4857
Sök

bilköp (japs)

low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#1
Hej där!

Jag kan inte bestämma mig för vilken bil jag skall köpa! det ska vara en japanare, värsting för runt 300k. Bakhjulsdrift är ett måste och eventuellt turbo.

Har kollat på 350Z och S2000 men marknaden är väl bredare?

Alla förslag uppskattas, tack!

9 108 Inlägg
3 juli 2007
#2
Vänsterstyrd Supra MKIV (säker investering wink) eller en högerstyrd av nyare årsmodell hade jag satsat på!


low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#3
Säker investering? Intressant! Kan du förklara mer? Tack!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 juli 2007
#4
skyline r33 gtr såvida inte bakhjulsdriften är det viktigaste smile
Senast redigerat av dusty (3 juli 2007)


low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#5
Väl roligare med bakhjulsdrift, älskar skyline men svårt att hitta en fin sad

9 108 Inlägg
3 juli 2007
#6
GTI-95 skrev:
Säker investering? Intressant! Kan du förklara mer? Tack!

Dom står sig riktigt bra i pris, i vissa fall ökar det till och med då dom är ganska sällsynta. Inte i alla fall givetvis men har man lite tur så wink


low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#7
Tack för svaret, men en NSX da?

7 120 Inlägg
3 juli 2007
#8
Varken 350Z eller S2000 har ju turbo. Men JAG skulle lätt ha valt en Skyline R33 GT-R.
Andra är ju Supra MKIV TT, Mitsu 3000GT, Mazda Rx7 TT, Impreza, EVO m.m.
Lite ex:

Skyline R33 http://www.blocket.se/vi/11921533.htm?ca=18_s
Skyline R33 http://www.blocket.se/vi/12098793.htm?ca=18_s
Skyline R34 http://www.blocket.se/vi/11735206.htm?ca=18_s
3000GT http://www.blocket.se/vi/12241822.htm?ca=18_s
Toyota Supra http://www.blocket.se/vi/12093750.htm?ca=18_s
Mazda Rx-7 http://www.blocket.se/vi/12250164.htm?ca=18_s
Honda NSX http://www.blocket.se/vi/11499807.htm?ca=18_s
Impreza STI http://www.blocket.se/vi/11901583.htm?ca=18_s
EVO VI http://www.blocket.se/vi/11784506.htm?ca=18_s
200sx S14 http://www.blocket.se/vi/12057950.htm?ca=18_s

Ja , där var några. Om du vill importera kontakta kent.terry@japcity.com
Och en bra sida från england är Pistonheads.com /classifieds.


Lycka till smile

7 120 Inlägg
3 juli 2007
#9
GTI-95 skrev:
Tack för svaret, men en NSX da?

Väldigt bra! Men om du ska trimma blir det dyrt. Även själva bilen är dyr. Du får mer för pengar med t.ex. Supra, Skyline..

low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#10
Tack för en grym lista med feta japps! Skall grubbla lite men NSX ligger bra till samt EVO och S2000! Dom snurrar runt i mitt huvud smile

7 120 Inlägg
3 juli 2007
#11
GTI-95 skrev:
Tack för en grym lista med feta japps! Skall grubbla lite men NSX ligger bra till samt EVO och S2000! Dom snurrar runt i mitt huvud smile

Om det nu är RWD som du helst vill ha så är väl Supra hetast. Men med skyline GTR så kan man fixa så den blir RWD. Hur det går till får du fråga på Skyline.se.

Edit: Det går att få tillbaka 4WD enkelt.
Senast redigerat av Aerodynamik (3 juli 2007)

low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#12
Svårt att bestämma sig kan jag ju medela er alla, hehe!

