kanske mycket från gatorna


Jag älskar bilar, o har själv en "småstylad med 4 tums utblås", men kör ingen streetracing


MVH
Peter


Hej
Det kommer nog en uppföljande artikel i morgon.
CG S

blacken
28 juni 2007 ·

chrizz skrev:

blacken skrev:

chrizz skrev:
Men snälla nån, det där var det mest idiotiska jag läst på länge. Snacka om att dra alla över en kant...

Alla som kör streetrace är exakt 25 år gamla, oerfarna, har japansk bil för 70 000 med kjolpaket, 4" avgas, vinge och "chip" som ger "hur många hästar som helst"... och glöm inte att alla har en bärbar dator i bilen.

Skrattretande är bara förnamnet.

Edit: jag är 25 år gammal, har "hur många mil som helst" bakom mig, jag anser inte att jag är särskilt oerfaren bakom ratten pga min ålder. Jag har kört taxi i Sverige som student, och klarat mig genom storstäder i hela europa med bil utan en repa...

Erfarenhet har (nästan) inget med ålder att göra...

erfarenhet kommer med ålder. och det finns inga genvägar:cool:

Ja, Bengt på 45 år med nytaget körkort har automatiskt mer erfarenhet än Kalle 20 år som haft körkort och bil sen han var 18 smile

per definition i alla fall. Erfarenhet kommer utav tid/ålder. sedan så kan man klyva ord om man vill. För det finns ju alltid "regeln som bekräftar undantaget".smile

Senast redigerat av blacken (28 juni 2007)

FireTraXX DFFL
28 juni 2007 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

chrizz skrev:

blacken skrev:

erfarenhet kommer med ålder. och det finns inga genvägar:cool:

Ja, Bengt på 45 år med nytaget körkort har automatiskt mer erfarenhet än Kalle 20 år som haft körkort och bil sen han var 18 smile

per definition i alla fall. Erfarenhet kommer utav tid/ålder. sedan så kan man klyva ord om man vill. För det finns ju alltid "regeln som bekräftar undantaget".smile

KÖRerfarenhet är ordet som saknas...
Och Bengt, 45år gammal som aldrig kört bil innan och precis skaffat körkort kör definitivt sämre än 20-åringen som haft körkort i 2år.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Innox Turbocharged
28 juni 2007 · 421 Inlägg

Alla kanske skulle satsa på att maila artikelförfattarens chef och förklara vilken idiot han har anställt tongue

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
sir_AnKA
28 juni 2007 · 87 Inlägg

Ena skrev:
En kille på Zatzy har fått ett svar på mailet han skickade till journalisten...

Det står såhär:

Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

Vore kul om Mr Sandblom kunde vända på steken istället och ta detta till Kommunen för att få fram ett ställe där sessa "olagliga" race kunde köras lagligt och att alla kunde hålla på med sin hobby.

Eftersom jag brukar vara i Varberg på sommaren så blir väl man stoppad flera gånger nu pg.a stora fälgar, vinge (orginal) samt för min singeltorkare.. ha ha.

/Ena

han skrev likadant till mig

Saab 9-3 "BSR" (1999)
Davv3
28 juni 2007 · 1 019 Inlägg

Hahaha, de här var ju riktigt roligt! vilken jäkla pajas alltså! snacka om noll koll ! big_smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
JEsT3R-Race
28 juni 2007 · 343 Inlägg

StiFf skrev:
>Hej
>Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har 
>förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
>Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv 
>och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut. Uppföljande reportage kommer.
>De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det
>  också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller 
>länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott
>mot  upphovsrättslagen.
>Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
>Med vänlig hälsning
>CG Sandblom

fick detta svaret av honom, chrizz kanske borde kolla upp om det stämmer

edit. sorry såg nu att flera skrivit samma sak

Fick samma svar! smile

BMW635_Robban
28 juni 2007 · 1 277 Inlägg

Jag kommer från varberg och har inte märkt något av detta.... Men man fick ju sig lite tips om vart man hittar likasinnade. flera namngivna gator å allt....det är väl bara att ställa sig där å vänta på allt roligt då smile

zortep
28 juni 2007 · 911 Inlägg

Eliza skrev:
Fick nu ännu ett svar från gubbens om skrev artikeln:

Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

haha, jag fick exakt ett likadant mail tillbaka =/

pic up the phone, wazzzaaa
Camitz
28 juni 2007 · 646 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Jag kommer från varberg och har inte märkt något av detta.... Men man fick ju sig lite tips om vart man hittar likasinnade. flera namngivna gator å allt....det är väl bara att ställa sig där å vänta på allt roligt då smile

Hehe kan tillägga att du kan stå länge att vänta för det e inte där racen e direkt!! Killen har inte riktigt alla ägg i korgen som skrivit. Bästa sättet att träffa oss likasinnande är vid fästningen!! smile
Du e så välkommen så!!!

