5782
Sök

Mystiskt plasthölje på växelspaken

603 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Tjenare! Jag är ägaren utav en Peugeot 206 och har slitit tag i knoppen ordentligt och lyckas fån i näven smile

Men vet någon vad det är för plast som sitter som något form av mellanlägg på spaken, mellan spaken och knoppen liksom.

Ska det sitta kvar om jag ska montera en ny fräck knopp eller bara att slita dän?
Jag vill nämligen kapa spaken ett par centimeter och då med plasten där på vet jag inte riktigt... Jag får nämligen inte loss den ifrån spaken. Jag har redan lyckats göra lite sprickor när jag tog i med polygripen.

Ciao Sebbe

http://www.garaget.org/gallery/archive/49078/18956/49078-108319.jpg

In hoc signo vinces

4 571 Inlägg
1 juli 2007
Det är för att knoppen inte skall snurra osv och få bättre fäste.

Sitter liknande lösningar på nästan alla knoppar (förutom gängade)

Fick du inte med motsvarande i plast eller gummi med nya knappen så föreslår jag att du har kvar det om det går.

Fritids-designer
293 Inlägg
1 juli 2007
ser ut som nån adapter av något slag. sitter förmodligen limmad, så om du ska kapa spaken får du nog trava in hos någon Peugeot handlare och köpa en ny sån.

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

603 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Generalen skrev:
ser ut som nån adapter av något slag. sitter förmodligen limmad, så om du ska kapa spaken får du nog trava in hos någon Peugeot handlare och köpa en ny sån.

Problemet är att jag ringde runt till dom här i närheten och de vet knappt vad det är som sitter där och än mindre har de någon att sälja sad
Där nackdelen, hade det varit pappas volvo hade de ju i stort sett haft den delen på Coop smile

In hoc signo vinces

Sök