3797
Sök

prisförfrågan angående volvo 745

439 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
vad tycker ni man ska sätta för pris på min lila 745,har bilen ute på annons o begär nio tusen,tyvärr får man bara skambud,

undrar därför om ni tycker det är rätt pris el det är för dyrt ?
säg gärna vad ni tycker den är värd

lite info om bilen.
volvo 745 -87
bes till december,skattad till januari-08
elhissar
c-lås
larm
skinnklädsel
nytt batteri
nya bromsok o nya bromskivor bak
går bra
diverse extra mätare
vita blinkers runt om.sänkt
sommar o vinter däck på alufälgar

old,low and slow....

1 297 Inlägg
29 juni 2007
mil?
hur ser serviceboken ut? (inte bokstavligen^_*)

439 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
MrTobias skrev:
mil?
hur ser serviceboken ut? (inte bokstavligen^_*)

36000 mil,service bok existerar nt då bilen är 20 år gammal,har alltid servat mina bilar själv då det är bra mycket billigare.

old,low and slow....

DFFL
9 020 Inlägg
29 juni 2007
10 000:-

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

439 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:

kom o köp den da

old,low and slow....

DFFL
9 020 Inlägg
29 juni 2007
nosferato skrev:
FireTraXX skrev:

kom o köp den da

w00t yikes

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

439 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
gärna seriösa inlägg.

old,low and slow....

Smålänning
7 887 Inlägg
29 juni 2007
nosferato skrev:
vad tycker ni man ska sätta för pris på min lila 745,har bilen ute på annons o begär nio tusen,tyvärr får man bara skambud,

undrar därför om ni tycker det är rätt pris el det är för dyrt ?
säg gärna vad ni tycker den är värd

lite info om bilen.
volvo 745 -87
bes till december,skattad till januari-08
elhissar
c-lås
larm
skinnklädsel
nytt batteri
nya bromsok o nya bromskivor bak
går bra
diverse extra mätare
vita blinkers runt om.sänkt
sommar o vinter däck på alufälgar

Jag räknar nu med att bilen är helt rostfri:
745, 87a kostar mellan 2000kr för en sunkig långmilad reservdelsbil, och 15000 för en fin lågmilare, och med historik (bes. protokoll och servicebok) upp till 17000 kr...

Finns några som lever i fantasi, men priser på över 20000 för en gl, men det är undantag.

För det första får vi räkna bort bromsklossar och skivor, batteriet (kan du ju behålla och stoppa i ett annat), samt all styling och annat.

Skickar du med batteriet så kan du räkna på ca 500 -1000 kr på priset.

Vet ju inte vilken typ du har, men en GL, 36 000 mil, okänd historik, rostfri, vinterhjul, alufälgar.
Kan bli 10 - 13 000 kr med rätt köpare. Dock så skulle gemene man inte betala mycket mer än 9000. Det är ju tyvärr så att man får inte några extra pengar för styling, hur gärna man än vill. En del gör t.om prisavdrag för det, men dom är ju dumma. Inte heller slitagegrejer får man något extra för, men däremot så kan man sätta en lägre prutmån.
GLE, GLT - lägg på 500 - 1000 kr
Turbo, TIC - lägg på 2000 - 3000 kr.

Det är vad dom kostar. Surt men sant. Priset är ca medelpris, och tilläggen är som för dom flesta bilar.

Lycka till Men gå inte under 9000 kr! Du får det för den!
Senast redigerat av twin_cam (29 juni 2007)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

439 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
har säkert haft över 10 pers som kollat på den,men enligt alla dem är bilen för dyr,man kan ju få en sån för fyra på blocket är argumentet.

old,low and slow....

DFFL
9 020 Inlägg
29 juni 2007
nosferato skrev:
har säkert haft över 10 pers som kollat på den,men enligt alla dem är bilen för dyr,man kan ju få en sån för fyra på blocket är argumentet.

Varför kollar de på en dyrare om de VET att man får en likadan för 4000?
Konstiga människor finns överallt.

Russel Crowe, Gladiator.

439 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
för tillfället är den nere på 7500kr enbart för att bli av med den,funderar skarpt på o rusta upp den ,det lilla som finns
tyvärr får man nt ut en spänn för allt jobb man lägger ner.
Senast redigerat av nosferato (29 juni 2007)

old,low and slow....

Smålänning
7 887 Inlägg
29 juni 2007
nosferato skrev:

Men då kan dom ju köpa den istället då. Kollade på den nu, och den såg fräsch ut.
9000 får du för den. Finns mycket sämre bilar för dom pengarna. Tycker du ska stå på dig, om bilen inte är ivägen förstås. Säg bara till att bilen får röra sig ibland, så att inte bromsarna fastnar och sånt där.
Byta gärna olja med om inte det är nyligen gjort.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

439 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
nosferato skrev:

Men då kan dom ju köpa den istället då. Kollade på den nu, och den såg fräsch ut.
9000 får du för den. Finns mycket sämre bilar för dom pengarna. Tycker du ska stå på dig, om bilen inte är ivägen förstås. Säg bara till att bilen får röra sig ibland, så att inte bromsarna fastnar och sånt där.
Byta gärna olja med om inte det är nyligen gjort.

bilen används dagligen,men står väl ivägen på det sättet att ja ska ha en mindre bil.

old,low and slow....

796 Inlägg
29 juni 2007
nosferato skrev:
FireTraXX skrev:

kom o köp den da

är det en insprutare du har?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

2 182 Inlägg
29 juni 2007
Tittade lite på den, måste hålla med twin_cam,den ser fräsch ut, avsaknad servicebok är lite negativt, eller har du bara skitit i att skriva i den?, på min 740 skrev ja i serviceboken själv och skrev opp va ja bytt.

Runt 9000:- är den värd, räkna med att många kommer att pruta på den,skulle själv säga nej till bud under 8500:-.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

439 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
ronne skrev:
nosferato skrev:
FireTraXX skrev:

kom o köp den da

är det en insprutare du har?

är en förgasare.

old,low and slow....

huh?
10 427 Inlägg
30 juni 2007
9000 skulle jag säga, 10 000 för att den är lila?
Gäller bara att hitta 'rätt' köpare. Förgasare är
väl inte så skoj heller.. ska ju officiellt gå på 98 oktan osv osv.

Sök