Ljudsystem

Manner
23 september 2005 · 37 Inlägg

Hej,
har just köpt en Audi 80 2.8 och tänkte fixa lite shysst ljud men behöver tips.

dessa kriterier har jag:

Hade inte tänkt lägga mer än 5K

Vill inte ta bort hela bagageutrymmet

Vill ha bra ljud o hyffsad bas, behöver inte kunna spela jättehögt

CDn behöver inte va bra kvalité då jag ska koppla in mp3spelarn, men den behöver auxingång? eller finns det nån annan lösning

Tacksam för tips om va ja ska köpa för grejjer, kanske nåt paket?

mvh manne

TT-Avant
23 september 2005 · 6 851 Inlägg

Om ditt max pris ligger på 5000 så kommer du tyvärr inte komma så långt. Men kolla blocket, där kommer du kunna hitta saker som billigt men ändå ge dej hyffsat för pengarna.
Själv har jag endel som jag skulle kunna sälja dej till en vettig peng.
Då är det kicker  jag har..hör av dej isf..

Mvh//Mattiaz

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Manner
23 september 2005 · 37 Inlägg

stereo me usbutgång, visste inte ens att det fanns sånt, var kan ja hitta? och paket låter bra, funderar på att importera nåt, verkar dyrt här i sverige, billigare i usa, 5K för slutsteg+högtalare går väl att få nåt som är ok iaf, inget värsting smile men är det något prisvärt som ligger lite över så är det ok

Manner
24 september 2005 · 37 Inlägg

Vad ja kan se så finns det bara sånna usbstereos som klarar små spelare, typ 1 GB, min är på 20, finns det nån som funkar?

freddan70 Team Tondöv
24 september 2005 · 649 Inlägg

inte för att jag fattar vad du menar med att porten funkar som en ren cd-spelare, men ändå..

Manner, köp en stereo med en vanlig aux-ingång istället! Mycket enklare och bättre! Dessutom tror jag du hittar bättre maskiner som har aux-ingång än USB-port.

Vogge
24 september 2005 · 494 Inlägg

tycker inte du ska ha usb ingång för de första r de fult:P de är en ipod du har lr?
då finns de väll någon sorts omvanglare så dukan koppla in de endå:S för mig jag såg någon här på forumet som byggde en egen sladd till sin mp3:s
men if 5k är ingen omöjlig het enligt mig.
sattsa på ett schyst framsystem typ 2 tusen sen 2 tusen steg och 1 spänn bas
så skulle nog ja prioritera. tongue med fasit i hand jag köpte först bas sen steg och sist framsystem tongue
men enligt mig är de bättre med ett bättre steg och en sämre bas en med en bra bas som har ett kasst steg.
ungefär som att ha en lamborgini med saab växelåda:P
fast de är ju därför saabs låder går sönder för de sitter en lambo motor under huven:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang