23 september 2005
Trådstartare
Hejsan
Som sagt. håller på med en kurs i skolan vid namn Projekt & Företagande.
Jag har valt att "Starta" ett företag som går ut på att tvätta, städa, vaxa, polera, rubba osv. ni förstår vittsen.
I företaget så har jag valt att ja ska ha en specialbehandling som går ut på att tvätta, städa osv inför en utställning (utställningsbilar) och i arbetet så gör vi absolut hela arbetet. Denna tjänst är en beställningtjänst.
Arbetet görs dagen innan utställning lr när det är lämpligast för personen i fråga.
Spelar ingen roll vilken dag det är asså, eftersom att det är en beställningstjänst.
Detta arbete kommer ju givetvis kostar mer än en "vanlig" behandling.
Nu kommer en hel del frågor som jag jättegärna skulle vilja ha hjälp med.
01. Jag skulle vilja ha eran hjälp med vad folk skulle betala för detta arbete ?
02. Vad skulle Du betala för vissa tjänster, hela paket osv ?
03. Vad skulle Du betala för specialbeställningen inför en utställning ?
04. Vilka produkter skulle du föreslå mig att handla in ?
05. Finns det någon övrig tjänst som ni tycker skulle vart med i företaget ?
06. Motortvätt, Är det något man skulle ha med i företaget ?
07. Skulle man haft någon lånebil i företaget som man skulle låna ut undertiden vi gör arbetet på din bil, eller tycker ni att det är kundens problem att ta sig därifån ?
08. Kommer konkuransen bli stor ? vad ska jag göra för att just Du ska välja mitt företag ?
Kommer inte på några mer frågor för stunden, men jag vet att det kommer dyka upp fler problem och frågor som jag skulle uppskatta att någon kunde svara på.
ALLA svar är välkommna, om det har med tråden att göra.
Du kan även fråga mig frågor om företaget pch jag ska göra mitt bästa för att ge dig ett så bra svar som möjligt.
Givetvis kommer jag försöka göra allt för att kunna testa Projektet i verkligheten om behover är stort. Så går allt bra med projektet så kanske just du blir min kund
Det är därför jag vill ha så ärliga svar som möjlig.
En annan fråga är också om det går att få sponsring för ett sånt här företag. Vilka skulle man då vända sig till ?
Hoppas att ni kan hjälpa mig //
MVH
Daniel "spraYcanE" Laneby