1 072 Inlägg
3 juli 2007
#13
Silvia S15, finns 2 på annons för ca 200k. Ovanlig till 1000 än i sverige och sen har du 100k på modds om så vill. Sen finns den även i öppen modell så då har du lite av hondan oxå. Den skulle jag sattsa på!


low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#14
Tack för alla förslag ni är till stor hjälp. Fortsätt bomba mig med bilar! smile

hater
656 Inlägg
3 juli 2007
#15
Ska du ha Skyline R34 ska du ju ha GT-R, men en sån får du inte för några 300k, snarare 400k om du vill ha den i bra skick, givetvis billigare med import också.

GT-S och GT-T håller inte, bättre då och spendera pengarna på en Supra eller som du säger S2000, varvvillig och med F20:an får du en mkt bra grund motor att bygga på(241hk), dock inte billig att trimma heller fast när du väl spenderar pengar så ska man ju göra det ordentligt tongue... Lycka till!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

7 120 Inlägg
3 juli 2007
#16
Masaru skrev:
Ska du ha Skyline R34 ska du ju ha GT-R, men en sån får du inte för några 300k, snarare 400k om du vill ha den i bra skick, givetvis billigare med import också.

GT-S och GT-T håller inte, bättre då och spendera pengarna på en Supra eller som du säger S2000, varvvillig och med F20:an får du en mkt bra grund motor att bygga på(241hk), dock inte billig att trimma heller fast när du väl spenderar pengar så ska man ju göra det ordentligt tongue... Lycka till!

Så du säger att RB25DET inte håller? Finns ett par stycken i sverige med 500hk+ smile

Byfåne
368 Inlägg
3 juli 2007
#17
Nissan Pulsar/Sunny GTI-R, Galant VR-4 eller RX-7an. Samma bilar som jag säger varje gång denna fråga kommer upp men jag tycker dom är ovanliga, billiga och har potential att bli både snabba och snygga.


hater
656 Inlägg
3 juli 2007
#18
Gör de säkert efter 150k trim. Liksom då kan han ju lika gärna köpa en ihjältrimmad Sunny GT-R, tar ju allt som rullar på marken typ.

Men jag skulle inte vilja köra en Skyline där det står GT-T bak när jag vet att om jag hade sparat i ett år till så hade jag kört en GT-R, jag hade spruckit av ångest och moralproblem tongue. Man vill ju åka med stil!

Det är lite som folk som köper SAAB 900 och stylar och trimmar den lite så tror de att de har en Viggen.

Jag står fortfarande fast vid S2000 eller Supra, fast har du råd så e ju GT-R favo.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

low profile
253 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#19
Oj nu kom det mycket här, tack för tipsen men supran är intressant, turbo och bakhjulsdriven MUMS! Dock tycker jag S2000 är tuffare på något sätt (ska stylas).

7 120 Inlägg
3 juli 2007
#20
Masaru skrev:
Gör de säkert efter 150k trim. Liksom då kan han ju lika gärna köpa en ihjältrimmad Sunny GT-R, tar ju allt som rullar på marken typ.

Men jag skulle inte vilja köra en Skyline där det står GT-T bak när jag vet att om jag hade sparat i ett år till så hade jag kört en GT-R, jag hade spruckit av ångest och moralproblem tongue. Man vill ju åka med stil!

Det är lite som folk som köper SAAB 900 och stylar och trimmar den lite så tror de att de har en Viggen.

Jag står fortfarande fast vid S2000 eller Supra, fast har du råd så e ju GT-R favo.

Han har ju råd med både R32 och R33 GT-R.
Edit: Nu när jag nämnde R32 så kan jag ju säga att Tommy Hammars R32 GT-R är till salu.
Hans projekttråd på skyline.se -> http://www.skyline.se/forum/viewtopic.p … mp;start=0

Info:
Nissan Skyline R32 GT-R -90 S&S Limited Edition (1 av 32 st. byggda)

Det byggdes 32 st. S&S-versioner år 2000.
Samtliga bilarna var ursprungligen från 1990.
Det tog sammanlagt 1 år att färdigställa bilarna, och den 25e Oktober år 2000 såldes samtliga 32 bilarna på mindre än 1 minut över internet.

