Hittad: Nya Ford Mondeo

anvandare_12345
1 juli 2007 · 654 Inlägg

Tjena alla glada!

Hittade en ny Mondeo kombi utanför Helsingborg igårkväll, har de verkligen kommit ut ännu?
2.5T på bakluckan och registrerad med 162kW, ca 220 Hk...
Fick höra flera kommentarer om att den liknade en Audi...?

Jaja, bild på bilen kommer ikväll när jag lyckats få den från minneskortet till datorn...


Ha det gött i den svenska sommarn nu!

Bobo
1 juli 2007 ·

Har sätt någon på gatan också, polaren har provkört en, dock så är det nog en demobil du sätt då jag har för mig att sverige lanseringen är i september.

_deki_
1 juli 2007 · 281 Inlägg

FORD = Fyra Ordentliga Renoveringar Dagligen

/Deki
Malmoe SSS -12
1 juli 2007 · 3 217 Inlägg

_deki_ skrev:
FORD = Fyra Ordentliga Renoveringar Dagligen

Du är redig du, det måste alltid till minst ett idiotiskt inlägg i varje tråd, vare sig det hör dit eller ej!

Åter till tråden som någon ville bryta!

Vad är det då dom har gjort, har dom överladdat ST220? Jag fattar inte, eller är det Volvos 2,5T? :S

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
_deki_
1 juli 2007 · 281 Inlägg

inget illa menat..bara ngt jag har hört ;D

/Deki
KarlNilsson Örebroare i exil
1 juli 2007 · 970 Inlägg

Stämmer bra att det är Volvo 5an på 2.5liter som används. Dock är det ingen ST version. Förhoppningsvis kommer det även en sådan i framtiden. Kanske med nya T6 motorn, vem vet? Vore iaf kul om det blev så.

Hej FRA!
Malmoe SSS -12
1 juli 2007 · 3 217 Inlägg

Kul att se att Ford tänker om lite smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Bobo
1 juli 2007 ·

De som fått ett visst reklamblad från Ford om nya Mondeon kan se att fronten på den inte stämmer med Mondeon som släpps, enligt rykten är det ST fronten som är med på bild.

Polaren har en ST220 och den har mer eller mindre fungerat felfritt.

heli
1 juli 2007 · 112 Inlägg

Stämmer bra att det är officiell premiär den 1:a september! Men bilarna har redan anlänt till oss återförsäljare, själv tillbringar jag en hel del tid i en svart 2.5T! smile

Just nu är det volvo 5:an som är den största motorn, men som det påtalades ovan kommer det förmodligen en ST till den nya modellen också.
Anledningen till att det inte har visats så mycket av nya Mondeon är att vi inte får annonsera den före premiären. Men vill man prova så har handlarna bilar hemma redan!

fordelvis Ford Racing
1 juli 2007 · 479 Inlägg

v70power skrev:
Stämmer bra att det är officiell premiär den 1:a september! Men bilarna har redan anlänt till oss återförsäljare, själv tillbringar jag en hel del tid i en svart 2.5T! smile

Just nu är det volvo 5:an som är den största motorn, men som det påtalades ovan kommer det förmodligen en ST till den nya modellen också.
Anledningen till att det inte har visats så mycket av nya Mondeon är att vi inte får annonsera den före premiären. Men vill man prova så har handlarna bilar hemma redan!

Har du Kört den ?? går den bra?roll

Ja Just!
heli
1 juli 2007 · 112 Inlägg

fordelvis skrev:

v70power skrev:
Stämmer bra att det är officiell premiär den 1:a september! Men bilarna har redan anlänt till oss återförsäljare, själv tillbringar jag en hel del tid i en svart 2.5T! smile

Just nu är det volvo 5:an som är den största motorn, men som det påtalades ovan kommer det förmodligen en ST till den nya modellen också.
Anledningen till att det inte har visats så mycket av nya Mondeon är att vi inte får annonsera den före premiären. Men vill man prova så har handlarna bilar hemma redan!

Har du Kört den ?? går den bra?roll

Går ruggigt bra! Framförallt är jag riktigt imponerad av kombination av komfort/vägenegenskaper. Går mjukt och fint, men bangar inte för lite bus! Dessutom är den tyst, vilket man tyvärr inte kan säga om den gamla Mondeon. Dessutom är den ju grymt snygg, men man är väl lite Ford-skadad eftersom jag jobbar med dom smile

dusty Living in the fastlane
1 juli 2007 · 2 616 Inlägg

jag var på en visning av bilen för någon månad sen och den ser riktigt fin ut men jisses vad den kostar.

fordelvis Ford Racing
1 juli 2007 · 479 Inlägg

jaså fan vad gött.. hur mycket går en sådan bil lös på då?

Ja Just!
GrebyAxel
1 juli 2007 · 524 Inlägg

Ingen bild på någon?

THEBADGUY Gorgilus addictus
1 juli 2007 · 4 736 Inlägg

GrebyAxel skrev:
Ingen bild på någon?

Om jag inte minns helt fel så är det såhär den ser ut:

http://cache.jalopnik.com/cars/assets/resources/2006/09/2007-Ford-Mondeo-Sedan-05.jpg

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Bobo
1 juli 2007 ·
KarlNilsson Örebroare i exil
1 juli 2007 · 970 Inlägg

v70power skrev:

fordelvis skrev:

v70power skrev:
Stämmer bra att det är officiell premiär den 1:a september! Men bilarna har redan anlänt till oss återförsäljare, själv tillbringar jag en hel del tid i en svart 2.5T! smile

Just nu är det volvo 5:an som är den största motorn, men som det påtalades ovan kommer det förmodligen en ST till den nya modellen också.
Anledningen till att det inte har visats så mycket av nya Mondeon är att vi inte får annonsera den före premiären. Men vill man prova så har handlarna bilar hemma redan!

Har du Kört den ?? går den bra?roll

Går ruggigt bra! Framförallt är jag riktigt imponerad av kombination av komfort/vägenegenskaper. Går mjukt och fint, men bangar inte för lite bus! Dessutom är den tyst, vilket man tyvärr inte kan säga om den gamla Mondeon. Dessutom är den ju grymt snygg, men man är väl lite Ford-skadad eftersom jag jobbar med dom smile

Håller med där. Den går riktigt bra. Alldeles lagom motor för den bilen i mitt tycke smile Verkligen ett lyft gentemot förra generationen kvalitets, utseende och komfortmässigt.

Mvh En till inom Ford-familjen.

Hej FRA!
anvandare_12345
2 juli 2007 · 654 Inlägg

Här nedan så följer Helsingborgs-bilen.
Troligtvis då en bilhandlare som kör den...

http://imagehoster.in/thumbs/924200DSC00345.JPG
http://imagehoster.in/thumbs/216741DSC00344.JPG

STriiiker
2 juli 2007 · 609 Inlägg

THEBADGUY skrev:

GrebyAxel skrev:
Ingen bild på någon?

Om jag inte minns helt fel så är det såhär den ser ut:

http://cache.jalopnik.com/cars/assets/r … dan-05.jpg

hehe james bond bilen tongue

twin_cam Smålänning
2 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Den va fan snygg. för ska man vara ärlig så var inte den förra någon höjdare i desingnen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang