nosferato skrev:
vad tycker ni man ska sätta för pris på min lila 745,har bilen ute på annons o begär nio tusen,tyvärr får man bara skambud,
undrar därför om ni tycker det är rätt pris el det är för dyrt ?
säg gärna vad ni tycker den är värd
lite info om bilen.
volvo 745 -87
bes till december,skattad till januari-08
elhissar
c-lås
larm
skinnklädsel
nytt batteri
nya bromsok o nya bromskivor bak
går bra
diverse extra mätare
vita blinkers runt om.sänkt
sommar o vinter däck på alufälgar
Jag räknar nu med att bilen är helt rostfri:
745, 87a kostar mellan 2000kr för en sunkig långmilad reservdelsbil, och 15000 för en fin lågmilare, och med historik (bes. protokoll och servicebok) upp till 17000 kr...
Finns några som lever i fantasi, men priser på över 20000 för en gl, men det är undantag.
För det första får vi räkna bort bromsklossar och skivor, batteriet (kan du ju behålla och stoppa i ett annat), samt all styling och annat.
Skickar du med batteriet så kan du räkna på ca 500 -1000 kr på priset.
Vet ju inte vilken typ du har, men en GL, 36 000 mil, okänd historik, rostfri, vinterhjul, alufälgar.
Kan bli 10 - 13 000 kr med rätt köpare. Dock så skulle gemene man inte betala mycket mer än 9000. Det är ju tyvärr så att man får inte några extra pengar för styling, hur gärna man än vill. En del gör t.om prisavdrag för det, men dom är ju dumma. Inte heller slitagegrejer får man något extra för, men däremot så kan man sätta en lägre prutmån.
GLE, GLT - lägg på 500 - 1000 kr
Turbo, TIC - lägg på 2000 - 3000 kr.
Det är vad dom kostar. Surt men sant. Priset är ca medelpris, och tilläggen är som för dom flesta bilar.
Lycka till Men gå inte under 9000 kr! Du får det för den!