Vissa står på Museum, några såldes till Arabländerna, några till USA, ett par finns i Australien och Nya Zeeland.
2 st. såldes till England, Detta är en av dessa.

Motor:

R33 GT-R bottendel
R33 GT-R Topp

ARC kylarpanel i titan
ARC Intercooler
Apexi 3,5" avgassystem i titan
De Cat Pipe (Fungerande katalysator finns med)
Expansionskärl kylare i Aluminium
GP Sports Jordningskit
GReddy Kylar-rör i Alu
GReddy Oile Catch Tank
Tomei Insugspackningar i stål
HKS Avgaspackningar i stål (x5)
HKS 3-lagers Grenrörspackningar (x2)
HKS Flänspackningar turbo, stål (x4)
HKS GT2530 turbosar (x2) En extra reservturbo (GT2530) medföljer
HKS Iridium tändstift 8or
HKS Induction kit
HKS Turbo elbows, med separat atmosfärisk WG kanal.
Pe Tech Rostfria Extraktorgrenrör
Pe Tech oljekylare
Pe Tech Oljefilter flytt
Polerade motordetaljer
Race Cooling vattenkyl, aluminium.
Race Cooling 2st. termostatstyrda spalfläktar
S&S Kamaxlar
S&S Ventilfjädrar i Titan

Drivlina:

Nismo 2-skivig Sinterkoppling
Nismo Short stroke shift kit
R33 GT-R växellåda
S&S länkarmar och stag, boxade
Ställbart 4WD/RWD I BILEN

Hjulupphängning:

Cusco fjäderbensstag fram
Cusco fjäderbensstag bak
Tein Super Street justerbara Coilovers

Interiör & Elektronik

Apexi Turbotimer
Bee R Rev Limiter (Launch Control)
Cobra Larm, rörelsesensorer i kupén samt startspärr
Cusco 6-punkts skyddsbur i Chrome Molystål, Bilen inreggad med bur.
G-Tech Tesla
Gizzmo Tvåstegs shiftlight
GReddy Profec B Spec 2, Boost Controller
Hicas Boss, utbytt Rattnav.
momo ratt i skinn
Mittkonsoll gjutet i kolfiber
Wiseunits MPM Dashlogger, näst intill samtliga sensorer och mätområden
Nismo 320km/h hastighetsmätare
S&S mappad ECU
Sabelt 3" 4-p bälten
Sparco Evo 2 stolar
Specialbyggda underreden

Exteriör

konverterade framlyktor med godkänd ljusbild
Do-Luck bodykit, front, kjolar, och bakdel
J-Spec Vita framblinkers
Nismo Gurney Flapp i kolfiber

Multimedia:

Ground Zero UZ 6,5" (x4)
Plastade kickpaneler i dörrar
Kenwood huvudenhet
Kenwood PS400 4-kanaligt slutsteg
Rockford Fosgate diskanter

Fälgar & Däck: (2 uppsättningar)
Äkta Rays/Volk TE37 Magnesiumfälgar 9,5" x 17"
Dunlop SP 9000 Sport

Work Meister 9" x 17"
Bridgestone Potenza RE540S, R-Däck (3st fräscha, punka på ena)

Säkert glömt massvis i listan, fyller nog på inom de närmaste dagarna.
En hel del originalsaker medföljer.
Bilen säljes registrerad och klar för gatan, bilen är omreggad med skyddsburen (Oktober 2007)
Besiktigad fram tills Feb. 2008.
Motorolja, växellådsolja, diffolja är bytt för 200 mil sedan.
Bromsvätska, servoolja är bytt för 300-350 mil sedan.

Bilen är sponsrad av ett gäng företag, möjligheten finns att flytta några sponsorskap till nya ägaren.

Utgångspriset är satt 240 000:-

http://i193.photobucket.com/albums/z31/Aerodynamik/th1.jpg
http://i193.photobucket.com/albums/z31/Aerodynamik/SkylineR32GTR.jpg

PM om du vill se filmer på den smile
Senast redigerat av Aerodynamik (4 juli 2007)


Sök