Skall ta ett snack med resten av bilgänget och se vad dom säger om att ta med reporten ut på en liten tur!!

MVH Mikael

LocKtar Herr
28 juni 2007 · 1 722 Inlägg

From: C.-G. Sandblom <clas-goran.sandblom(a)hn.se>
To: Dennis Larsson <q1_locktar@hotmail.com>
Subject: Re: Stenkoll!
Date: Thu, 28 Jun 2007 12:50:55 +0200




Hej
Jag har tydligen trammpat på ömma tår. Ingen som mejlat mig har förnekat att den här illegala verksamheten pågår, tvärtom.
Streetracing under icke organiserade former riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut.
De sajter som lagt ut HN-artikeln kommer att faktureras eftersom det också är olagligt, det strider mot upphovsrätten (även vad gäller länkade artiklar): Ersättning för texten och skadestånd för brott mot upphovsrättslagen.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom


28 jun 2007 kl. 12.04 skrev Dennis Larsson:


Fyfan Clas-göran, du verkar ha stenkoll på det där me streetracing, har du sett både 1'an och 2'an eller? har inte sett 2'an än, men där lär ju all information ligga tydligen. bra artikel angående streetracing förresten, fortsätt me det!


--------------------------------------------------------------------------------
Express yourself instantly with MSN Messenger! MSN Messenger Download today it's FREE!


Med vänlig hälsning


CG Sandblom
Hallands Nyheter
clas-goran.sandblom(a)hn.se

hihi

Inlägget redigerat med borttagning av persnliga kontaktuppgifter. / Mod

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
NightCruiser
28 juni 2007 · 1 163 Inlägg

Camitz De vore verkligen inte en dum idé att ta med honom ut och visa hur de går till! Är själv inte mkt på streetracen och har ingen bil till de heller men någon borde visa honom att vi är helt normala männsikor med en hobby...

Men frågan är om inte folk skulle bli förbannade och skälla ut han om han dök upp på ett streetrace? De är ju inte så många som tycker han artikel var så bra om man säger så och om 30pers skulle skälla ut han efter noter så hade hans bild av oss knappast blivit bättre.

Om han skall med ut så är de lämpligast att förvana så många som möjligt och be dom hålla sig i skinnet så inte bråk/tjafs så han får en i alla fall någorlunda trevlig bild av oss.

Tydligen så kommer det en uppföljare på artikeln imorgon så håll utkik!!!

Mvh Joel

bumpe Lastbilsmekaniker
28 juni 2007 · 3 878 Inlägg

Olaglig streetracing riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut. Om HN:s artikel ligger ute på någon sajt eller länkas till någon sajt, så uppmana den ansvarige att plocka bort den. Det är nämligen också olagligt.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

Fan oxå, FY PÅ OSS!
När var det olagligt att länka till en gratissida? Rätta mig görna om jag har fel.

DYSSE GUBBE!

bumpe Lastbilsmekaniker
28 juni 2007 · 3 878 Inlägg

bumpe skrev:
Olaglig streetracing riskerar människors liv och hälsa, oavsett hur bilarna ser ut. Om HN:s artikel ligger ute på någon sajt eller länkas till någon sajt, så uppmana den ansvarige att plocka bort den. Det är nämligen också olagligt.
Av tidsskäl kommer jag inte att besvara ytterligare mejl från dej.
Med vänlig hälsning
CG Sandblom

Fan oxå, FY PÅ OSS!
När var det olagligt att länka till en gratissida? Rätta mig görna om jag har fel.

DYSSE GUBBE!

Innox skrev:
Alla kanske skulle satsa på att maila artikelförfattarens chef och förklara vilken idiot han har anställt tongue

Där sa du helt klart något!

FreddeK
28 juni 2007 ·

haha ja jösses ni är för roliga...han skulle se den här tråden istället...chefen assåsmile haha

MawE
28 juni 2007 · 517 Inlägg

skrattretande artikel.. Undrar var han lärde sig skriva och hämta fakta eller att man kan generalisera all information man skaffar..

Senast redigerat av MawE (28 juni 2007)

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Alecci
28 juni 2007 · 2 014 Inlägg

dusty skrev:
annars köper jag gärna din bil för 70000 wink

FireTraXX skrev:
Den är ju värd det tredubbla.
Vilket jag gladeligen ger för den bilen tongue

Den kanske är till salu snart, men då snarare för runt det sjudubbla... tongue

Men åter till topic.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang